Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Muli na "zimnym"


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pacjent: A4, b6, 1.8T, przebieg 290tyś km

Co się dzieje:

ok 15-20km muszę przejechać aby silnik przestał mulić i spalanie (ok 10-11L) zeszło do normalnego spalania (7-8L) według wskazań komputera na wyświetlaczu. Nie ma różnicy czy to LPG czy PB95/98

Brak nowych błędów na ECU (pomijam błąd kata - nie ma go)

Turbo po regeneracji (w wakacje) - sprawdzałem, po "zatkaniu" i "odetkaniu" auta, ładuje tak samo. Takie samo ciśnienie jest we wszystkich sytuacjach

Kata nie ma - down pipe by Gregor

Cewki z akcji serwisowej, pompa paliwa też, mają ok 20tyś km

świece nie są nowe - ale raczej bym wykluczył, bo silnik osiąga temperaturę 90st na wskazówkach po 5km... Więc świece pewnie już osiągałyby swoją temp.

Pali od strzała (bez różnicy czy zimny czy ciepły)

----------------------

Moje pytanie, czy w 1.8T jest coś takiego co odpowiada za recyrkulacje spalin - może to się przycina i dlatego ?

Opublikowano

Ogólnie masz tzw.ssanie, później sai czyli to dodatkowe grzanie katalizatora.

Może po spadku temperatury u Ciebie wystąpił ten objaw. Ale ogólnie on odzwierciedla się głośną pracą a nie spadkiem mocy.

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

U mnie nie ma spadku temperatury, ja mówię o odpaleniu auta po nocy...

Na ssaniu chodzi przez ok 1-2 minuty, to ok 1200obr, potem schodzi płynnie przez 10s na te 780 obr i jest ok - normalna procedura

Ale jak jadę w trasie (nasza kochana gierkówka) i już widzę 90st na blacie, LPG przerzucił się już przy 55st (tak mam ustawione) jest wszystko OK, ja mu w gaz a on kiepsko idzie - nie ma uczucia wgniatania w siedzenie, natomiast jak przejadę 20km jeszcze to w tedy już jest to uczucie wgniatania w siedzenie. To takie uczucie jakby silnik był trzymany przez coś... jakby katalizator był zabity - ale przecież go osobiście wycinałem xD

Jedynie co mi teraz do głowy przychodzi to jakiś zaworek recyrkulacji spalin - może za dużo spalin wraca i jest słaby(brak tlenu)

albo jest opcja druga, moja sonda nr2, ostatnio świruje, są błędy o jej chwilowej przerwie - ale podobno 2 sonda nie wpływa na moc silnika ???

Ktoś ma jakieś pomysły ?

Opublikowano (edytowane)

PODBIJAM -> nowe fakty ;-)

Wymiana filtrów -> uspokoiło się ale były dodatnie temperatury, teraz znowu minusowe i temat powrócił jak bumerang, ale złapałem "chochlika" na gorącym uczynku... ;-)
http://vaglog.pl/log-002_003_115_vgj9F.html
mój dłuuuuugi log z jednego jednolitego przejazdu - (trasa na terenie płaskim, DK1 / Częstochowa) obciążenie robiłem głównie na 5 biegu(ostatnim)

proszę porównać fakty z czasów:
ok: 55-65s -> turbina ma dziurę (ciśnienie 1,3)
ok: 298-308s -> turbina działa prawidłowo (ciśnienie 1,9)

PYTANIE:  dlaczego tak się dzieje i co sprawdzić ?

Tak się dzieje od jakiegoś czasu. Co lepsze log robiony już po zagrzaniu (jazda ok 10km), potem coś mnie podkusiło zrobić loga i ustawiłem takie kanały na pierwszy strzał ;-) 

Czyli ok 15km jest dziura w doładowaniu, potem nagle dostaje samoczynnego uzdrowienia.

 

PS: Turbina była na regeneracji ok 7 miesięcy temu i wszystko działało prawidłowo. KATa nie ma. Log na LPG.

 

 

Edytowane przez ExeQtoR

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...