kapsel07 Opublikowano 9 Stycznia 2017 Opublikowano 9 Stycznia 2017 (edytowane) Witam, Proszę o pomoc! Posiadam Audi A4 B6 2.0 benzyna. W srodę wieczorem jeszcze wszystko bylo w porzadku. Potem w nocy przyszly pierwsze minusowe temperatury i w czwartek nie moglem odpalic auta. Krecil ale nie zalapywal w ogole. Oto co do tej pory ustalilem: 1. Udalo mi sie odpalic auto na auto start (zamiast na plaka - wiem ze tak sie nie powiino ale jest to jakas wskazowka ze tak odpala) 2. Sprawdzone - Swiece ok, akumulator tez (wynika to rowniez bezposrednio z punktu 1. 3. Po odpaleniu na auto start i pojezdeniu na cieplym silniku pali od reki. 4. Po postoju kolejna noc w zimnie znowu nie odpalila. 5. Po postoju w podziemnym garazu 8h w lekko plusowej temperaturze odpalil od razu lecz po chwili zgasl, tak 3 razy, przez chwile pracowal nierowno ustabilzowal sie i bylo ok. Podczas jazdy pracuje normlanie. 6. Wydaje mi sie ze im dluzej probuje rano krecic tym minimalnie jest lepiej. Slychac takie "pojedyncze zakreceania potem podwójne" ale nie krece do oporu bo zaczyna palic sie aku. 7. WAZNE! Na vagu pokazuje 0 bledow. 8. Pompy nie slysze, ale nawet na cieplym jak odpala bez problemow to jej nie slysze. Sugestie znajomych: a ) czujnik temperatury (przez to preoblemy z ssaniem) b ) filtr paliwa c ) pompa d ) "cos, gdzies" zamarzniete Nie znam sie jakos super. Prosze o jakies sugestie co jeszcze moglbym sprawdzic i ewentualnie zaczac wymieniac? Wczesniej co jakis czas sprawdzany wagiem i 0 problemow. Dziekuje z góry. Edytowane 9 Stycznia 2017 przez kapsel07
kaman5151 Opublikowano 9 Stycznia 2017 Opublikowano 9 Stycznia 2017 (edytowane) Trzeba sprawdzić na zapłonie w kompie jaką widzi temperature aby wykluczyć czujniki. Pompa - po przekręceniu na zapłon słychać ją trochę intensywniej niż wcześniej?, powinno się ją delikatnie słyszeć na zapłonie. Czy przy odpalaniu na zimnym zwróciłeś uwagę ile masz stanu paliwa w baku? U mnie problemem kiedyś była pompa gdy stan mi spadł poniżej 1/4 w baku i po postoju nie mogłem odpalić bo pompa do 1/4 jest zanurzona w paliwie potem już nie. Dyszal szarpał i gasł. Na ciepłym problem nie występował chyba że postał tak z 30-40 minut. Można też sprawdzić ciśnienie na listwie wtryskowej może już niedomaga. To tyle dla pompy rozważań. Następna sprawa to nieszczelność. Sprawdź grupę 032 jakie masz tam wartości. A najlepiej to wykonać test szczelności kompresorem. Filtr paliwa - Jak nie wymieniałeś to zrób to... Edytowane 9 Stycznia 2017 przez kaman5151
kapsel07 Opublikowano 9 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2017 (edytowane) Hej dzięki za odpowiedź. Bylem teraz po 2h postoju sie przejechac. Odpalil bo cieply bez problemu. 1. Jesli chodzi o pompe to przekrecalem zaplon i ja tam praktycznie nic nie slysze tylko jakies takie pierdnięcie ciche i krotkie 2. Paliwa mialem malo kiedy to sie stalo to fakt, ale jak 1 raz udalo mi sie odpalic zalalem pnad pol baku a sytuacja sie powtorzyla. 2. Grupa 032 nie dziala mi, nie moze sie polaczyc. 3. Od razu po przejechaniu sie gdy temp na desce pokazywala 90 zrobilem pomiary w blokach pomiarowych i wyszlo: Grupa 1 (silnik) 001 i 004 - temperature pokazalo 98 stopni Grupa 17 (licznik) 003 - temperatura 104 stopnie Czytalem ze roznica pomiedzy nimi nie powinna byc wieksza niz 5 stopni. To chyba sa pomiary z 2 roznych czujnikow. Ponadto nie powinno byc tak ze skoro na desce pokazuje 90 to w nich tyle tez powinno byc? Sprawdze jeszcze na zimnym silniku czyli pewno jutro rano jak bede probowal dostac sie do pracy. Edytowane 9 Stycznia 2017 przez kapsel07
kaman5151 Opublikowano 9 Stycznia 2017 Opublikowano 9 Stycznia 2017 (edytowane) Ja bym się skoncentrował na szybko na filtrze paliwa jeżeli nie wiesz kiedy był wymieniany. Jak jest już zapchany to ma gorszy przepływ paliwa i opornie dochodzi do listwy wtryskowej. Możesz też sprawdzić przepływomierz czy na odłączonej wtyczce odpali normalnie na zimnym silniku. Oczywiście gdyby odpalił normalnie za pierwszym razem po odłączeniu to pojeździj tak trochę aby kilka razy sprawdzić by mieć pewność czy pomogło rozwiązanie. No i obowiązkowo tą szczelność trzeba sprawdzić. Aha i jeszcze pytanie. Nie szarpie albo czy nie przerywa Ci czasem w wyższych obrotach podczas jazdy? Dobrze by było jakbyś podjechał do mechanika aby podpiął się manometrem pod listwę wtryskową i sprawdził jakie daje ciśnienie. Powinno być 4 bar nie zależnie od sytuacji czy jest luźno czy obciążona. Na jałowym odpalić i dodawać gwałtownie gazu i obserwować czy ciśnienie nie spada. Jak spada to pompa nie daje rady i może być winowajcą. Edytowane 9 Stycznia 2017 przez kaman5151
kwiator Opublikowano 9 Stycznia 2017 Opublikowano 9 Stycznia 2017 Sprawdź w kompie temperaturę na zimnym silniku. Miałem właśnie taki przypadek w 2.0 koleżanki że właśnie czujnik temp był winowajcą nie odpalania w mrozie.
bravo1_1 Opublikowano 10 Stycznia 2017 Opublikowano 10 Stycznia 2017 Spróbuj przed odpaleniem pobudzić trochę aku włączając na chwilę światła np. postojowe i wyłączając je przed odpaleniem. Jak rozumiem, wszystkie odbiorniki energii wyłączasz przed uruchomieniem? Tzn nawiew, radio itd.?
kapsel07 Opublikowano 10 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2017 @bravo1_1 Probowałem już tak tez i np kilka razy na zapłon wł i wył. Nic nie pomogło. Tak wszystkie odbiorniki wyłączam. @kaman5151 Nic nie szarpie i nie przerywa. Dzisiaj po zimnej nocy odpalil bez problemu wtf. Wyniki pomiarów na zimnym wskazują, że albo coś odmarzło jak postal pod firma w garazu albo na czujnik bo: Grupa 1 (silnik) 001 i 004 - temperature pokazalo -4 stopnie Grupa 17 (licznik) 003 - temperatura 5 stopnii To chyba zaczne od wymiany czujnika.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się