Czepa 0 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2016 Witam Mam problem z Audi 1.9TDI Awx. Wibracje odczuwalne na aucie zaczynają się od obrotów w granicy ok 1500-2500 gdy przyspieszam lub staram się utrzymać stała prędkość najbardziej odczuwalne jest gdy auto się rozgrzeje gdy jest zimne mniej czuć... Wibracje zaczynają się praktycznie od 3 biegu w górę... Zaznaczę gdy wrzucę luz lub jadę na biegu bez dodawania gazu wibracje ustają... Robiłem test że staram się trzymać stałe obroty wciskam sprzęgło ale trzymam obroty to auto też przestaje wibrowac.. Plecionka przy turbo nowa... Gdy gasze auto nie ma wibracji i przy odpaleniu raczej nie... Co mogę sprawdzić jeszcze?? Wibracje pojawiają się przy obciążeniu silnika wciskam sprzęgło i nic... Pozdrawiam i dziękuje za sugestie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomOskroba 8 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2016 cewki sprawdzone ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czepa 0 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2016 cewki sprawdzone ? Rozumiem że cewki czyli te kolektorki przy wtryskiwaczach? Nie sprawdziłem jeszcze.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomOskroba 8 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2016 cewki zapłonowe, o takie: http://google.plauto-czesci/cewka-zaplonowa-zespol-cewek,audi,a4-8e2-b6-2000-11-2004-12,1-9-tdi-130km,5-4731-15511-100150.html najłatwiej sprawdzić podpinając się pod komputer... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czepa 0 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2016 Zrobiłem skan wtryskiwaczy i to mi wyszło... Na kanale 18 jak dodam gazu to zmienia się wartości na 4.0 inne stoją w miejscu... https://naforum.zapodaj.net/9691c835c500.jpg.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
car_diag_cork 1 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2016 (edytowane) Bardzo pomocny artykuł na temat diagnostyki pompowtryskiwaczy. http://turbodiesel.hswg.pl/sprawdzenie-stanu-pompowtryskiwaczy-w-silniku-tdi/ Ze sprawdzeniem cewek zapłonowych tak jak poradził Ci kolega w poście wyżej będziesz miał cholerny problem bo niestety diesel takich nie posiada Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka Edytowane 8 Grudnia 2016 przez car_diag_cork Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czepa 0 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2016 Bardzo pomocny artykuł na temat diagnostyki pompowtryskiwaczy. http://turbodiesel.hswg.pl/sprawdzenie-stanu-pompowtryskiwaczy-w-silniku-tdi/ Ze sprawdzeniem cewek zapłonowych tak jak poradził Ci kolega w poście wyżej będziesz miał cholerny problem bo niestety diesel takich nie posiada Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka Właśnie zdążyłem sprawdzić w etce :-P zresztą domyslilem się że to się kupy nie trzyma :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
car_diag_cork 1 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2016 Zrób logi. Przy okazji kiedy wymieniałeś filtr paliwa? Bip-y na kanale 023 dużo na minusie. Zajrzyj pod pokrywę zaworów, przeczyść i podoginaj konektorki na pompowtryskiwaczach. Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czepa 0 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2016 Filtr wymieniłem jak dobrze pamiętam przy oleju czyli ma przejechane ok 11tys. Atakuje pokrywę i konwektorki... Dzięki za wskazówki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrsob1 277 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 (edytowane) To co widać na tym zalinkowanym zdjęciu to jakaś lipa , suma korekcji powinna być bliska zeru, a u Ciebie wszystkie po minus jeden , czyli w sumie minus cztery Sprawdź przeguby wewnętrzne na półosiach pod kątem luzów bo z opisu objawów wychodzi że to one odpowiadają za te wibracjie Edytowane 9 Grudnia 2016 przez piotrsob1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomOskroba 8 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 (edytowane) kolega napisał że na rozgrzanym gorzej niż na zimnym więc chyba przegub można wykluczyć Edytowane 9 Grudnia 2016 przez TomOskroba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czepa 0 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 Myślę że przegub można wykluczyć... Gdy wciskam sprzęgło to wibracje ustają lub gdy jadę na biegu bez dodawania gazu... No i temperatura silnika ma wpływ na wibracje.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrsob1 277 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 (edytowane) Przeguby będziesz mógł wykluczyć dopiero jak je sprawdzisz i faktycznie nie będą miały wyczuwalnych luzów, to samo dotyczy flansz napędowych wychodzących ze skrzyni biegów. Jeszcze tylko drobna uwaga, przeguby się sprawdza jak auto stoi na kołach, jak koła zwisają swobodnie to psu na budę wyniki takiego sprawdzania kolega napisał że na rozgrzanym gorzej niż na zimnym więc chyba przegub można wykluczyć A co w ogóle ma temperatura silnika do możliwości generowania wibracji przez te elementy układu przeniesienia napędu ? Chyba że takie samo jak cewki zapłonowe w dieslu Edytowane 10 Grudnia 2016 przez piotrsob1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ralen 5 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 kolega napisał że na rozgrzanym gorzej niż na zimnym więc chyba przegub można wykluczyć Nie wykluczaj przegubów bo miałem podobnie i na zimno też nie było problemów. Nawet nie wiesz ile pieniędzy i czasu włożyłem żeby uporać się z wibracjami, a okazało się że to wina przegubów. Na ciepło dostawały luzów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czepa 0 Opublikowano 11 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2016 kolega napisał że na rozgrzanym gorzej niż na zimnym więc chyba przegub można wykluczyć Nie wykluczaj przegubów bo miałem podobnie i na zimno też nie było problemów. Nawet nie wiesz ile pieniędzy i czasu włożyłem żeby uporać się z wibracjami, a okazało się że to wina przegubów. Na ciepło dostawały luzów. Oczywiście że sprawdzę... Narazie sprawdzone kolektorki w pompkach, wałek w idealnym stanie... Więc sprawdzę myślisz że na stacji diagnostycznej sprawdza... :-) szukam i szukam najgorszy scenariusz to dwumas... :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ralen 5 Opublikowano 11 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2016 (edytowane) Na stacji diagnostycznej raczej nie wyjdzie. Szkoda marnować kasę.Wjedź gdzieś na kanał i niech ktoś obada Ci czy są luzy na półosiach czy nie.Jak masz 100zł dać za przegląd to daj 150 i kup używkę półośkę i zamień z tą co ma największy luz (przednia oś)A najlepiej zrób tak jak ja, kup odrazu 2 półosie z tego samego auta, oczywiście używane i wymień obie U mnie jak wcześniej była tragedia, tak teraz rozpędzam auto do 200kmh+i ani drgnie, jedną ręką mogę go prowadzić. Edytowane 11 Grudnia 2016 przez Ralen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czepa 0 Opublikowano 18 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2017 U mnie Panowie okazał się przegub wewneczny od strony kierowcy :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ralen 5 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2017 no widzisz nie pomyliliśmy się razem z piotrkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czepa 0 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2017 Dnia 23.01.2017 o 22:54, Ralen napisał: no widzisz nie pomyliliśmy się razem z piotrkiem No nie :-) dzięki za odpowiedzi i namiar na usterkę :-) a wystarczyło tylko zobaczyć na kanale... Lenistwo :-P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się