Błędy czujnika wału
1 1

    13 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    witam i proszę o pomoc,po podłączeniu pod komputer pokazało takie oto błędy : 17800  ,19761   ,17755  jest to wina czujnika czy zle ustawiony rozrząd?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    źle ustawiony rozrząd sprawdzisz w grupie 93 na VCDS lub VAG ideał to 0 widełki to +/- 16 stopni wszystko w granicy 16 lub więcej grozi kolizją tłoka z zaworem.  Co do tych błędów nie jestem zbyt wiele powiedzieć aby chyba tyle że sprawdzałeś je napewno nie VCDS bo masz tylko same numery błędów bez opisu gdzie co i jak. 

    Obowiązkowo do zrobienia:

    1. obadać te błędy VCDS lub VAG ( ten program powie ci na którym wałku masz problem choć po kodach też da się to jakoś zweryfikować)

    2. test wariatorów (nie pamiętam które to grupy 94 i 96 chyba)

    3. grupa 93 (ustawienie rozrządu)

    ten błąd może też powodować sam czujnik wału których jest 4 sztuki warto by było podmienić czy nie przerzuca się na inny wałek po zamianie miejscami ale pierw punkt 1,2,3 jeśli tu wszystko gra to dopiero podmianka 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    • oto opis :17800- czujnik pozycji wału rozrządu,blok 2;przerwa obwodu/zwarcie do plusa -nieciągły 
    • 19761- czujnik pozycji wału rozrządu wydechu,bank 2/czujnik położenia wału rozrządu,przełączany   -stały
    • 17755-czujnik nr 2 pozycji wału rozrządu/czujnik prędkości obrotowej silnika; niewłaściwa korelacja - stały

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    wygląda na problem z czujnikiem na 2 Banku wałek wydechowy można spróbować podmienić te czujniki z ssącym jak problem się przeniesie masz winowajce. 

    Ywyntualnie sprawdzić jeszcze prowizorycznie piny czy wszystko gra. No i test wariatorów nie zaszkodzi zrobić mimo to jak i ustawienie rozrządu w grupie 93

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam

    U mnie grupa 93 pokazuje tak.

    12.0cf   2.0cf   5.0cf    28.0cf

    Auto rozrząd miało wymieniany 3 lata temu i tak do tej pory przejeździło jakieś 50 tyś km. Chech engine mryga cały czas i pokazuje błedy z wypadaniem zapłonu i katalizatorami bank2.  Nie pokazuje natomiast błedu z czujnikami wałka. To wina rozrządu? 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    łoo panie ta ostatnia wartość to jakaś katarstrofa w ogóle nie wiem jak te auto jeździ. czy wina rozrządu tego właśnie nie da się zawsze jednoznacznie stwierdzić ale na pewno rozrząd do regulacji. wypadanie zapłonów jest na wszystkich garach z bank2 ???

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tak , zapłon wypada na 4,5,6 cylindrze. Na jalowym biegu auto drży. I jazda ze stala predkoscia czuć delikatne wibracje. Auto jest zrywne.  I nie wiem czy to źle ustawionego rozrządu na tym wałku wydechowym czy to coś innego. Auto jeździ tak 3 lata lub nawet wiecęj. 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ciekawe czy zawory nie pogięte. kiedy planujesz zmieniać rozrząd? bo ten trzeba ustawić na nowo albo zmienić i przy okazji wymiany wtedy ustawić u kogoś kto ma o tym pojęcie. Swoją drogą ciekawe że komp nic nie pokazuje że tu jest coś nie halo. Myślę że może wariator jest nie sprawny i przekłamuje tą wartość jeśli masz dostęp do VCDS to zrób test wariatorów katalizatory też da się sprawdzić ale nie pamiętam która grupa

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No jak najszybciej planuje by komus powierzyć wymianę rozrządu i jego poprawne ustawienie. Ale na Podlasiu ciężko o kogoś kto już to robił poprawnie. Katalizatory są podobno ok. Test wariatorów jutro zrobię.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    jak będę miał możliwość podłączenia do vaga lub vcdsa to zrobię te pomiary,niestety na tą chwile mam dostęp tylko do auto coma

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam

    Uporałem się już z wypadaniem zapłonów. Ustawiłem rozrząd prawidłowo i wszystkie problemy znikneły. Za pierwszym razem udało sie rozrząd ustawić na wartości w grupie 93 : -2 cf  0 cf 2cf - 2 cf. Blokady marki proofitool.  29 stopni to jest przeskok o 1 ząbek. 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Brawo Ty :D

    Za pierwszym podejściem udało się ustawić tak dobrze te kąty?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tak udało się za pierwszym razem. Nic nie doregulowałem tylko zostawiłem jak jest. 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    1 1

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.