Alvaro Kowalski Opublikowano 3 Stycznia 2017 Opublikowano 3 Stycznia 2017 Cześć Wam! Jako, że jestem tutaj nowy, chciałbym przywitać się ze wszystkimi użytkownikami. Mam nadzieję, że też będę mógł wnieść coś pomocnego do tej społeczności. Przejdę teraz do problemu - z dnia na dzień moja A4 przestała ze mną współpracować. Rano wsiadłem do samochodu, przekręciłem zapłon, poczekałem aż immo odczyta klucz i zagrzeją się świece żarowe i zacząłem kręcić rozrusznikiem, spodziewając się oczywiście, że zaraz wyjadę z garażu. Tak się jednak nie stało... Rozrusznik kręcił jak szalony, jednak samochód nie chciał odpalić. Po kilkunastu próbach i sprawdzeniu wszystkich "podstawowych" przyczyn wiedziałem już, że nie wyjadę z garażu. Wstępnie winna została pompa wtryskowa - nie była zapowietrzona, ale nie podawała paliwa. Zaworek bez problemu się otwierał. Wymieniliśmy pompę z nadzieją, że samochód już będzie jeździł, bo nowa pompa zaczęła podawać paliwo jak głupia, poza tym zaworek zaczął pracować normalnie czyli przy przekręceniu zapłonu słychać było, że się otwiera, a nie cyka. Jednak samochód dalej nie odpalał. Samochód podłączyliśmy pod komputer i sprawdziliśmy wszystkie możliwe moduły: na silniku wyświetlał się jedynie błąd 00550 regulacja początku wtrysku różnica doregulowania oraz na liczniku błąd wskazujący na immo - 01176 klucz sygnał za słaby. Po skasowaniu oba błędy znikły, całkowicie wycięty został immo poprzez przeflashowanie jego pamięci, bo choć kontrolka od immo nie wykazywała żadnych problemów, to podejrzewaliśmy, że problem może leżeć po jego stronie. Nic to jednak nie dało... Spróbowaliśmy odpalić samochód na plaku i poszło! Klekotał sobie spokojnie 5 minut, po czym zgasł. Kolejne próby odpalenia na plaku nie przyniosły już żadnych rezultatów. Co prawda obroty podskakiwały do 500-600, lecz można było nim kręcić i kręcić, ale nic to niestety nie dawało. Żeby już was nie zanudzać, napiszę tylko o tym co już uczyniliśmy: - wymiana pompy wtryskowej j/w, - wymiana wtrysku sterującego, - całkowite odcięcie immo j/w, - wymiana przekaźników od pompy wtryskowej, świec żarowych, elektroniki silnika, sprawdzenie wszystkich bezpieczników, - wymiana czujnika obrotów G28. Bardzo proszę o pomoc, bo skończyły nam się już pomysły.
kaczorvw Opublikowano 3 Stycznia 2017 Opublikowano 3 Stycznia 2017 (edytowane) Otwórz pokrywę obudowy sterownika i sprawdź bezpiecznik 15A (schowany za przekaźnikami). Jeśli ok - to albo ułamane kable we wiązce albo sterownik ubity. Ewentualnie zerwane koło zębate na wale - sprawdzaliście rozrząd po wałku "od tyłu" i znaku na kole zamachowym ? Edytowane 3 Stycznia 2017 przez kaczorvw
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się