Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8 T bex quattro bardzo długo się nagrzewa


DarioSRK

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 16.01.2017 o 19:00, DarioSRK napisał:

Po założeniu nowego termostatu po odpaleniu i przejechaniu 2 - 3 km wskaźnik temperatury silnika powędrował na 90 stopni +1mm (temperatura powietrza na zewnątrz około 0 stopni).

Witam. Po przeczytaniu ostatnio tego tematu wczoraj jak jechałem do domu zwróciłem uwagę u mnie ile się nagrzewa BFB. Było na zewnątrz -2 - -3*C, i wskazówka doszła do 90 stopni dopiero po ~10km nie przekraczając 2,5k obrotów/min. Spalanie raczej w normie. Idzie jakoś sprawdzić termostat w vcds? Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, tomek899 napisał:

u mnie 3 km do 90 stopni, przy takich temperaturach -2, -3 , termostat wymianiany ostatnnio

u mnie w AVJ tak samo, i to chyba jest prawidłowe rozgrzewanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec ponawiam pytanie panowie, czy idzie jakoś sprawdzić termostat w vcds? Czy może być jeszcze inny powód dłuższego rozgrzewania?

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samego trermostatu w komputerze nie sprwdzisz (nie wiem czy w prypadku uszkodzenia grzałki, nie będzie błędu). Ale możesz sprawdzisz czy czujnik temperatury deski pokazuje podobnie jak czujnik komputera. Jak nie ma między nimi dużej różnicy to wykluczysz ten element. Przejedz się trochę i sprawdź węże (2-3km). Jak oba ciepłe to wiesz w czym problem. W 99% przypadków taka diagnoza pomaga (np. u mnie) [emoji4]

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektóre ECU (w moim BGN-ie to jest - 3.0 V6 sprzedawane w USA) analizują czas pracy rozgrzewania się silnika i jeśli coś jest nie tak pod tym względem to wypluwają błąd:

19537/P3081/012417 - Engine Temperature too Low

Znaczy to tyle (tak to rozumiem), że nie osiągnął on wymaganej temperatury w określonym czasie i przy określonych warunkach pracy (temp. otoczenia, obciążenie silnika etc). Najczęściej wynika to z uszkodzenia czujnika G2/G62.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...