weksla Opublikowano 26 Grudnia 2008 Opublikowano 26 Grudnia 2008 Witam serdecznie. Mam problem z układem kierowniczym. Od pewnego czasu zaobserwowałem dziwne zachowanie mojej A4. Autko zaczyna lekko ściągać na prawą stronę, trzeba minimalnie kontrować kierownicą o około 2 stopnie. Ciśnienie w kołach wyrównane. Autko ma przejechane 150000 km. Czy to już pierwsze objawy zużycia zawiasów? Dziękuję za podpowiedzi i rady Pozdrawiam
weksla Opublikowano 26 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2008 Oponki niedawno wymieniałem na zimowe i zaraz po wymianie było ok. założyłem je co prawda na felgi używane, ale było dobrze . Drgań żadnych nie czuć. W miarę dobrze sie prowadzi tylko kierownicę trzeba lekko kontrowac w lewo, i to mnie bardzo denerwuje bo przypuszczam że i pompa wspomagania ma przez to więcej roboty
Wihajster Opublikowano 26 Grudnia 2008 Opublikowano 26 Grudnia 2008 mysle,że to sprawa geometri kół....
domjenick Opublikowano 26 Grudnia 2008 Opublikowano 26 Grudnia 2008 podjedz na zbieznosc i bedziesz wiedziec co i jak...
pawelc Opublikowano 27 Grudnia 2008 Opublikowano 27 Grudnia 2008 Spróbuj zamienić koło, lewe na prawe a prawe na lewe.. Zobaczysz czy będzie różnica. No chyba że masz opony kierunkowe, wtedy nic z tego ... To przód na tył..
weksla Opublikowano 27 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2008 No i właśnie zaczyna się wyjaśniać. Podjechałem do serwisu na kontrolę geometrii i się okazuje że nie ma możliwości ustawienia kątu. Panowie fachowcy pozapinali jakieś kosmiczne aparaty i stwierdzili że wsio jest ok. Tak jak kolega pawelc kazali zamienić koła. Oponki są asymetryczne i rys bieżnika na pierwszy rzut oka wydaje się identyczny ale po dokładniejszej analizie wynika że coś nie gra. Wygląda jakby jedna przednia opona zbierała wodę inaczej niż pozostałe trzy. Nie znam sie na tym więc nie zwracałem uwagi. Nasuwa sie więc pytanie czy opony asymetryczne mają kierunek toczenia go żadnych znaków nie widzę. Podjechałem do serwisu opon ale dziś niestety zamknięte -będzie otwarte dopiero w poniedziałek. Dam znac o moich poczynaniach. Pozdrawiam
domjenick Opublikowano 27 Grudnia 2008 Opublikowano 27 Grudnia 2008 powiem Ci ,jak ja mialem-troszke ciagnelo auto w lewo,nie zwrocilbym na to szczegolniejszej uwagi,ale zlapalem ''gume'' i podczas zamiany kola zobaczylem ,opone bardziej starta od drugiej,podjechalem na warsztat,panowie umowili mnie na spotkanie i pojechalem,podlaczyli-jak to nazwales-kosmiczne urzadzenia i poustawiali...odjechalem autem i ciagnelo dalej,jakby mniej ,ale wciaz... zamienilem kola-tyl na przod,ale to niewiele daje,bo tyl sciera sie inaczej i tylko nowe opony wyjasnily sytuacje,teraz wszystko jest ok-jak ustawianie zbierznosci-to tylko z nowymi oponami bedzie pozadany efekt...
pawelc Opublikowano 27 Grudnia 2008 Opublikowano 27 Grudnia 2008 No i właśnie zaczyna się wyjaśniać. Podjechałem do serwisu na kontrolę geometrii i się okazuje że nie ma możliwości ustawienia kątu. Panowie fachowcy pozapinali jakieś kosmiczne aparaty i stwierdzili że wsio jest ok. Tak jak kolega pawelc kazali zamienić koła. Oponki są asymetryczne i rys bieżnika na pierwszy rzut oka wydaje się identyczny ale po dokładniejszej analizie wynika że coś nie gra. Wygląda jakby jedna przednia opona zbierała wodę inaczej niż pozostałe trzy. Nie znam sie na tym więc nie zwracałem uwagi. Nasuwa sie więc pytanie czy opony asymetryczne mają kierunek toczenia go żadnych znaków nie widzę. Podjechałem do serwisu opon ale dziś niestety zamknięte -będzie otwarte dopiero w poniedziałek. Dam znac o moich poczynaniach. Pozdrawiam Opony asymetryczne mają oznaczenie jak powinny być założone. Na oponach jest napis autsaid i insaid( czy jakoś tak ), czyli do środka i na zewnątrz.. Ale plus jest tego że jak opony na felgach są dobrze obsadzone to można je założyć na każde koło bez konieczności obracania jej na feldze ... Czyli można śmiało założyć lewe koło pa prawe i odwrotnie
marek_gie Opublikowano 28 Grudnia 2008 Opublikowano 28 Grudnia 2008 A jak się auto zachowuje w koleinach?? Bo latem tego roku wymieniałem kpl. zawias z przodu i miałem ustawianą zbieżność. Robiłem to dzień przed wyjazdem na urlop więc nie miałem za bardzo czasu aby rozeznać czy wszystko jest ok. Generalnie jak auto było załadowane to prowadziło się git. Jak jechałem pusty, to rzucało mnie jak krzakiem na dzikim zachodzie. Raz nawet miałem kontrolę policji bo myśleli, że jadę na podwójnym gazie. Miałem jeszcze raz ustawianą zbieżność, zamieniane opony i wszystko było Jak się okazało wywalone były tuleje metalowo-gumowe tylnej belki. A zbiegło się to w czasie z wymianą przedniego zawieszenia, ponieważ mechanik jak zaglądał mi na podnośniku do przedniego zawieszenia również brechą sprawdził tylną belkę - to się okazało przysłowiowym gwoździem do trumny tulei (guma z tuleją się odwarstwiły). No ale 311 tys. km wytrzymały. Spróbuj na zaciągniętym ręcznym ruszyć - jak mocno dupsko przysiądzie, to może być oznaka zużytych tulei. Wytrwałości życzę !!
weksla Opublikowano 30 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2008 Dziękuję wszystkim za cenne rady - założyłem koła letnie i wszystko ok. Opony zimowe zareklamowałem - z jakim skutkiem to się zobaczy po werdykcie gwaranta. Pozdrawiam wszystkich.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się