Osta Opublikowano 15 Grudnia 2016 Opublikowano 15 Grudnia 2016 (edytowane) Witam Czy to normalne że ubywa płynu w chłodnicy w zimę? Ostatnio znowu musiałem dolać więcej jak pół litra. Zrobiłem kilka tyś km, głównie w trasie Leję G12 różowy. Teraz znowu muszę dolać bo jest poniżej minimum Edytowane 15 Grudnia 2016 przez Osta
lenovo Opublikowano 15 Grudnia 2016 Opublikowano 15 Grudnia 2016 To nie jest normalne . Więc masz prawdopodobnie gdzieś wyciek . Sprawdź kranik w chłodnicy może on nie trzyma .
audikrk_ Opublikowano 15 Grudnia 2016 Opublikowano 15 Grudnia 2016 (edytowane) Wyciek to optymistyczna wersja. Równie dobrze może być chłodnica EGR lub uszczelka pod głowicą, w ostateczności sama głowica (zdarzają się niestety te awarie). Masz jakieś inne objawy? Np. nierówna praca na zimnym? Oczywiście zacząłbym od poszukiwania wycieków, jeśli nie ma, to trzeba się przyjrzeć chłodnicy egr (można obejść ją). Jeszcze ktoś tu kiedyś wspominał, że chyba po 2 krotniej wymiany zbiorniczka dopiero przestało ubywać. Edytowane 15 Grudnia 2016 przez audikrk_
Osta Opublikowano 15 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2016 Kiedyś słyszałem że w zimę płyn chłodniczy trochę ubywa bo ma swoje tam jakieś właściwości. Czasem ale rzadko zatelepie silnikiem na kilka sekund ale tak to nic. A patrzeć i wyjmować teraz głowicę bo może to ona to trochę bez sensu
audikrk_ Opublikowano 15 Grudnia 2016 Opublikowano 15 Grudnia 2016 (edytowane) Wyjmować ot tak to nie, ale pewnie problem będzie się pogłębiał, aż w końcu zostanie assistance i jeszcze większe wydatki. Sprawdzić przede wszystkim wizualnie czy nie ma wycieków, a pewnie nie ma, potem chłodnica egr ona też czasem lubi puszczać, pozniej zostaje niestety ściąganie czapki. co do telepania plus ubywający płyn to w tych silnikach prawie zawsze była uszczelka pod głowicą/głowica. Nie straszę, tylko informuję Co do właściwości płynu, nie ma wpływu zima na to, a jeśli nawet to po dolaniu do odpowiedniego poziomu ot tak by nie spadło znów. jaki masz przelot? Edytowane 15 Grudnia 2016 przez audikrk_
skotmen Opublikowano 15 Grudnia 2016 Opublikowano 15 Grudnia 2016 Wyjmować ot tak to nie, ale pewnie problem będzie się pogłębiał, aż w końcu zostanie assistance i jeszcze większe wydatki. Sprawdzić przede wszystkim wizualnie czy nie ma wycieków, a pewnie nie ma, potem chłodnica egr ona też czasem lubi puszczać, pozniej zostaje niestety ściąganie czapki. co do telepania plus ubywający płyn to w tych silnikach prawie zawsze była uszczelka pod głowicą/głowica. Nie straszę, tylko informuję Co do właściwości płynu, nie ma wpływu zima na to, a jeśli nawet to po dolaniu do odpowiedniego poziomu ot tak by nie spadło znów. jaki masz przelot? To jest silnik CR w którym zostały poprawione głowice ,nie pękają jak w starym PD
audikrk_ Opublikowano 15 Grudnia 2016 Opublikowano 15 Grudnia 2016 (edytowane) Pekają nie tak często jak w pdkach ale pękają, oczywiści są egz co mają nalatane 400 tys i nic się nie dzieje, więc nie ma zasady. Widziałem i to nie jeden czy dwa razy, poza tym wystarczy poczytać...Częściej jednak do wymiany jest sama uszczelka pod głowicą. oczywiście są egz co mają nalatane 400 tys i nic się nie dzieje, więc nie ma zasady. Trzęsięnie plus uciekający płyn: http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=27&t=127029&sid=42a354104055c39a7c01cb79465538ab&start=20 kolejny przypadek: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/258868-skoda-superb-wydmuchalo-uszczelke-pod-glowica-ostrzezenie/ - uszczelka plus dziury w głowicy http://a4-klub.pl/index.php?/topic/373621-dziwne-zachowanie-plynu-chlodniczego-obaj-przelewania-wody-pod-deska-rozdzielcza/- świeżutki wpis, pęknięta głowica. Edytowane 15 Grudnia 2016 przez audikrk_
Osta Opublikowano 16 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2016 (edytowane) No kurde nie żartuj z tą głowicą ;/ Musze znaleźć dobrego mechanika. Na dodatek auto poszarpuje przy ruszaniu więc dwumas się zbliża do wymiany ale o tym to wiem. Dwumas bym robił dopiero jakby auto zaczęło się ślizgać na którymś biegu bo tak to chyba bez sensu wymieniać jak szarpie przy ruszaniu (trochę inaczej muszę operować sprzęgłem żeby samochód nie zgasł, ale ogólnie nie ma tragedii i nie dzieje się to codziennie ale często). (u mnie te "drgania" występują bardzo rzadko i tylko po odpaleniu samochodu i jest to delikatne telepanie silnikiem/samochodem, zdarza się rzadko) więc może to być również któryś z wtrysków, lub poduszki pod silnikiem Przebieg to 215tyś km, 2011r, silnik CAHA Edytowane 16 Grudnia 2016 przez Osta
audikrk_ Opublikowano 16 Grudnia 2016 Opublikowano 16 Grudnia 2016 Jeśli 'pali' na 4 gary a jedynie delikatnie szarpnie to pewnie któryś wtrysk. Zresztą te piezowtryski w zimie nawet jak są dobre lubią tak chodzić.
Osta Opublikowano 16 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2016 Pod kompa auto było podłączane i było wszystko sprawdzane i nie było ani jednego błędu. Jedynie ten płyn ubywa, ale przejadę się do mechanika. Może coś więcej się dowiem, ale dzięki
martinomen Opublikowano 31 Grudnia 2016 Opublikowano 31 Grudnia 2016 Podlanczajac się do tematu mam pytanie mi przez dwa lata około ubyło z polowy skali do minimum trochę poniżej po około 60 tyś km czy to normalne czy czas zacząć się martwić?
dembu19 Opublikowano 19 Marca 2017 Opublikowano 19 Marca 2017 Dnia 31.12.2016 o 13:12, martinomen napisał: Podlanczajac się do tematu mam pytanie mi przez dwa lata około ubyło z polowy skali do minimum trochę poniżej po około 60 tyś km czy to normalne czy czas zacząć się martwić? Raczej dolać płynu i olać ... taki ubytek, to nic poważnego.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się