Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Proszę o analize logów dynamicznych 1.8T AVJ


fcunited

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Po dłuższej przerwie, potrzebowałbym bym pomocy w analizie logów dynamicznych, Logi zrobione w 90% poprawnie (hehe mam taką nadzieję).

http://vaglog.pl/log-020_003_88AQ1.html

http://vaglog.pl/log-002_033_oe6I3.html

http://vaglog.pl/log-120_032_62FP5v.html

http://vaglog.pl/log-115_118_5klDFLB.html

http://vaglog.pl/log-115_118_020_TEto0N.html

http://vaglog.pl/log-032_94eXp.html

Logi zrobione ze względu na brak KM wykryte na hamownii (brakowalo okolo 41 kucyków). Później wymienione: N75, zawór DV, przepływomierz, wyczyszczony został układ odpowietrzenia silnika (Odma). EDIT: nowe wtryskiwaczne Bosch 0 280 156 065 (Oryginał: 06B133551M), czyszczenie przepustnicy i kolektora dolotowego. Reszta znana, mogę się wiedzą podzielić. :)
Troszke drogo, ale chyba warto. "EDIT.

Chciałbym się dowiedzieć czy coś to dało ? Dla mnie silnik zaczął 'rwać' bez przyduszania, ale czasem ma dziwne zachowanie i warkocze jak TDI ...


Pozdrawiam, i dzięki za wysłuchanie. :) . 4O

Edytowane przez fcunited
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym zaczął od szczelności. A przepływkę wymieniłeś na ori?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swiece zmienione przy 181 tys km.

Przeplywomierz zmienuiny przy 199500. Na Bosch, nowy - nie regenerowany.

Co do szczelnosci to ktorego ukladu? Zna allegro kupilem tester szczelnosci uszczelki glowicy (plyn i rurka) jak bede miec chwile to ogarne to.

Moze cos byc bo po czyszczeniu ukladu odpowoetrzenia najpierw mialem problem z ogrzewaniem a teraz grzeje super ale tygodniowo musze dolewac ok 150ml plynu chlodniczego. Wyciekow w miejscach ktore rozkrecalen nie widac, w kabinie tez sucho.

Podejrzewam ze leco spod podkladki, z dolu lewej strony silnika. Jest jakas podkladla pod ktpra zauwazylem kiedys osad koloru chlodniczego plynu.

Pacjentka ma 200300km najechane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-1354772-1481301173,3229_thumb.jpg

Proszę o krótką odpowiedź co sądzicie o mojej przepływce?

Padnięta?

A4 B8 2.7TDI silnik CGKA.

Dziękuję z góry.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podkładka to zapewne poduszka silnika i z niej cieknie czerwony płyn, pewnie do wymiany, Jak płyn ubywa to najlpiej sprawdzić pod ciśnieniem pompką napompować układ chłodzenia zostawić nadciśnienie 1bar i obserwować. Jeśli nie ma wycieków to silnik wciąga (turbo, głowica) Generalnie odstaw do polecanego mechanika z twojego regionu i ogarnie. Szczelność dolotu od przepływki po kolektor do sprawdzenia ale też sam raczej nie ogarniesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyciekać może z trójnika od strony ściany grodziowej. Ciężko zlokalizować ten wyciek ale tam najczęściej się pojawia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa szybkie pytania:
Jak wygląda sprawa z turbo, sondami, i innymi rzeczami na których się nie znam a która badałem ?

I po czym sądzicie, że wyciek płynu chłodniczego i dziwne tarkotanie silnika (dodam, bo mi sie przypomniało, że usłyszałem ten odgłos metaliczny po czyszczeniu i całej tej wymiany w odstępstwie 2 tygodni).
Który log dynamiczny wskazuje , na to co piszecie ?

Czytam już u stukowym, trójnik i jego feler kojarze z neta

Pozdro Wielcy ! 4O

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo wstaje dobrze i ładuje ok, sonda ok, jedyny problem to właśnie to cofanie zapłonu w 020, sprawdz szczelność dolotu jak koledzy pisali, dobrze też by było sprawdzić kompresje silnika, i zalać lepsze paliwo może pomóc. Co do wycieku płynu sprawdz ten króciec, jak jest nieszczelny to przeważnie jest mokra plama na skrzyni biegów bo tam kapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji, że mieszkam w DE i tutaj użytkuje Audi postanawiam, wykonać następująco (kolejność, różna w zależności od dostępnego czasu i światła naturalnego- brak dostępu do garażu, a kanał to znam taki w który 'tankuje' heh).:

1) znaleźć mechanika, który sprawdzi mi szczelność układu dolotowego, możliwe że i ja coś źle skręciłem (??)
2) sprawdzę kompresję silnika

3) co do spalania stukowego to: (o dziwo nie wywala żadnego błędu)
- tankuję paliwo na sprawdzonych stacjach tj. ARAL i STAR (Orlen Deutschland Gmbh)- więc na tych stacjach zostaje, lepszych w DE nie znalazłem (no TOTAL ale nie ma w pobliżu)
- zmienię świece z Bosch które mam (mimo, że najechane tylko 17tyś km), na NGK PFR6Q
- na włączonym silniku powyciągam cewki, czy to któraś z nich nie jest winna.
- gdyby dziwny odgłos powrócił rozejrzę się za czujnikiem spalania stukowego i wymienię
4) sprawdzić szczelność uszczelki głowicy za pomocą adaptury z allegro którą kupiłem, (przy okazji posprawdzam auta znajomych)
5) sprawdzenie skąd wycieka płyn chłodniczy, zmiana podkładi z lewej dolnej strony silnika
6) po wszystkim wykonać logi dynamiczne grup 032 i 020 + 003
7) a na przyszły rok wymiana rozrządu tylnego z napinaczem

Pytanie do Was: układ szczelność układu dolotowego to rurki/ rury od przepływomierza aż do kolanka kolanka nr 2 w układzie odpowietrzenia tak ?
CO z tym spalaniem stukowym ? Zastanawiałem się (zanim dowiedziałem się o takim spalaniu) czy to nie stuka łańcuch tylnego rozrządu. Po odpaleniu słychać jakiś rzegot przez 1/2 sekundy potem gaśnie, i miły pomruk, choć jak pisałem 2 razy w ciągu miesiąca to nie był mój silnik w samochodzie, diesel dobrej starej daty taki klekot :/

Gdyby ktoś miał jeszcze jakies sugestie co zrobić i w jakiej kolejności to jestem otwarty na dyskusję.

Edytowane przez fcunited
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczelność dolotu sprawdzisz sam. Jest tego dużo na forum. W skrócie: odpinasz przepływkę, wkładasz tam korek PCV (taka zaślepka z rurek do kanalizacji) 75mm pasuje jak ulał, w nim montujesz wcześniej wentyl tak żeby było szczelne. Podpinasz do wentyla kompresor i dmuchasz. Wcześniej otwórz korek od oleju. W trakcie dmuchania widać jak dolot TIP się powiększa. Dmucha tak do 2barów, powietrze powoli schodzi ale w tym czasie nasłuc**j/lub woda z mydłem w miejscach połączeń/obejm etc i tam poprawiaj połączenia.

Płyn chłodzenia lubi uciekać na tam na skrzynią tzn poniżej czujnika temperaturay gdzie jest połączony do króćca do nagrzewnicy. Tam jest taka uszczelka i ciulata spinka która puszcza.

Resztę znasz.

Edytowane przez mroziu22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...