Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ABS, ESP, prędkościomierz


Erwin Makuch

Rekomendowane odpowiedzi

Hej!
Co jakiś czas (nie ma reguły, czy na prostej drodze, czy po jeździe na rondzie, czy ze świateł) przestaje działać prędkościomierz, zapala się ESP i ABS.|

Vag mówi:
6nsbop.jpg

Jakieś sugestie?
Czujnik hamulca może być padnięty?
Czy miałoby to wpływ na licznik?
Słaby akumulator?

Gablotę kupiłem w zeszłym tygodniu i niewiele wiem o jej przeszłości :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo zbliżone objawy w moim przypadku dawał uszkodzony sterownik pompy ABS. Zapalały się losowo kontrolki ABS oraz ESP, nie działał również prędkościomierz. Podobne objawy daje uszkodzony czujnik stopu ale wtedy nie działają dodatkowo światła stopu ale działa o ile się nie mylę prędkościomierz. Obie usterki przerabiałem w ciągu tego roku. Według komputera winny był czujnik przedniego lewego koła którego wymiana nic nie dała, dopiero regeneracja sterownika załatwiła problem.

Jeżeli zechcesz zadzwoń do nich http://eltronic24.pl/przekaż im kody błędów i Ci powiedzą czy to może być walnięty sterownik.

Poczytaj tutaj http://eltronic24.pl/oferta/naprawa-sterownikow/abs/ i wszysko bedzie jasne :)

Edytowane przez Ddarecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile kosztowała Cię taka regeneracja?

No wiadomo, że auto trzeba oddać do warsztatu, tyko, żeby nie wymieniali części po kolei aż trafia na usterkę.

..Nie wiem czy zacząć od wymiany czujników czy sterownika:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile kosztowała Cię taka regeneracja?

No wiadomo, że auto trzeba oddać do warsztatu, tyko, żeby nie wymieniali części po kolei aż trafia na usterkę.

..Nie wiem czy zacząć od wymiany czujników czy sterownika:/

Ja zacząłem od wymiany czujnika lecz niestety okazało się że niepotrzebnie. Czujnik jak się potem okazało był dobry. Jeżeli padł sterownik to jeżeli czytałeś opis jaki Ci przesłałem będziesz miał w kompie kilka różnych błędów lub jeden związany z czujnikiem ABS. U mnie akurat wskazanie było na lewy przedni czujnik. I to niestety było mylące. Regeneracja sterownika kosztowała mnie 350zł z roczną gwarancją. Ja mam o tyle dobrze, że mieszkam w Gdańsku a warsztat jest w Rumii czyli około 40 km ode mnie. Zrobili mi to na miejscu. Czas jaki potrzebowali to około 3 godziny. Jeżeli zdecydujesz się na naprawę w Rumii to zdemontowany sterownik musisz wysłać do nich kurierem. Po naprawie odsyłają Ci naprawioną część. Zazwyczaj naprawa polega na naprawie jednej ze ścieżek na płytce drukowanej bo to słaby punkt tych sterowników. Jazda z uszkodzonym sterownikiem skutkuje brakiem ABS oraz ESP.

Edytowane przez Ddarecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem wczoraj do pobliskiego zakładu elektromech. i umówiłem się na środę. Gościu przez telefon był trochę przemadrzały- zobaczymy czy się popisze, czy będę wymieniał wszytko po kolei.

Sam powiedział, że sprawdzą każdy czynnik z osobna i ostatecznie sterownik.

Co do regeneracji i Rumii..to żaden problem. Wpisałem w google i takich zakładów jest na pęczki. Do najbliższego będę miał z 70 km w razie co;)

Myślicie, że potencjometrem sprawdza czy wina leży po stronie któregoś z czujników czy danego

samego sterownika?

Aktualizacja:

oddałem do elektromechanika, diagnoza: uszkodzony czujnik z tyłu (nie wysilił się. Tyle to i mnie vag powiedział:

cena 130 zł- czujnik

plus

180zł - diagnostyka plus wymiana"

co za zdzierstwo :angry: , no nic, fajnie, że w końcu zrobione...wsiadam, przekręcam kluczyk i ch.j- kontrolka się swieci.

