Jump to content
IGNORED

Dwumas czy łożysko oporowe? Jak długo wytrzyma? [BFB]


Recommended Posts

Posted (edited)

Czołem znawcy.

Podczas pracy silnika na biegu jałowym kompletnie nic nie słychać. Problem z dziwnymi dźwiękami zaczyna się gdy wciśnie się pedał sprzęgła do końca. Słychać takie delikatne terkotanie. Minimalnie odbity pedał (wystarczy, że cofnę noge tak z 2cm) i już nic nie słychać. Dodatkowa dziwna rzecz jaką zaobserwowałem to to że gdy wcisnę pedał sprzęgła do końca i wyłączę wtedy światła to dźwięk znika (wtf?), tylko co ma piernik do wiatraka?

Nie jestem w stanie nagrać tego terkotania ponieważ po próbie rejestru nic nie słychać na filmie.

Co o tym sądzicie? Autem w ogóle nie telepie na postoju. Chodzi równiutko aż miło. Czy macie jakieś sugestie ? Powinienem się już przejmować?

Edited by kaman5151
Posted

Łożysko oporowe, dwumas w benzyniakach audi jest praktycznie nie do wykończenia.

Posted

Łożysko oporowe, dwumas w benzyniakach audi jest praktycznie nie do wykończenia.

zgadza się, niektórzy robią te dwumasy, ja nie wiem jak trzeba jeździć żeby ją zajechać.. ruszać na 3 czy 5 biegu ? :D

tak jak napisał kolega to pewnie łożysko, mam taki sam objaw ale nie ruszam dopóki sprzęgło się nie skończy ;)

Posted (edited)

Dzięki wielkie za odpowiedź. Już mi jeden specjalista zalecił wymianę dwumasu bo według niego to on jest na wykończeniu... Boże masakra z tymi mechanikami.

Edited by kaman5151
Posted

Dzięki wielkie za odpowiedź. Już mi jeden specjalista zalecił wymianę dwumasu bo według niego to on jest na wykończeniu... Boże masakra z tymi mechanikami.

Mechanicy to porazka. Ja kiedys zlecilem warsztatowi specjalisujacemu sie w VAG wymiane oleju na motul 5w40 czyszczeniu smoka wymianie uszczelki pojrywy zaworow i wyczyszczenie pokrywy z nagaru po long lifach. Final byl taki ze zalali motul 5w30, pokrywy nie wyczyscili i uszczelke zle zalozyli i olej sie sączyl..... Teraz jak juz umiem to sam bym sobie to zrobil

Posted

trzeba wiedzieć gdzie jeździć. nie ma co na pałę oddawać samochodu do pierwszego lepszego zakładu, jest tu dużo dobrych polecanych na forum

Posted (edited)

Wroclaw ul. monte casino 18, zaklad pana romana smietanki (specjalisci VAG). -NIE POLECAM

Edited by WYSKUN
Posted

Jakie mogą być skutki gdy dojdzie do kompletnego uszkodzenia łożyska oporowego? Czy taka sytuacja często ma miejsce w 1.8T?

Posted

Jak padnoe lozysko oporowe to nie pedal ci odmowi posluszenstwa. To sie zdarza bez wzgledu na model silnika. Eksploatacja i juz

Wysłane z mojego myPhone_INFINITY_II_LTE przy użyciu Tapatalka

Posted

Terkotanie zaczyna się nasilać, jest słyszalne dosyć mocno, tylko czasem po wciśnięciu sprzęgła terkocze a czasami jest cisza. Jeden z mechaników u mnie w okolicy powiedział że przydałoby się wymienić jak najszybciej to łożysko bo jest ryzyko uszkodzenia skrzyni biegów.

 

Posted

no to go go go go !

nie czekaj

Posted

Wymieniaj łożysko bo się kończy i możesz zamęczyć skrzynię.

Posted

Inny natomiast mówi że to nie możliwe aby łożysko uszkodziło skrzynię. Jak padnie to po prostu nie wbiję biegu. I komu tu teraz ufać....

Posted

Dzwine podejście moim zdaniem do sprawy. Tracisz czas jeżdżąc na konsultacje, które są warte tyle co telefon do wróżki. Zlecić w sprawdzonym warsztacie zwalenie skrzyni biegów i oszacowanie zurzycia wszystkich części z osoba (chyba lepszej sytuacji do oceny stanu wszystkich gratów mieć nie można). Tak czy siak robota jest ta sama wiec po co te spekulacje czy to dwumas czy moze samo lozysko? Wymieniasz co trzeba i tyle

Posted

Po co spekulacje czy to dwumas czy łożysko? A może dlatego że jedno to większa kasa od drugiego. Uwierz że dla niektórych to robi ogromną różnicę...  Jadąc do pierwszego lepszego mechanika wymienisz "co trzeba" według niego mimo że nie było to wcale wymagane? No ale "partacz" powiedział że trzeba.

Mi chodzi o uzyskanie dokładnej informacji i może masz rację że się wymienia co trzeba i akurat aby Cię zaskoczyć to wiem co mam wymienić i jest nim łożysko oporowe, tylko trapi mnie co będzie skutkiem przy dłuższej jeździe na tym z czystej ciekawości. Chodzą spekulacje właśnie odnośnie tego czy faktycznie pójdzie się rypać skrzynia czy tak jak inni mówią że to wykluczone i skutkiem tego będzie jedynie brak możliwości wbicia biegu.  Co chcę tym osiągnąć? A może tym aby mieć pewność jak szybko zarezerwować środki na wydatki.  Nie jestem z tych którzy wyplują każdą gotówką w każdym momencie. Więc proszę o wyrozumiałość.

Posted
Cytuj

Chodzą spekulacje właśnie odnośnie tego czy faktycznie pójdzie się rypać skrzynia czy tak jak inni mówią że to wykluczone i skutkiem tego będzie jedynie brak możliwości wbicia biegu.

zawsze możesz sprawdzić :)

Posted

Odpowiedź na twoje pytanie brzmi: tak może. Jak słychać już łożysko to pewnie słoneczko w docisku już od jakiegoś czasu jest przez nie tyrane. Przez złe wysprzęglanie najczęściej padają synchronizatory i łożyska, bo zęby raczej trudno zetrzeć.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...