Skocz do zawartości
IGNOROWANY

System EVAP ; N80 dziwny problem.


Away

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Przeszukałem całe forum i nie trafiłem na taki problem z jakim się borykam w moim Audi. Do konkretów: ostatnio zrobiłem w 14 dni ~5000km, sporo tankowań pod korek-do rezerwy-pod korek. Tydzień temu, pod 4 godzinnym postoju, nie mogłem odpalić. Rozrusznik kręcił, było słychać aparat zapłonowy(takie cykanie), jednak nie chciał odpalić. Typowy problem z dostawą paliwa na listwę wtryskową. Pomyślałem sobie, 2 lata nie wymieniany filtr paliwa-mógł się zapchać i jest problem. Pomyślałem chwile i wpadłem na pomysł odkręcenia korka wlewu paliwa- no i odpalił od strzała. Wróciłem szczęśliwie do domu- poczytałem- objawy typowe do uszkodzonego zaworu N80. Zawór zakupiłem, wymieniłem- pojeździłem troszkę( jazdy w ruchu miejskim), zero problemów z odpalaniem. Wczoraj wpadłem na super pomysł, żeby skoczyć sobie po pivko do czeskiego Bohumina, jazda A1, prędkości rzędu 140-180km/h. Wracam ze sklepu, pivko w bagażnik, chcę odpalać a tutaj znowu ten sam problem- audiczka nie chce odpalić :( Pomogło znowu odkręcenie korka wlewu paliwa. Dodam jeszcze, że na vagu zero błędów, brak check engine na desce. Koledzy może macie jakieś pomysły na taki problem. Autko tak jak w opisie. Dzięki z góry & pozdro!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę poniżej połowy baku, tak było przynajmniej wczoraj.

Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. pod maska jest taki zaworek przy filtrze dolotowym który musi cykac podobno odpowietrza bak paliwa. bo skoro odkręcasz korek i juz odpala to moze wtedy sie odpowietrza, a przy zakreconym robi się podciśnienie. nie przerabiałem tego ale moze to byc to. odpal auto i ten zaworek jest przyczepiony do plastiku który doprowadza powietrze przyłóż ucho jak słychać cykanie to raczej to jest sprawdz te przewodziki tego zaworka moze którys sie zsunął. druga sprawa to jak koledzy pisza czy na pełnym baku to tez sie dzieje czy dopiero na koncówce paliwa. to wtedy moze swiadczyc o pompce lub nawet filtrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.8T o ile się nie mylę pompa paliwa jest zanurzona w benzynie do 1/4 stanu. Poniżej tej wartości pojawiają się problemy z opalaniem, jeśli jest uszkodzona pompa. Tak przynajmniej u mnie jest. Dlatego jeżdżę powyżej tej wartości. U Ciebie dzieje się to przy prawie połowie baku więc pompę bym wykluczył.

Według mnie jest to typowy objaw zapowietrzenia. Skoro po odkręceniu korka nagle odpala to biorąc to na logikę jest to właśnie coś z tym związane. Spróbuj jak kolega wyżej opisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. pod maska jest taki zaworek przy filtrze dolotowym który musi cykac podobno odpowietrza bak paliwa.

Witam! Dzięki za odpowiedź! Ten zaworek ( po lewej od zaznaczonego ze wtyczką) właśnie wymieniłem na nowy, ale jest tam jeszcze jeden.

DSCN3682.JPG

Może on powodować takie objawy? Zna ktoś numer tego zaworka? Generalnie gdzieś musi być coś przytkane. Ktoś wie gdzie wędrują te przewody i gdzie jeszcze mogło by się coś zatkać- jakieś miejsca newralgiczne. Podobno w nadkolu od strony pasażera gdzieś tam lubi się przytykać.

Według mnie jest to typowy objaw zapowietrzenia. Skoro po odkręceniu korka nagle odpala to biorąc to na logikę jest to właśnie coś z tym związane. Spróbuj jak kolega wyżej opisał.

Dzięki za odpowiedź i pełna zgoda. Czytałem gdzieś, że były przypadki, że takie podciśnienie potrafiło nawet skurczyć bak paliwa.

Panowie sypło takimi błędami:

P1426- Zawór odpowietrzania zbiornika paliwa (N80) 004 - Przerwa

P1602- napięcie na niskie, błąd związany ze słabym aku

P0322- błąd czujnika położenia wału G28- możliwe, że przez to miałem problemy z odpalaniem?

Ktoś coś poradzi?

Problem dalej nie rozwiązany, dodam, że po jeździe, kiedy odkrecam korek słychać syk i momentalnie czuć benzyną.

Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Away
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór N80 to ten bardziej po lewej z wtyczka- zdejmij osłonkę gumową i sprawdź kable.

Czujnik położenia wału bym wymienił na nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie powinnobyc napiecie na tej wtyczce od zaworu n80 ? wywala mi check engine na postoju, kupilem nowy zawor bo stary byl caly zardzewialy w srodku i nowy tez nie cyka, napiecie mam 10,3v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...