Diego Risek Opublikowano 15 Listopada 2016 Opublikowano 15 Listopada 2016 Witam, mam pewien problem, wracając dziś z pracy rano nawiewy działały normalnie, pod domem zobaczyłem że powietrze leci tylko z środkowych, na klimatroniku ustawiam samą szybę czołową a i tak wieje z środkowych, to samo jak dam na nogi, dalej leci z środkowych. Co się mogło stać? Bezpiecznik? Jak tak to który? Pozdrawiam
radclif Opublikowano 4 Grudnia 2016 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Witam, Prawdopodobnie rozkodował się klimatronic, do zrobienia w VAG-u: Dla Audi A4 z silnikiem 1.6 1994 r. kodowanie klimatronika to 00040, dla A4 1.6 z 1996 r. (po pierwszym lifcie) kodowanie klimatronica 04140. Jaki kod? ??xxx: Füllstellen (bis MJ 1996) 00 - Standard ?xxxx: Füllstellen (MJ 1997 - 1998/99) 0 - Standard ??xxx: Fahrzeugtyp/Füllstellen (ab MJ 1998/99 ein Display) 00 - Füllstellen (ab Index "M") 04 - Audi A4 (nur Index "K" / "L") x?xxx: Fahrzeugtyp (MJ 1997 - 1998/99) 4 - Audi A4 xx?xx: Kompressortyp (bis MJ 1996) 0 - Zexel-Kompressor 1 - Nippondenso bzw. Denso-Kompressor xx?xx: Sonstiges (MJ 1997 - 1998/99) 1 - Kompressor ohne Geber für Drehzahl (G111) xx?xx: Ländervariante (ab MJ 1998/99 ein Display) 0 - Rest der Welt (RdW) 1 - USA 2 - Japan xxx?x: Zylinderzahl 4 - 4-Zylinder-Motor 6 - 6-Zylinder-Motor xxxx?: Motor-/Karosserievariante 0 - Linkslenker Benzinmtor 1 - Rechtslenker Benzinmotor 2 - USA Benzinmotor (nicht bei einem Display) 3 - Linkslenker TDI-Motor 4 - Rechtslenker TDI-Motor 5 - USA TDI-Motor (nicht bei einem Display) U mnie 1.8 koduje na 00040 Przed rozpoczęciem programowania należy pamiętać iż przyczyny błędów muszą fizycznie zostać usunięte/naprawione. 1. Podłączamy VAG. 2. Uruchamiamy silnik. 3. Włączamy kllimatyzację w tryb AUTO. 4. Uruchamiamy program do diagnostyki VAG (ja używałem VAG-COM 3). 5. Wchodzimy w adres 08 AC/HVAC lub inny dotyczący klimatyzacji (w zależności od programu). 6. Dalej 07 Kodowanie 7. Wpisujemy wartość i potwierdzamy. Teraz nie zamykając programu (nie rozłączając się z samochodem) odczytujemy błędy klimy, usuwamy je, jeśli się pojawiły i przechodzimy do Basic Settings. Silnik musi nadal pracować, i klima być włączona w tryb AUTO. 8. Wchodzimy w adres 04 Basic Settings we funkcji o adresie 08 AC/HVAC. 9. Wpisujemy numer grupy 001 Wszystkie silniczki sterowania przejadą sobie od jednego końca do drugiego, żeby poznać pozycje krańcowe. Po zakończeniu na ekranie pojawiają się w każdej pozycji zera (0). Jest to znak, że nastawy podstawowe zakończyły się. Jeszcze raz dla pewności odczytujemy błędy i kończymy pracę VAG-a. Od tej chwili możemy cieszyć się ponownie prawidłową pracą naszej automatycznej klimatyzacji. UWAGI: Kodowanie sterownika jest zależne od samochodu i silnika oraz roku produkcji. Nie ma uniwersalnego kodowania dla wszystkich aut. Robisz na własną odpowiedzialność. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się