Danthe Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 (edytowane) Witam, już w innym wątku nt. wymiany i kodowania akumulatora podjąłem temat problemu z rozruchem w A4B8 1.8 polift. Dwa tyg.temu zacząłem mieć problem z uruchomieniem auta - odpalał za 4tym razem ( po uruchomieniu kolejny rozruch juz normalnie) Wymieniłem aku z pierwszego montażu Varta AGM 92Ah na najbardziej zbliżony pojemnością Varta AGM 95Ah 850A, kodowanie, ładowanie pod prostownikiem, niby wszystko ok. Na nowym aku niestety problem się powtarza tj. po jeździe przez miasto i zostawieniu auta na ~4h mam ogromny problem z uruchomieniem - kręci ale nie odpala. Jak już się uda za 15tym razem to sypie błędami ale po skasowaniu jeździ normalnie jak złoto do następnego razu. Paradoksalnie auto zostawione na 3dni odpalilo od strzała, kolejnego poranka już nie. Serwis rozkłada ręce, bo u nich działało a ja mam wciąż niesprawne auto i nawet nie wiem gdzie szukać. Dostałem sugestie, że może to któryś z przekaźników (644, 645, 646, 651) - czy ktoś może podeslać info/rys. gdzie one są i czy są zamienne z np. vw/skoda (myślę tu o rynku wtórnym) i czy to jest dobry kierunek ? Dziś doszedł kolejny objaw: po 10 min. próbie uruchomienia - "tętniące" obroty i kompletny brak mocy. Po ponownym uruchomieniu ustąpiło, a że nie miałem możliwości skasować błędów, to po 10min. pojawiła się ikona engine i przy redukcji biegów dziwnie szarpał. Czy macie jakieś sugestie, bo sam ani serwis nie dajemy rady ? Dla zainteresowanych logi: 01-Engine -- Status: Malfunction 001003-ABS Brakes -- Status: Malfunction 001004-Steering Angle -- Status: OK 000005-Acc/Start Auth. -- Status: OK 000008-Auto HVAC -- Status: Malfunction 001009-Cent. Elect. -- Status: OK 000015-Airbags -- Status: OK 000016-Steering wheel -- Status: OK 000017-Instruments -- Status: OK 000019-CAN Gateway -- Status: OK 00002E-Media Player 3 -- Status: OK 000042-Door Elect, Driver -- Status: OK 000044-Steering Assist -- Status: OK 000046-Central Conv. -- Status: Malfunction 001052-Door Elect, Pass. -- Status: OK 000053-Parking Brake -- Status: Malfunction 001056-Radio -- Status: OK 000062-Door, Rear Left -- Status: OK 000072-Door, Rear Right -- Status: OK 000077-Telephone -- Status: OK 0000-------------------------------------------------------------------------------Address 01: Engine (J623-CJEB) Labels: 06H-907-115-CAB.clb Part No SW: 8K0 906 264 HW: 8K0 906 264 Component: 1.8l R4 TFSI H07 0009 Revision: --H07--- Coding: 12190032230401022000 Shop #: WSC 06208 000 00000 ASAM Dataset: EV_ECM18TFS0218K0906264 002008 ROD: EV_ECM18TFS0218K0906264.rod VCID: EED95061318CA498 Faults Found:15240 - ECM Power Relay Control Circuit (J271) P0687 00 [032] - Short to Plus Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 102121 km Date: 2016.11.19 Time: 14:49:1515244 - Supply Voltage 1 for Engine Actuators P0658 00 [032] - Too Low Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 102121 km Date: 2016.11.19 Time: 14:49:0415237 - System Voltage P0562 00 [032] - Too Low Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 102121 km Date: 2016.11.19 Time: 14:49:4915349 - Throttle Body Actuator Bank 1 (J338) P0638 00 [172] - Implausible Signal MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 102121 km Date: 2016.11.19 Time: 14:52:0715346 - Throttle Body Actuator Bank 1 (J338) P0638 00 [036] - Implausible Signal Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 102121 km Date: 2016.11.19 Time: 14:49:3815355 - Throttle Body Actuator Bank 1 (J338) P0638 00 [036] - Implausible Signal Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 102121 km Date: 2016.11.19 Time: 14:49:1615217 - Please Check Fault Codes in Control Module for Electrical Parking Brake U1010 00 [032] - - Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 102121 km Date: 2016.11.19 Time: 14:49:1515146 - Throttle Valve Controller P1545 00 [096] - Malfunction Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 102121 km Date: 2016.11.19 Time: 14:52:08Readiness: 0010 0001-------------------------------------------------------------------------------Address 03: ABS Brakes (J104) Labels: 8K0-907-379.clb Part No SW: 8K0 907 379 CH HW: 8K0 907 379 CH Component: ESP8 front H09 0100 Revision: -------- Serial number: -------------- Coding: 031D44 Shop #: WSC 06334 000 00000 VCID: 81031BDD1812AB12 Faults Found:00473 - Control Module for Elect. Park/Hand Brake (J540) 013 - Check DTC Memory - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101101 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 1 Reset counter: 246 Mileage: 102121 km Time Indication: 0 Date: 2016.11.19 Time: 14:49:15 Freeze Frame: Hex Value: 0x0080 Hex Value: 0x0782 Hex Value: 0x001A Hex Value: 0x029B Hex Value: 0x000001314 - Engine Control Module 013 - Check DTC Memory - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101101 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 4 Reset counter: 246 Mileage: 102121 km Time Indication: 0 Date: 2016.11.19 Time: 14:49:17 Freeze Frame: Hex Value: 0x0080 Hex Value: 0x0082 Hex Value: 0x000B Hex Value: 0x468C Hex Value: 0x0000-------------------------------------------------------------------------------Address 05: Acc/Start Auth. (J393) Labels: 8K0-907-064-05.clb Part No SW: 8K0 907 064 FC HW: 8K0 907 064 FC Component: BCM2 2.0 H10 0602 Revision: 00002001 Coding: 03A20000000000000000 Shop #: WSC 06335 000 00000 VCID: 76E9F801C1DC1C9 Subsystem 1 - Part No SW: 8T0 959 754 D HW: 8T0 959 754 D Component: FBSAUDIB8 IDG H60 0072 Subsystem 2 - Part No SW: 8K0 905 852 E HW: 8K0 905 852 E Component: J764 ELV MLB H40 0046No fault code found.-------------------------------------------------------------------------------Address 08: Auto HVAC (J255) Labels: None Part No SW: 8K1 820 043 L HW: 8K1 820 043 L Component: KLIMA 1 ZONE H02 0036 Revision: A1000000 Serial number: 01140320120958 Coding: 642002C000 Shop #: WSC 06335 000 00000 VCID: 31630B1D68327B11 Fault Found:03220 - Stop Valve for Coolant for Climatronic (N422) 009 - Open or Short to Ground - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101001 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 1 Reset counter: 246 Mileage: 102121 km Time Indication: 0 Date: 2016.11.19 Time: 14:49:14-------------------------------------------------------------------------------Address 09: Cent. Elect. (J519) Labels: 8K0-907-063.clb Part No SW: 8K0 907 063 DD HW: 8K0 907 063 AD Component: BCM1 1.0 H14 0103 Revision: 04014001 Serial number: 00000391897702 Coding: 29000030813400C00081000300001F1F0F1C060826080401000004000000020000000020000000 Shop #: WSC 77372 146 88411 VCID: 74EDC209D7A00E9 Subsystem 1 - Part No SW: 8K1 955 119 A HW: 8T1 955 119 Labels: 1KX-955-119.CLB Component: WWS 160312 H07 0070 Coding: 00FD11 Subsystem 2 - Part No SW: 8K0 941 531 AR HW: 8K0 941 531 AR Component: E1 - LDS H03 0031 Subsystem 3 - Part No SW: 4G0 907 658 A HW: 4G0 907 658 A Component: Humidity_Sens H03 0002 Subsystem 4 - Part No SW: 8U0 955 559 HW: 8U0 955 559 Component: G355_FeuchteS H06 0001No fault code found......-------------------------------------------------------------------------------Address 46: Central Conv. (J393) Labels: 8K0-907-064-46.clb Part No SW: 8K0 907 064 FC HW: 8K0 907 064 FC Component: BCM2 2.0 H10 0602 Revision: 00002001 Serial number: 0172315938 Coding: 0100062020B900408330023680000000 Shop #: WSC 06335 123 12345 VCID: 76E9F801C1DC1C91 Fault Found:00473 - Control Module for Elect. Park/Hand Brake (J540) 013 - Check DTC Memory - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101101 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 1 Reset counter: 246 Mileage: 102121 km Time Indication: 0 Date: 2016.11.19 Time: 14:50:09-------------------------------------------------------------------------------Address 53: Parking Brake (----) Labels: 8K0-907-801.clb Part No SW: 8K0 907 801 J HW: 8K0 907 801 J Component: EPB-4 H01 0001 Revision: -------- Serial number: 30000000031078 ASAM Dataset: EV_ParkiBrake 001022 ROD: EV_ParkiBrake.rod VCID: 36693801895C5C92 Faults Found:983552 - Clutch Position Sensor C10BF 15 [008] - Open or Short to Plus Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 1 Reset counter: 246 Mileage: 102121 km Date: 2016.11.19 Time: 14:49:14464384 - Function Restriction due to Received Malfunction Value U1113 00 [008] - - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 5 Reset counter: 246 Mileage: 102121 km Date: 2016.11.19 Time: 14:49:17 Edytowane 19 Listopada 2016 przez Danthe
wrclaguna Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 Nie dziwne ze tak sie dzieje skoro tyle błedów w silniku 01do sprawdzenia pierwsze sterowanie przepustnica J338 ( okablowanie)
olinek2 Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 To niskie napięcie stawialbym na słabe połączenia na plusie. Bo jak napięcie na ECU siada to też walnie tyloma błędami niestety...
