kaman5151 Opublikowano 23 Listopada 2016 Opublikowano 23 Listopada 2016 (edytowane) Cześć. Dzisiaj zdecydowałem się na wymianę pompy paliwa (używki oryginalnej) bo miałem problemy z odpalaniem poniżej 1/4 stanu paliwa w baku oraz zaworu DV. Po wymianie pompy przekręciłem na zapłon tak z 3 razy po czym odpaliłem. Kręciłem chyba z 2-3sekundy zanim auto odpaliło. Ale udało się. Pompa chodzi zdecydowanie ciszej do poprzedniej i przetestowałem szybkim sprintem na obwodnicy. Żadnego przerywania (na poprzedniej miałem przerywania w okolicach 5-6 tyś obrotów). Zaraz po tym zdecydowałem się wydemontować stary zawór DV i założyć nowy. O dziwo stary okazał się raczej OK ponieważ podczas ręcznego testu normalnie zasysało palec a w środku było słychać kichnięcie po odsunięciu palca. Tutaj zdjęcie jaki DV siedział przed demontażem: Jak widać DV firmy Forge. ja założyłem DV o numerach 06A145710P . Teraz przechodząc do sedna problemu. Podjechałem pod dom zadowolony. Autko chodziło aż miło. Z ciekawości wziąłem kompa z domu i podpiąłem go do mojej niuni. W błędach ukazał się błąd dotyczący ubogiej mieszanki (system too lean). Pomyślałem że wywaliło go po tym jak odpalaliśmy po wymianie pompy ponieważ pierwszy rozruch był dłuższy. Więc skasowałem go i tu nagle szok. Budą w momencie skasowania błędu zaczęło strasznie rzucać, szarpać, telepać przez chwilę. Tak jakby nie mógł dobrać na nowo nowych ustawień. I trwa to dosłownie chwile (mniej więcej 1-2 minuty po odpaleniu) po czym ustaje. Żadnych błędów już nie wywala. Przejechałem się specjalnie do odcięcia na 3 biegach i autko chodzi równo, do czasu ponownego odpalenia. Trwa to dosłownie chwilę i ustaje. Odłączyłem na 5 min akumulator ale to też nie pomogło. Podsumowując po wymianie pompy paliwa i zaworu DV autem rzuca przez chwile po odpaleniu (sprawdzane narazie tylko na ciepłym) Czy trzeba mu dać trochę czas aż się nastawi? tzn niech się dostosuje od zimnego silnika? Pzdr. Edytowane 25 Listopada 2016 przez kaman5151
dexter90 Opublikowano 23 Listopada 2016 Opublikowano 23 Listopada 2016 Tak jakby nie palil na wszystkie gary? Moze zawor odpowietrzenia skrzyni korbowej. Zbieg okolicznosci to swiece, cewki, lambdy.. Wysłane z mojego myPhone_INFINITY_II_LTE przy użyciu Tapatalka
kaman5151 Opublikowano 23 Listopada 2016 Autor Opublikowano 23 Listopada 2016 Tak to wygląda ale błędów żadnych nie ma...
dexter90 Opublikowano 23 Listopada 2016 Opublikowano 23 Listopada 2016 Sprawdz na zimnym jak auto sie zachowa na ssaniu. Moim zdaniem to moze byc zbieg okolicznosci chyba ze pompa juz trefna... Wysłane z mojego myPhone_INFINITY_II_LTE przy użyciu Tapatalka
kaman5151 Opublikowano 23 Listopada 2016 Autor Opublikowano 23 Listopada 2016 (edytowane) Lambdy wszystkie nowe. Sonda za katem jest z denso (planuję ją wyłączyć niedługo), a przed katem siedzi z boscha. Napewno sprawne. Niedawno je wymieniałem. Pompa też musi być zdrowa. Przeleciałem z nią do odcinki i nie było żadnego przerywania. Czyżby trefny DV? A może wężyk jakiś podczas jazdy wyskoczył? Odpaliłem na zimnym i to samo, auto zaczęło tarabanić, trząść się. Ale wydaje mi się że ssanie było ponieważ obroty sięgały 1200-1300 obrotów ale dławił się mimo to. Rozgrzalem silnik, przejechałem się z 10 km z chwilowym deptaniem i na koniec zgasiłem i odpaliłem tak ze 4-5 razy auto na ciepłym i zero dławienia, mimo że wcześniej nawet na ciepłym szarpał po odpaleniu. Nie kumam tego auta. Jutro sprawdzę czy wywaliło jakieś błędy, możliwe że wywaliło coś znowu i przeszedł w tryb awaryjny przez co nie ma dławienia teraz tak jak wtedy gdy miałem zapisany błąd ubogiej mieszanki. @aktualizacja Problemem całego zajścia był pęknięty przewód dolot do turbiny. Musiał być na wykończeniu i gdy demontowałem DV'ke mogłem za mocno pociągnąć przewód co spowodowało jego rozerwanie. Pzdr. Edytowane 25 Listopada 2016 przez kaman5151
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się