Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przypadkowo zalano BP , cięzko pali KOD AFN


lukasz9501

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,posiadam passata b5 1.9tdi 110km AFN ,to ,to samo co a4 b5 ,a piszę tutaj ,ponieważ ,mam też audi a4 b6 i jestem na forum od kilku miesięcy . A więc ,passat ori przebieg 340 tyś ,wcześniej chodził jak zegareczek .Kiedy to mój ojciec ,ładnego dnia zalał ,prawie na pustyk zbiornik paliwo BP 98 za 40zł (pomylił sie ) .Ojciec nie znając się (skapnął się ,że zalazł BP a nie ON ) dotankował ON za 40zł .Myślał ,że będzie okey ,aż do momentu kiedy dojechał (prawie) do domu ,passat zgasł . Przy holowaliśmy go ,oczywiście na wstępie wymieniłem filtr paliwa na nowy i zalałem go do pełna ON . Passat odpalił od strzała ,lecz po kilku odpaleniach ,miał cięzko z odpalaniem .... Kiedy przychodzę w tej chwili go odpalić ,pali za którymś razem (przekręceniu rozrusznikiem ) , raz ma tak ,że złapie na 3 gary po dodaniu gazu chodzi na 4 . Praca silnika jest równa ,dodam ,iż po odpaleniu strasznie zakopci na czarno i czuć rope jak z ursusa ... Problem polega na tym ,iż zawszę miałem samochody benzynowe ,fakt faktem mam wiedze w sprawie mechaniki ,lecz jeśli chodzi o diesle układy paliwowe ,zbytnio super mechanik nie jestem . Pod mini vagiem zero błędów ,świece grzeją na zimnym ,tak jak powinny . Teraz kwestia diagnostyki co mogło się stać (w jaki sposób wykluczyć kilka rzeczy jak wtryski ,czy też pompe wtryskowa ?) . Kiedy silnik się rozgrzeje ,lepiej pali ,lecz też zakopci ... Natomiast z moca nie ma problemu ,śmiga jak zły . Prosze o pomoc chlopaki .Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie to wygląda na zajechane wtryski, benzyna w przeciwieństwie do ropy jest sucha, przez co wtryskiwacze mogły sie przytrzeć i dlatego mogą nie rozpylać odpowiednio, stąd dymienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest możliwość ,sprawdzenia w jakiś sposób wtryskiwaczy ? Bo chciał bym od tego zacząć ,aczkolwiek ,nie jestem pewny czy jest manualna możliwość sprawdzenia ? Ojciec na mieszance ON z BP przejechał z 9km .. Komputerem vag com raczej nie sprawdze dawkowanie wtrysków ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak niechce ci sie spuszczac calego baku to podlacz zasilanie na krotko z banki np 5l czystej ropy a powrot daj na bok przez okolo 2litry zeby wyczyscic uklad z benzyny i wtedy sprawdz co i jak,gdyby ojciec zalal wtedy ropy do pelna a nie pol na pol to wszystko bylo by ok.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak niechce ci sie spuszczac calego baku to podlacz zasilanie na krotko z banki np 5l czystej ropy a powrot daj na bok przez okolo 2litry zeby wyczyscic uklad z benzyny i wtedy sprawdz co i jak,gdyby ojciec zalal wtedy ropy do pelna a nie pol na pol to wszystko bylo by ok.

Zalej do pełna ropy dolej jakiegos STP do diesla i bedzie git. Zawsze diesel jak dostanie bęzyny to bedzie ziezko odpalal. Ile za te 40 zl wlal 8l. Szkoda ze jak sie polapal ze doj**al nie zalal do pelna. nawet by nie zauważył różnicy

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zalany był do pełna ropa później ,mało tego już przejezdzone a jest od tamtego momentu z 1400KM w tym trasy długie i już z 2 bak paliwa on ,nic to nie dało.. ewidentnie coś się uszkodzilo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zalany był do pełna ropa później ,mało tego już przejezdzone a jest od tamtego momentu z 1400KM w tym trasy długie i już z 2 bak paliwa on ,nic to nie dało.. ewidentnie coś się uszkodzilo