wrclaguna Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 w podszybiu masz przekaznik do wymiany jeszczeD czwarty od lewej
Danthe Opublikowano 19 Listopada 2016 Autor Opublikowano 19 Listopada 2016 Mierzyles napięcie ładowania? Mierzyłem, napięcie 14,7V zas.po uruchomieniu, po postoju na mrozie 12,2 - 12,5V
olinek2 Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 Trochę dużo. Elektrolit będzie gazował już lekko. Chyba że miernik tani to może być mniej realnie
Danthe Opublikowano 19 Listopada 2016 Autor Opublikowano 19 Listopada 2016 w podszybiu masz przekaznik do wymiany jeszcze D czwarty od lewej od komory silnika po lewej stronie ? Trochę dużo. Elektrolit będzie gazował już lekko. Chyba że miernik tani to może być mniej realnie miernik Fluke więc b.realny pomiar. Aku AGM i podobno tyle jest dopuszczalne
olinek2 Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 (edytowane) Zdjalbym na Twoim miejscu, jeśli wsio z przekaźnikami będzie ok, rurę od turbo z przepustnicy i komuś kazał zapalić i zobaczył jak się przepustnica zachowuje. Bo może faktycznie się przycina i dławi silnik. Sprawdź też styki na bezpiecznikach w podszybiu, bo może korozja wzięła złącza. Edytowane 19 Listopada 2016 przez olinek2
MarcinOslo Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 Mnie najbardziej zastanawia blad czujnika pedalu sprzegla w sterowniku hamulca postojowego ,jesli cos by bylo nie halo z nim to chyba najpierw powinno sypnac bledem w silniku ?
olinek2 Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 Jeśli siada zasilanie podczas rozruchu to błędów może być masa losowych. Więc póki nie sprawdzisz tych rzeczy to nie ma co przesadzać
Danthe Opublikowano 19 Listopada 2016 Autor Opublikowano 19 Listopada 2016 w podszybiu masz przekaznik do wymiany jeszcze D czwarty od lewej czyli kierunkiem jest wymiana kazdego z przekaźników aż ustąpi problem ? masz może rys/schemat gdzie są te przekaźniki bo mam dostęp tylko do B6/7 ?
olinek2 Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 Sprawdź napięcie na ECU podczas rozruchu. Freeze frame nie pokazuje Ci błędu z napięciem na ECU?