Co, zostawiłem dalej, diagnoza: przedni czujnik

no rzesz kuźwa, najlepiej wszystkie wymienić!

Jednak przed chwilą dzwonił i wykryli uszkodzoną wiązkę. Jak się dobrze ruszy to wywala błąd.

Zostaje na weekend :kwasny:

Ciekawe ile skasują tym razem...jedno jest pewne:

dwa razy za diagnozę płacił nie będę, tym bardziej, że nie trafili za pierwszym razem a kasę zgarnęli!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem podobny w mojej Audi i rozwiązałem go w ten sposób.

1. VAG pokazywał uszkodzony czujnik tylnego prawego koła. Za tylną kanapą są złącza czujników które zamieniłem prawy z lewym za pomocą przewodów. VAG dalej pokazywał uszkodzenie tylnego prawego koła więc błędnie. Więc uszkodzenie sterownika ABS. Śledząc koszty napraw jak i możliwość zlutowania przerwanych w sterowniku aluminiowych drucików zdecydowałem się na zakup używanej pompy ABS za 50 przełożenie sterowników i zaprogramowanie sterownika do danego modelu w/g opisu na forum. Koszt 50 zł czas z zakupem pompy i programowaniem 1,5 godziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa za 50 zł ? Na allegro raczej używki stoją po 300zł..

Czekaj, czekaj, do nowej pompy przełożyłes stary sterownik?

Nie rozumiem:/

Auto do odebrania. Diagnoza: sterownik.

..jednak muszę zaprowadzić do innego speca. Obecny nie wzbudził zaufania.

W międzyczasie dzwoniłem do firmy zajmująca się regeneracja sterowników i jeżeli sterownik odczytał prędkość z czujników,i były to jednakowe wartości (a tak właśnie było w chwili, gdy to sprawdzałem) to niestety już nie do odratowania..hmm

Edytowane przez Erwin Makuch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompę ABS możesz już kupić za 20 zł na wspomnianej stronie. Stary sterownik odkręcasz od pompy ( 6 śrub ) i delikatnie wyciągasz uważając na cewki wewnątrz i zakładasz sterownik z zakupionej pompy. Przy zakupie sprzedający da parę dni na ew reklamację. W domu sprawdzisz tylko czy nowo zakupiony sterownik ma komunikację z VAGiem przepinając wtyczkę z uszkodzonego sterownika do sterownika zakupionego ( da radę kładąc pompę jedna przy drugiej ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompę ABS możesz już kupić za 20 zł na wspomnianej stronie. Stary sterownik odkręcasz od pompy ( 6 śrub ) i delikatnie wyciągasz uważając na cewki wewnątrz i zakładasz sterownik z zakupionej pompy. Przy zakupie sprzedający da parę dni na ew reklamację. W domu sprawdzisz tylko czy nowo zakupiony sterownik ma komunikację z VAGiem przepinając wtyczkę z uszkodzonego sterownika do sterownika zakupionego ( da radę kładąc pompę jedna przy drugiej ).

rozumiem...oczywiście, jeżeli to pompa siadła a sterownik jest cały :decayed::wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dołączam się do tematu gdyż jakiś czas temu zaczęły się u mnie podobne problemy. 

Komputer pokazywał błąd z lewym czujnikiem ABS z przodu, czujnik wymieniony i nie pomogło, następnie sterownik ABS został wysłany do regeneracji.

Po tym, w czasie jazdy błędy nie wyskakują tylko przy przekręceniu kluczyka.

Wyskakuje ABS, ESP i na czerwono Brake, gdy wyciągnę kluczyk i znów przekręce świeci się tylko ESP, ale samochód jedzie, hamuje bez problemu..

Miał ktoś podobny problem, jakieś rozwiązania, gdzie szukać dalej?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...