robert87 Opublikowano 24 Grudnia 2008 Opublikowano 24 Grudnia 2008 witam mam problem z niedogrzaniem silnika i temperatura max 70 stopni.... szukajac informacji co moze byc znalazlem na szczescie odp na forum:) w tym poscie http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ajm_niedogrzany_silnik-t58324.0.html... gdyz mam identycze objawy ... natomiast pytanko mam takie a mianowicie co to jest ?? i za co to odpowiada?? aha i znalazlem cos takiego węzyk zalslepiony sróbka czy tak byc powinno??? i co to w ogole jest z gory dziekuje za informacje:) pozdr
Daimos Opublikowano 24 Grudnia 2008 Opublikowano 24 Grudnia 2008 Widoczny na zdjęciu siłownik pneumatyczny (zawór) uruchamia dodatkowy obwód podgrzewania paliwa. W AJM występuje dodatkowy obwód cieczy filtra paliwa z dodatkową małą chłodniczką i pompką elektryczną. Ma to za zadanie utrzymywanie odpowiedniej temp paliwa, czyli latem chłodzenie, a zimą podgrzewanie i właśnie wtedy jak jest niska temp otwiera się ten dodatkowy zawór i łączy dodatkowy obwód filtra paliwa z obwodem chłodzenia silnika.
whitebox Opublikowano 25 Grudnia 2008 Opublikowano 25 Grudnia 2008 Mógłbyś napisać jaka była albo jest przyczyna tego niedogrzania u Ciebie ?
robert87 Opublikowano 25 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2008 jest taki motyw ze rano odpalam samochod , gdzies po ok 12km wskazowka ledwie wstaje ale dochodzi max do 85 stopni prawie na samym srodku.... i podczas jazdy buja sie z temp powiedzmy 90 do 77 stopni i tak w kolko... temperatura w kabinie jak najbardziej ok wszystko ladnie grzeje i z tym nie ma problemu aaa i jeszcze jedno zauwazylem ze plynu chlodniczego w ogole nie przybywa ani nie ubywa tak jak by ciecz stala w miejscu na cielpym czy na zimnym silniku.... takie mam objawy.... i wyczytalem ze nie tylko ja tak mialem i byla to wina niesprawnego termostatu.[br]Dopisany: 25 Grudzień 2008, 13:04_________________________________________________znalazlem taki termostat do mojej audi http://allegro.pl/item508180468_termostat_audi_seat_skoda_octavia_volkswagen_org.html powiedzcie mi czy bedzie pasowac do mojego sprzeta?? 1,9 AJM wg tabelki tak hmm ale czy z wygaldu rowniez bo zauwazylem ze sa rowniez cale zółte chyba mosiezne aaaa ten ma budowe metalowa no i ta cena za oryginal ...wiec by sie oplacalo:) jak za oryginalna czesc...pozd i z gory dziekuje za odpowiedz:D
Mk-Mateusz Opublikowano 25 Grudnia 2008 Opublikowano 25 Grudnia 2008 problem termostatu przerabialem w dwoch swoich A4 (1Z lepszy dostep do termostatu, w AJM gorzej) A co za tym idzie: za obydwoma razami kupilem ori termostat w aso, jesli w 1Z jescze wymaina byla lepiej dostepna i ktos lubi sie pieprzyc w cos dwa razy to mozna kupic "byle jaki termostat" to w AJM jest zly dostep i TRZEBA ZROBIC TO RAZ A PORZADNIE. Ja tam fachowcem nie jestem ale pisze z wlasnego doswiadczenia, napewno bardziej zaawansowni klubowicze zgodza sie ze mna, pozatym poczytaj forum, tam dowiesz sie o problemach "tanszych termostatow". Lepiej kupic ORI w ASO(90zl) i bedzie OK:) Na forum jest ogolnie przyjete kupywanie termostatu i czujnika cieczy chlodzacej ORI. Co do reszty to sie nie wypoiadam... To tak ogolnie, Co do twojego termostatu to moze ktos kto sie spotkal z taka cena za ORI niech sie wypowie, faktycznie tani, bycmoze warto, wyglada jak orginalny z ASO(tak mi sie wydaje), opakowanie tez chyba identyczne:)
Daimos Opublikowano 25 Grudnia 2008 Opublikowano 25 Grudnia 2008 Robert, kup oryginalny w ASO (max 90 zł z oringiem) i bedziesz spał spokojnie. Ja do allegro nie mam zaufania po tym jak kupiłem podróbkę oleju Castrol Magnatec od super zaufanego sprzedawcy. A wymiana rzeczywiście jest bardzo upierdliwa.
robert87 Opublikowano 26 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2008 ok juz wszystko jasne dzieki za info no nic po siwetach lece po termostat:) pozdr 4all
Mk-Mateusz Opublikowano 26 Grudnia 2008 Opublikowano 26 Grudnia 2008 dla mnie byla tak upierdliwa ze podeszla krzywo uszczelka, rozerwalo ja i lalo sie z niego, musialem rozbierac go ponownie.....
vessago Opublikowano 23 Stycznia 2009 Opublikowano 23 Stycznia 2009 pytanko mam takie a mianowicie co to jest ??i za co to odpowiada?? aha i znalazlem cos takiego węzyk zalslepiony sróbka czy tak byc powinno??? i co to w ogole jest z gory dziekuje za informacje:) pozdr Witam, miałem taki sam problem jak Ty.Wyciągnąłem tą śrubkę i podłączyłem wężyk do tego zaworu co pokazałeś na zdjęciach. Nie wiem jednak czy tak powinno być i jaki był cel zatkania wężyka śrubką?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się