Piszą do Ciebie koledzy (czytasz to ?) daj do sprawdzenie wtryskiwacze to pierwsza i najtańsza opcja problem leży w obszarze pompa (głowica) albo wtryskiwacze ( iglica)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ,wyjąłem wtryski . Strasznie czarna iglica była ,zawiozłem do gościa co sprawdze wtryski ,jutro będę wiedzieć czy są okey . Czy 300zł za regeneracje wtrysków to dużo ? Pytam ,bo jeśli to będą wtryski nie wiem czy kupować używki czy regenerować . Druga sprawa czy wtryski będą pasować od 90 km audi a3 1.9tdi ? Wizualnie są takie same .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasuja ale maja inne koncowki (mniejsze rozpylacze) mozesz zalozyc i dawke paliwa troche podniesc to.nie odczyjesz roznicy.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie ,wróciłem od gościa co sprawdza wtryski. Stwierdził ,że delkatnie leją i nadawały by się do regeneracji . Jak dobrze pamiętam gości powiedział że norma jest 190atm a u mnie waha się na wtryskach 150-160-170 Coś napiszecie na ten temat ? Czy są to wtryski padnięte i mogą powodować to iż cięzko odpala itd po zalaniu BP ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ,wyjąłem wtryski . Strasznie czarna iglica była ,zawiozłem do gościa co sprawdze wtryski ,jutro będę wiedzieć czy są okey . Czy 300zł za regeneracje wtrysków to dużo ? Pytam ,bo jeśli to będą wtryski nie wiem czy kupować używki czy regenerować . Druga sprawa czy wtryski będą pasować od 90 km audi a3 1.9tdi ? Wizualnie są takie same .

300 pln rozumię,że za wszstkie ? jak tak to taka chałupnicza regeneracja czyli najtańsze końcówki i tyle . Zestaw Boscha ( końcówka+przekłądka ) to ok 300 za zestaw na jedną szt . No i najlepiej mieć maszynkę np.EPS 200 do testu po regulacji ( umozliwia sprawdzenie dwóch ciśnień ) . Jak masz "regenerować " za trzysta

to lepiej używane w dobry stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrzuć wtryski 0.216, zawsze troche mocy zrobisz. ogolnie podszedłeś troche z d*py do tematu, mogles sprawdzić swiece (zmierzyć opór, ewentualnie pokusić się o ich wykręcenie i sprawdzenie organoleptycznie czy równo grzeją), moze byc zjebany czujnik temperatury, wtedy tez problem z odpalaniem . sprawdzić kompresję. a tak swoją drogą to stawiam nie na wtryski, a na pompę. a ze czarny dym po ciezkim odpalaniu = normalna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RoZumiem ,przed wyjęciem odpialem kostkę od czujnik ten i świecę grzało według licznika długo .pomiarowe sprężania aktualnie nie mam możliwości ,sprzętu .Natomiast co do wtryskow czasem w afn są 0.216 ? Jak mogę sprawdzić świecę zarowe na krótko ? Jeśli któraś z świec zarowych a nie grzeje może to utrudniać w rozruchu ? Na ciepłym silniku lepiej odpala ,czasem za pierwszym ,czasem na którymś .Ewidentnie widać że coś jest z układem paliwowym bo wcześniej nie kopci przy rozruchu tak mocno ,ani nie śmierdziało tak ropa? Spalinami ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zimnym tak, jesli ktoras nie dogrzewa to lub w ogole nie grzeje, rozruch bedzie utrudniony, na cieplym bez znaczenia, swiece nie grzeją wtedy. na krótko tzn kablami do źródla prądu np akumulatora i patrzec jak grzeje, czy grzeje tak samo jak inne. w afn są 0.205 .wrzucisz 0.216, wskoczy z +15KM, zrobisz u kogos z forum jakis tani program i furka bedzie miala 150KM, a to juz pozwala na dość komfortowe podróżowanie. masz dostęp do vaga?sprawdz statyczny kąt wtrysku na cieplym silniku. oraz log grupy 004 dynamiczny. moze robiliscie rozrząd nie dawno?

ogólnie z pompą to jest tak,ze mozna jej stan okreslic na stole, aczkolwiek są sposoby na sprawdzenie jej stanu podłaczając pod nią np manometr, jesli cisnienie wewnątrz pompy bedzie za niskie, następstwem tego bedzie problem z wysterowaniem dynamicznego kąta,przez to fura kiepsko jedzie, kopci itp oraz bedzie problem z rozruchem.a 99% nikt ci tego na aucie nie sprawdzi, wiec zostaje ci log grupy 004.

sprawdzając dynamiczny kąt wtrysku podczas dynamicznego pomiaru grupy 004, niewysterowany kąt wtrysku = problem z wewnetrznym cisnieniem w pompie = zużyta pompa.

a co do kompresji, podjechalbym do mechanika i poprosil o pomiar, moze sie okazac ,ze glowica jest walnietą, i bedzie do remontu, a tak to zaczniesz od wydatków na wtryski, a okaze sie,ze wina glowicy.

Edytowane przez fusse
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam , aby sprawdzić tańszym kosztem (miałem dostęp do używanych wtrysków ) .Wymieniłem wtryski ,nowe podkładki ,odpowietrzylem i wymieniłem 2 świece żarowe ,bo nie grzały . Problem nadal tkwi ,wina jest po stronie pompy . Pytanie jak się do niej dostać ,czy ściągać ały przód ,czy tylko delikatnie odsunać przód ,aby dostać się do rozrządu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę na dniach już z tym śmigać ,czy pompa od afn różni się pompą od silnika 1.9 tdi 90km agr ? lub 1z z audi 80 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...