Adriano007 Opublikowano 23 Grudnia 2008 Opublikowano 23 Grudnia 2008 Witam. Niestety pewien czas temu zaobserwowałem ubytek oleju w moim samochodzie. Po dokonaniu oględzin okazalo się że olej wypływa odmą. Jak wiecie odma z pokrywy zaworów łączy sie z kolankiem tuż przed przepusnicą. Chcąc uniknąć zabrudzenia olejem przepustnicy postanowiłem odłączyć odmę od kolanka (przed przepustnicą), oczywiście otwór pozostający w kolanku szczelnie zakleiłem. Niestety olej dalej mi ubywa. Średnio co 3 miesiące czyli po przejechaniu około 4 tyś km dolewam ok. 300 ml oleju czyli do połowy stanu oleju na bagnecie. W sobotę poraz kolejny dolałem oleju. I nic mnie nie ździwiło oprócz tego że wewnątrz odmy zauważyłem kremowo- żółty osad i zeby tego było mało osad ten dał się również zauważyc na korku od wlewu oleju. Dodam iż auto moje jest z 1996 roku, 1.6 benz ADP, obecnie przejechane ma 191000- ale było sprowadzone z niemiec wiec co do przebiegu nie jestem pewien. Co to znaczy? Jaki remont mnie czeka tzn moje A4? Bardzo proszę o informacje, wskazówki i poradę. Pozdrawiam i życze Wesołych Świąt.
rysiu Opublikowano 23 Grudnia 2008 Opublikowano 23 Grudnia 2008 300ml na 4tys km to nie jest niepokojacy wynik. a osad o ktorym mowisz moze sie pojawiac, gdy palujesz na niedogrzanym silniku, albo jezdzisz tylko krotkie odcinki.
ynterprajs Opublikowano 24 Grudnia 2008 Opublikowano 24 Grudnia 2008 taki osad na korku nie wrozy nic dobrego!to moze byc wydmuchana uszczelka pod glowica!sprawdz plyn chlodnicy czy jest czysty czy moze zaoliwiony troche!jest taki sposob zeby sprawzic ta uszczelke pisalem juz kiedys o tym ale niektorych to bardzo rozbawilo!no ale jest skuteczny bo sprawdzalem na omedze z wydmuchana uszczelka i na moim z nie wydmuchana!koles mi poradzil zebym odkrecil korek ze zbiornka wyrownawczego i zalozyl na gwint kondona i jak nadmucha to kompresja sie dostaje i wiadomo uszczelka!i nadmuchalo!a w miom nie! chociarz taki minimalne jest bo jakies cisnienie sie tam tworzy!i dodam ze dwa tygodnie koles jezdzil z wydmuchana i spadkow mocy nie czul i silnik dobrze pracowal!tylko plyn mu znikal nie olej!sprawdzic mozesz lepie kondon i uszczelka i remoncik!
andrzej_1970 Opublikowano 24 Grudnia 2008 Opublikowano 24 Grudnia 2008 Na pewno masz niedogrzany silnik(nie uzyskuje pełnej temperatury) lub jeździsz na krótkich odcinkach.A co do ubytku oleju to nieduży ,może masz lekki wyciek pooglądaj dobrze silnik.
Adriano007 Opublikowano 25 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2008 Witam Szanownych kolegów. To fakt że długich tras nie robie tzn max 40 km w ciągłej jeździe. Kilka razy w roku zdarza się tylko ze jade ciagle ok 500 km. Jeżeli zaś chodzi o płyn chłodniczy to w tej kwesti jestem pewny że wszystko jest oki gdyż kilka tyg. temu wymieniałem cały rozrząd wraz z wszystkimi napinaczami, paskami klinowymi płynami termostatem itp. Oczywiście po przejechaniu ok 3 km temperatura niemalże jest 90 stopni celcjusza i później wskazówka cały czas jest równo na 90 stopniach wiec chyba też jest ok. Po nowym roku chyba oddam go do mechanika aby gruntownie przyjżał się temu zjawisku i orzekł co należy zrobić. Pozdrawiam
Adriano007 Opublikowano 28 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2008 Hej. Jeżdże na Mobil 1, 10W40 pół synetyk. Moze być taki czy może coś zmienić?
maro71m-1 Opublikowano 28 Grudnia 2008 Opublikowano 28 Grudnia 2008 Sprawdź ciśnienie na tłokach i wszystko będzie jasne.
rysiu Opublikowano 28 Grudnia 2008 Opublikowano 28 Grudnia 2008 Hej. Jeżdże na Mobil 1, 10W40 pół synetyk. Moze być taki czy może coś zmienić? moze byc
wrc Opublikowano 28 Grudnia 2008 Opublikowano 28 Grudnia 2008 Sprawdź ciśnienie na tłokach i wszystko będzie jasne. A co to niby da?? Bo jeśli uszczelka pod głowicą będzie do wymiany to nie koniecznie musi puszczać z kanałów wodnych do cylindrów, a np. z kanałów olejowych do wodnych, i sprężanie może być akurat wtedy bardzo dobre (bez zmian). W zimie i na bardzo krótkich odcinkach może się pojawić niewielki osad (o którym wspominałeś), ale jeśli będzie go dużo to oznacza, że woda, lub płyn dostaje się do oleju. A powiedz co zrobiłeś z tą rurą którą odłączyłeś, może tam jakimś sposobem wlewa się woda podczas deszczu jak auto stoi, albo coś podobnego???
Adriano007 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2008 Dzieki panowie za wskazówki i cenne rady. Kolego WRC jeśli chodzi o odmę to ona skierowana jest do dołu tzn w kierunku skrzyni biegów. Nie przypuszczam by przez nią dostawała sie woda do silnika. Bede ten przypadek na bieząco monitorowal i zobacze co i jak z tym osadem. Po nowym roku oddam samochód do mechanika i zobaczy sie wtedy co mu dolega ewentualnie. Pasuje usunąć mi tą usterkę gdyż nosz sie ze sprzedazą tego audi i zakupu młodszego rocznika. A może nawet modelu B6
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się