Danthe Opublikowano 19 Listopada 2016 Autor Opublikowano 19 Listopada 2016 (edytowane) Zdjalbym na Twoim miejscu, jeśli wsio z przekaźnikami będzie ok, rurę od turbo z przepustnicy i komuś kazał zapalić i zobaczył jak się przepustnica zachowuje. Bo może faktycznie się przycina i dławi silnik. Sprawdź też styki na bezpiecznikach w podszybiu, bo może korozja wzięła złącza. Popraw mnie jeśli się mylę ale gdyby to była przepustnica, to prócz braku zapłonu nie wywalało by podczas próby uruchomienia problemu z ESP, ciśnienia opon etc. jak ma to miejsce teraz myślę, że problem może być gdzieś po stronie elektrycznej Masz może rys. lokalizacji przekaźników z B8 ? Edytowane 19 Listopada 2016 przez Danthe
olinek2 Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 Niestety nie mam w tym momencie przy sobie. Sprawdź te połączenia bo tyle błędów masowo to właśnie rezystancje połączeń robią jak napięcie siada. Btw to w b8 odpięcie przepływki generuje też niezłą choinkę
mily Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 Mnie najbardziej zastanawia blad czujnika pedalu sprzegla w sterowniku hamulca postojowego ,jesli cos by bylo nie halo z nim to chyba najpierw powinno sypnac bledem w silniku ? Przy niesprawnym czujniku sprzęgła nie zakręciłby rozrusznikiem. Tu jest coś nie tak z układem podawania paliwa (chyba). Jeżeli dobrze zrozumiałem to przy zimnym jest ok, jak odpali to kolejna próba też jest ok. Więc problem dotyczy sytuacji kiedy temperatura silnika spada do ok 50 stopni, a efekt jest taki jak by się zapowietrzał lub podaje nie właściwą dawkę paliwa. Zacząłbym o sprawdzenia czujników temperatury, bo najprościej. Przekaźniki?? Do sprawdzenia, ale chyba bym wykluczył, jeżeli już to działałby losowo niezależnie od czynników temperatury, a zwłaszcza po 3 dniach przy niskim napięciu by nie łapał. Auto jest dość młode więc sprawy korozji na masie czy plusie raczej go nie dotyczą. Trzeba sprawdzić ECU, wtryskiwacze, pompę paliwa jako podstawowe elementy.
Danthe Opublikowano 19 Listopada 2016 Autor Opublikowano 19 Listopada 2016 (edytowane) Mnie najbardziej zastanawia blad czujnika pedalu sprzegla w sterowniku hamulca postojowego ,jesli cos by bylo nie halo z nim to chyba najpierw powinno sypnac bledem w silniku ? Przy niesprawnym czujniku sprzęgła nie zakręciłby rozrusznikiem. Tu jest coś nie tak z układem podawania paliwa (chyba). Jeżeli dobrze zrozumiałem to przy zimnym jest ok, jak odpali to kolejna próba też jest ok. Więc problem dotyczy sytuacji kiedy temperatura silnika spada do ok 50 stopni, a efekt jest taki jak by się zapowietrzał lub podaje nie właściwą dawkę paliwa. Zacząłbym o sprawdzenia czujników temperatury, bo najprościej. Przekaźniki?? Do sprawdzenia, ale chyba bym wykluczył, jeżeli już to działałby losowo niezależnie od czynników temperatury, a zwłaszcza po 3 dniach przy niskim napięciu by nie łapał. Auto jest dość młode więc sprawy korozji na masie czy plusie raczej go nie dotyczą. Trzeba sprawdzić ECU, wtryskiwacze, pompę paliwa jako podstawowe elementy. Rozrusznik kręci nawet i za 14tym razem, ale nie odpala. Jeśli układ podawania paliwa, jak sam myślałem na początku, to skąd efekt choinki na blacie (błąd TPMS, ESP, etc.) ? Jedyną jak dotychczas powtarzalność widzę, że jak rano uruchomię to za 6-10h mogę o tym zapomnieć. Ot klasa premium.. Edytowane 19 Listopada 2016 przez Danthe
olinek2 Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 Objawy jakbyś przeplywkę odpiął jeśli chodzi o choinkę. Sprawdź te napięcia, połączenia i przekaźniki. Potem będziemy dalej wróżyć . Jak coś to można się ustawić we Wro w ostateczności.
wrclaguna Opublikowano 20 Listopada 2016 Opublikowano 20 Listopada 2016 opis bezpiecznikówi przekazników jest na FORUM
Valxe Opublikowano 26 Marca 2022 Opublikowano 26 Marca 2022 W dniu 19.11.2016 o 23:00, Danthe napisał: Rozrusznik kręci nawet i za 14tym razem, ale nie odpala. Jeśli układ podawania paliwa, jak sam myślałem na początku, to skąd efekt choinki na blacie (błąd TPMS, ESP, etc.) ? Jedyną jak dotychczas powtarzalność widzę, że jak rano uruchomię to za 6-10h mogę o tym zapomnieć. Ot klasa premium.. Mam ten sam problem w audi S4 udało ci się go może rozwiązać bardzo potrzebuje z tym potrzeby
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się