Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przygasanie na wolnych obrotach A4 B7 2005r. 2.0 [ALT]


Kamil Kisiel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,  mam od niedawna problem z moją Audi. Zacznę od początku więc jadąc do pracy auto zaczęło co jakiś czas poszarpywać gdy wcisnąłem sprzęgło auto zgasło, po zatrzymaniu się nie dało się odpalić auta po ok. 20 min, postoju udało się odpalić, po tej sytuacji zapaliły się kontrolki EPC, check. Wracając do domu za każdym razem po wciśnięciu sprzęgła auto gasło. Po podłączeniu pod kompa okazało się że przyczyną był czujnik położenia wału korbowego więc go wymieniłem na oryginał i ten problem znikł jednak nie do końca ponieważ teraz auto podczas jazdy stałą prędkością poszarpuje delikatnie do tego na wolnych obrotach gdy silnik jest rozgrzany auto przygasa ale nie gaśnie. Dodam jeszcze że przed tym problemem z czujnikiem położenia wału korbowego wszsytko było ok. Czy może ktoś miał takie objawy, wie od czego zacząć, co może być przyczyną? 

Z góry dziękuję za pomoc . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, azrael napisał:

Sprawdziłeś czy kabel do czujnika położenia wału jest ok?

Nie sprawdzałem bo czujnik jest nowy więc nie przyszło mi to nawet do głowy. A co bym miał w tym kablu sprawdzić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabel cały i mam błąd 16804

Dodam jeszcze że dziś była taka sytuacja że trochę go pobutowałem i przejeżdżając przez próg zwalniający wrzuciłem dwójkę zaczął mrugać check i silnik zaczął szarpać jakby nie pracował na wszystkich garach dodałem gazu wszystko wróciło do normy, po powrocie do domu podłączyłem pod kompa wyskoczyły 3 błędy 16804 , 16684 , 16686,  po skasowaniu i krótkiej przejażdżce wyskoczył tylko 16804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj cały błąd. Masz taki: 

16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold

 
P0420 - 007 - Short to Ground

??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420 - 001 - Upper Limit Exceeded 

Dokładnie to tak wygląda ten błąd 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardowy błąd występujący podczas spalania oleju. Katalizator nie dopala (bo juz nie daje rady), wiec sonda za katem odczytuje ze przekroczony górny próg jego wydajności. 

Również tak mialem. Błąd ten powodował, że pojawiał się check na Fisie. Wkrecilem tulejkę pomiędzy sondą i katalizatorem i błąd ten już się nie pokazywał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra więc spróbuję z tą tulejką, a czy ten błąd ma coś wspólnego z przygasaniem silnika? Czy temu wszystkiemu co się dzieje winien jest katalizator? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten  blad nie ma związku z Twoim problemem, chyba że błąd katalizatora pojawił się Tobie poraz pierwszy. Na chwilę obecną możesz odpuścić sobie wstawianie tej tulejki. Masz powaniejszy problem. Błędy: 16684 i 16686, to wypadający zaplon na dwóch cylindrach (nie wiem ktore to) czyli masz do sprawdzenia przykładowo świece w pierwszej kolejności ewentualnie cewki. Świece do wykrecenia i do sprawdzenia lub do wymiany w przypadku długiego okresu ich stosowania. Po diagnozie świec (postawieniu na nowe, zamianie miejscami starych wyczyszczonych) skasowania błędów,  ponowne testowanie pojazdu. W przypadku pojawienia się ponownie tych błędów diagnostyka cewek zapłonowych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Dajmon napisał:

Ten  blad nie ma związku z Twoim problemem, chyba że błąd katalizatora pojawił się Tobie poraz pierwszy. Na chwilę obecną możesz odpuścić sobie wstawianie tej tulejki. Masz powaniejszy problem. Błędy: 16684 i 16686, to wypadający zaplon na dwóch cylindrach (nie wiem ktore to) czyli masz do sprawdzenia przykładowo świece w pierwszej kolejności ewentualnie cewki. Świece do wykrecenia i do sprawdzenia lub do wymiany w przypadku długiego okresu ich stosowania. Po diagnozie świec (postawieniu na nowe, zamianie miejscami starych wyczyszczonych) skasowania błędów,  ponowne testowanie pojazdu. W przypadku pojawienia się ponownie tych błędów diagnostyka cewek zapłonowych. 

16684 to jest wypadanie cylindra drugiego, towarzyszy mu też 16684 losowe wypadanie zapłonów 

wtrysk,cewka,świeca 2-giego cylindra do sprawdzenia/wymiany oraz kable przy wtyczce 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem wszystkie świece, świeca na 2 cylindrze była cala oblepiona czarnym smarem, autem nie szarpie już. Pozostaje tylko bląd 16804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem problem leżał u Ciebie, jak czytam, ze świecami. Jedna z nich zaorana spalonym olejem. Nagar. Zmieniłeś świece na nowe rozumiem, zatem wypadanie powinno ustąpić. Teraz będziesz mógł robić tulejkę, aby oszukać sondę przed zbyt dużą ilością spalanego oleju.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką masz pod ręką. Ja mam prostą, bo akurat taka była pod wspomnianą ręką.  Ja mam B6, Ty widzę B7. Nie wiem jak z miejscem u Ciebie. Może będziesz zmuszony do zamontowania takiej, którą zdołasz wkręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...