Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8 T Grzechot po dodaniu gazu na niskich obrotach


TomOskroba

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, próbowałem znaleźć już podobny temat, jednak nie trafiłem na żaden pochodny :/

od piątku jestem właścicielem a4 b6 1.8 T AVJ

wszystko śmiga jak powinno poza jednym i nie wiem czy to normalny objaw więc postanowiłem się podzielić na forum.

opiszę sytuację obrazowo.

dojeżdżając do świateł jedziemy powoli na drugim biegu w oczekiwaniu na zielone (aby się nie zatrzymywać)

obroty są poniżej 2K

nagle zapala się zielone światło więc wciskam gaz do oporu i przez 1 sek towarzyszy grzechot który potem ustaje i w trakcie jazdy w ogóle nie jest słyszalny.. dodam że nie używam sprzęgła przy tej operacji. (wiadomo)

ten grzechot minimalnie przenosi się na budę. nie mam problemu z zawieszeniem, nic nie skrzypi nic nie stuka. bardziej obstawiał bym napęd/

podejrzenia padły na dwumas, jednak poza tym objawem, żadnych innych nie ma które by wskazywały, że się kończy.

miał ktoś podobnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to słyszalne na postoju? Zobacz czy dźwięk nie dobiega czasem z tyłu silnika za pokrywą. Może to być napinacz łańcucha rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, kaman5151 napisał:

Jest to słyszalne na postoju? Zobacz czy dźwięk nie dobiega czasem z tyłu silnika za pokrywą. Może to być napinacz łańcucha rozrządu.

:grin::facepalm:

Dwumas Ci niestety siada Tomek. Nie rób nic, jeździj dopiero jak na jałowym przy odpalaniu bedzie szarpac buda, grzechotac wtedy sie zainteresuj i zrob od razu ze sprzeglem.

Edytowane przez uszol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytuj

Jest to słyszalne na postoju? Zobacz czy dźwięk nie dobiega czasem z tyłu silnika za pokrywą. Może to być napinacz łańcucha rozrządu.

to raczej wykluczyłem już przy kupnie ^^

Cytuj

Dwumas Ci niestety siada Tomek. Nie rób nic, jeździj dopiero jak na jałowym przy odpalaniu bedzie szarpac buda, grzechotac wtedy sie zainteresuj i zrob od razu ze sprzeglem.

tak myślałem, no cóż na wszystko przychodzi czas :)

dzięki !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam widziales to auto non stop krecilo kilometry nawet w raporcie Ci tam pisali a wiec po 15 latach eksploatacji mialo prawo pasc prawdopodobnie byla to jedna z przyczyn dlaczego gosc gonil auto -> bo szykowala sie wieksza naprawa eksploatacyjne typowe polactwo cos sie zaczyna dziac to sie goni bubla

Edytowane przez uszol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe być może masz rację jednak jeżeli pogonił auto bo mu dwumas siadł to jest głupi bo kończy się to w każdym aucie które takie coś posiada.

się zrobi :)

a przy okazji. skoro padło na dwumas.

to jakiej firmy kupić dwumas sprzęgło i ten wysprzęglik ?

celuję już tu w górny regał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka ja zamontowałem komplet LUK-as do siebie jak padło mi sprzęgło, takie samo było zamontowane oryginalnie u mnie w aucie :)

komplet obejmuje dwumasę, docisk, tarczę i wysprzęglik

 

Edytowane przez matisstz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewny, że to dwumas?

Ja miałem podobny dżwięk grzechotnika ale tylko przy wrzuconym biegu i niskich obrotach.

Padnięte było sprzęgniełko w rolce alternatora.

Na postoku jak delitanie gazowałem nic nie było słychać, dopiero przy obciążeniu a szczególnie przy delikatnym ruszaniu (z małą ilością gazu) słychać było grzechotanie.

Po wymianie rozrządu ze wszystkimi możliwymi rolkami objaw ustał. Mechanik pokazał wadliwą rolkę ze sprzęgiełkiem i faktycznie było uszkodzone.

Koszt rolki to 100zł + wymiana. Może zamiast wymieniać dwumasę sprawdzić najpierw to sprzęgiełko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie nie robię nic. orientuje się w cenie i firmach. jeżdżę dalej bo jeżeli to dwumas to dopiero początki początków, dopóki sytuacja się nie pogłębi nie mam zamiaru tego dotykać ;)

zauważ, że Ty mówisz o ruszaniu pod obciążeniem. ja nie mam tego problemu przy ruszaniu tylko przy dodawaniu gazu na niskich obrotach np; 1,5K a nawet niżej i to przez 1-2 sek podczas jazdy., na drugim biegu. na innych jeździ się już na wyższych obrotach więc wiadomo że dwumas ma mniej pracy.

 

spojrzę jeszcze na poduchę i wydech jutro jak auto będzie na podnośniku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarówno przy ruszaniu jak i w sytuacji o której Ty piszesz czyli w trakcie wolnej jazdy i dodawaniu gazy z 1,5K lub niżej miałem ten dźwięk. Przywyższych obrotach była cisza.

Nie naciskam, zrobisz jak uważasz ale jak już zaczniesz wymianę to sprawdź sprzęgiełko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiadomo. polecę kompletem.

dzisiaj jadąc do pracy sprawdzałem, u mnie słychać jeszcze na niższych obrotach. to dopiero początki i dopóki nie będzie się nasilać to nie ruszam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...