Skocz do zawartości

Karol Guzicki

Pasjonat
  • Postów

    78
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Karol Guzicki

Informacje

  • Imię
    Karol
  • Miasto
    Bydgoszcz

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    1999
  • Silnik
    1.8 T
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

435 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Karol Guzicki

0

Reputacja

  1. te dokładane DPFy za Odrą to nic innego jak zwykła pucha z wkładem. Nie ma tam żadnej komunikacji ze sterownikiem, diagnostyki, czujnikow itp, coś na zasadzie dodatkowego katalizatora i to wszystko. Stan zapylenia musisz niestety kontrolowac samodzielnie
  2. Dzwine podejście moim zdaniem do sprawy. Tracisz czas jeżdżąc na konsultacje, które są warte tyle co telefon do wróżki. Zlecić w sprawdzonym warsztacie zwalenie skrzyni biegów i oszacowanie zurzycia wszystkich części z osoba (chyba lepszej sytuacji do oceny stanu wszystkich gratów mieć nie można). Tak czy siak robota jest ta sama wiec po co te spekulacje czy to dwumas czy moze samo lozysko? Wymieniasz co trzeba i tyle
  3. warto zwrocic uwage na prace wiskozy przy takich anomaliach temperaturowych. Potrafi sie zepsuc w taki sposob ze jest ciagle spieta
  4. w silnikach audi takze znajdziesz takie zastosowanie od dawna
  5. pompa o zmiennym wydatku? jaki kod silnika?
  6. po zgasnieciu kontrolki mozesz uruchomic silnik. Ta kontrolka to infoamcja dla kierowcy, ktory nie musi znac dokladnie wszystkich procesow jakie zawchodza w silniku.
  7. do tego typu celow stosuje sie smar ceramiczny. To ze kontrolka od swiec gasnie nie oznacza ze swiece przestaja grzac. Wszystko jest w jak najwiekszym porzadku. Strategia uruchamiania swiec i ich pracy jest nieco inna jak sie powszechnie ludziom wydaje. Pozdrawiam
  8. szklanki sa czarne? druga sprawa przydalby sie pomiar kompresji na zimnym silniku w momencie jak auto kuleje. Jezeli na szklanke nie napiera krzywka zaworu mozesz sprobowac jakims plastikowym lub drewnianym trzonkiem nacisnac na denko, jezeli szklanka sie "ugnie" tj bedzie miekka nadaje sie do wymiany. Taka czynnosc wykonac dla kazdego popychacza.
  9. Moim zdaniem zle interpretujesz to o czym mowa w tym filmie. Ta sinusoida nie jest nastepstwem jakies charakterystyki miernika masy powietrza tylko odczytem w formie napiecia, ktore wlasnie tak wyglada, a wynika z charaktetryski pracy silnika (te piki to cykle pracy cylindrow). Musisz doczytac sobie na jakiej zasadzie dziala ten czujnik. Na podstawie tego napiecia (0-5 v o ile mnie pamiec nie myli) sterownik wylicza przeplyw wrazony w mg/suw (patrz okienko VCDS) warto dodac ze bardzo czesto sam miernik masy powietrza wystepuje z czujnikiem temp. powietrza zasysanego ktory rowniez ma bardzo istotny wplyw na korekcje dawki i prace zaworu EGR. Reasumujac nie ma mozliwosci ze na VCDSie przeplywy beda ok a na oscyloskopie okaze sie ze osiagane napiecnie nie bedzie odpowiadalo danemu przeplywowi
  10. Nie zrozumiałeś mnie. Stopił się tłok od uszkodzonej pompki Przed stopeniem tłoka problem wystepował, wymieniłem motor na inny z małym przebiegiem, pompki zostały zregenerowane ponownie i problem nadal występuje wiec to nic z silnikiem. Być może miałem wcześniej uszkodzony przepływomierz i to on był powodem tych szarpań, bo jak wymieniali mi silnik to okazało się że przepływka też jest padaka (przestała dawać odpowiednią wartość powietrza) a przed wymianą motoru wyglądała na sprawną wg. logów Wymieniłem motor, zmieniłem przepływkę na zastępczą, nie od mojego auta i problem nadal wystepuje ale w znacznie mniejszym stopniu, stąd moje podejrzenia co do przepływki. Mimo tego że logi tego nie pokazywały, mogła nie trzymać charakterystyki sinusoidalnej. Moj przepływomierz był na gwarancji. Jeżeli mi go wymienią i problem przestanie występować to będę miał przyczynę Powiedz, czy te szarpania masz jak delikatnie dodajesz gazu ? czy raczej jak mu dasz ognia w pedał ? co to znaczy charakterystyka sinosuidalna przeplywki? Oraz jak mam rozumiec ze przestala dawac odpowiednia ilosc powietrza i w jaki sposob ktos to okreslil? Pytam bo moze czegos nie wiem na temat dzialania miernikow masy powietrza. Odnosnie pracy EGR w kanale 3 doskonale widac prace przeplywki i zaworu egr. To kiedy i w jakim stopniu jest on wysterowany i bierze udzial w wymianie ladunku. Przeplyw i otwarcie zaworu EGR sa ze soba scisle powiazane dlatego kazalem koledze zrobic pelne logi
  11. nie wiem jak w a4 ale w a6 da rade wyciagnac pompe bez rozbierania przodu. Sterownik jest na samej gorze, a Twoj mechanik ma racje. Znalezienie pompy po numerach nie wystarczy. Tak na marginesie to co to za blad?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...