Skocz do zawartości
IGNOROWANY

EGR - zaślepiać czy wymieniać


4matic

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

Proszę Was o opinię tego konkretnego przypadku opisanego poniżej.

Silnik CJCB, 100KW, przebieg: 136000 KM (pewny)  użytkowane głównie w mieście + raz na czas austostrady.

W piątek podczas jazdy na autostradzie przy 140km/h zaczyna mrugać kontrolka swiec żarowych i auto przechodzi w tryb awaryjny. Dojedżam do domu ok 50 km, kabel VCS i odczyt błedów:

 

5 Faults Found:
4881 - EGR Valve (N18)
          P1440 00 [036] - Open Circuit
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 2
                    Mileage: 136275 km
                    Date: 2017.01.13
                    Time: 20:01:47

4899 - EGR Sensor 1
          P0406 00 [036] - Signal too High
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 84
                    Mileage: 136283 km
                    Date: 2017.01.13
                    Time: 20:08:40

9120 - EGR Sensor 1
          P046C 00 [100] - Implausible Signal
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 136263 km
                    Date: 2017.01.13
                    Time: 19:50:19

4891 - EGR Valve (N18)
          P0403 00 [036] - Malfunction
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 2
                    Mileage: 136284 km
                    Date: 2017.01.13
                    Time: 20:09:12

4892 - EGR Valve (N18)
          P0403 00 [036] - Malfunction
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 2
                    Mileage: 136284 km
                    Date: 2017.01.13
                    Time: 20:09:10

Readiness: 0 0 0 0 0

Kasuję błędy, odpalam silnik nadal mruga kontralka świec żarowych , sterownik już nie loguje żadnych błędów, silnik wjręca się na obroty poprawnie. Na drugi dzien rano auto odpala poprawnie i do dzisiaj jeżdzi nic się nie dzieje nic nie loguje.

Jako, że za płotem ŁG serwis w Krakowie (podobno to TOP5 warsztatów w Polsce) podjechałem zasięgnąć opinii. Po opisie słownym panowie bez zastanowienia proponują zaślepinie mechaniczne EGR + zmianę w sofcie, koszt 400 PLN.

Teraz jest problem, tzn ja mam problem czy wymieniać (nowy można kupić za mniej niż 700 PLN) czy zaślepiać. Przegrzebałem interent - chyba prawie pół dnia spędziłem nad tym tematem i nadal jestem w kropce.

Bardzo Was proszę o opinie co byście zrobili na moim miejscu. Nie chciałbym tutaj dywagować nad zaletami i wadami zaślepiania bo te znam. Chciałbym poznać tylko Waszą opinię.

Dzięki !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zaślepisz EGRa to za chwilę będzie problem z dpfem. Ja wymieniałem egr'a na nowego, bo dpf zachowuje się wzorowo. 

Pewnie znajdą się tacy którzy mówią, żeby zaślepić. Ja uważam, że lepiej nowy dać.  Możesz oczywiście go jeszcze przeczyścić.

Edytowane przez audikrk_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, 4matic napisał:

użytkowane głównie w mieście

Po coś się w diesla pchał... :facepalm: Ach tak, zapomniałem - chodzi o ten moment...

Na Twoim miejscu bym wymienił... a jak chcesz fabrykę poprawiać to wytnij wszystko, ale potem nie dziwmy się dlaczego chorujemy. Jesteś z Krk, a nie z jakieś wiochy gdzie cały dym z rury wiatr przewieje po polach, więc tym bardziej miej na uwadze "bycie eko" :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.01.2017 o 11:59, 4matic napisał:

Bardzo Was proszę o opinie co byście zrobili na moim miejscu. Nie chciałbym tutaj dywagować nad zaletami i wadami zaślepiania bo te znam. Chciałbym poznać tylko Waszą opinię.

wymień EGR na nowy i nie będziesz borykał się z pochodnymi problemami zaślepienia go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za radą kolegów postanowiłem nadal zostać eco. Lekka korekta kosztów - mój silnik CJCB ma EGR wraz z chłodniczką spalin i kosztuje blisko 1,5 K :( . Montaż ze względu na położenie jest bardzo ciężki. No ale udało się. Problem rozwiązany auto śmiga.

Dzięki za rady !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.01.2017 o 12:25, BeyerBrown napisał:

Na Twoim miejscu bym wymienił... a jak chcesz fabrykę poprawiać to wytnij wszystko, ale potem nie dziwmy się dlaczego chorujemy. Jesteś z Krk, a nie z jakieś wiochy gdzie cały dym z rury wiatr przewieje po polach, więc tym bardziej miej na uwadze "bycie eko" :hi:

brawo postawa. :thumbup1:

uzupełnię  - nawet na polach, coprawda sadza osiądzie gdzieś, natomiast pozostałe produkty spalania, wcześniej czy później wrócą bumerangiem. ten sam problem dotyczy usuwania dpf-ow i katalizatorów.

Dnia 23.01.2017 o 12:47, 4matic napisał:

Za radą kolegów postanowiłem nadal zostać eco.

brawo i dla ciebie :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż to, zapomniałem wspomnieć o zatrutym żarciu... ale dużo diesli jeździ poza miastem, więc w powszechnym przekonaniu to już mniej szkodzi czystości powietrza ;)

Gdy wykruszył mi się jeden z katalizatorów to w grę wchodziła jak dla mnie tylko jedna opcja - wymiana na nowy.

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Chciałbym się upewnić.

Mam identyczna sytuacje jak autor watku, jedyna różnica to ze wyskakują tylko 3 bledy, reszta objawow identyczna  + ten sam silnik, przebieg itp.

4881
4891
4892

Czy jest to tylko wina EGR, czy trzeba cos jeszcze sprawdzić aby podjąć decyzje o wymianie ?

Jeszcze pytanie powiazane: jak zaslepie EGR i wytne DPF czy temperatura na tłokach nie podwyższy się ? nie zniszczę tym zabiegiem silnika ?

Eryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Eryk,

Tak jak rozmwalialiśmy telefonicznie jak już zdecydujesz się na wymianę warto zapoznać się z poniższym a nawet dostarczyć do warsztatu gdzie będzie robione.

Linki od kolegi DZG

Wymontowanie i zamontowanie chłodnicy układu recyrkulacji spalin :

https://drive.google.com/open?id=0B0PGWuvFztLLeTlsbXNMTWVIdW8

Zestawienie montażowe - układ recyrkulacji spalin

https://drive.google.com/open?id=0B0PGWuvFztLLb1FwaXJpV09TVDQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki, nastawiam się na wymiane jak Ty, ale rozważam także usuniecie EGR + DPF, ale obawiam się negatywnego wpływu na silnik z powodu wyższej temperatury spalania, chyba ze to ogarnia modyfikacja programowa.

Proszę kolegow o wsparcie jak w moim poscie powyżej, z góry dziekuje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...