Jump to content
1 1
markopoloWS

Błędy czujnika wału

Recommended Posts

witam i proszę o pomoc,po podłączeniu pod komputer pokazało takie oto błędy : 17800  ,19761   ,17755  jest to wina czujnika czy zle ustawiony rozrząd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

źle ustawiony rozrząd sprawdzisz w grupie 93 na VCDS lub VAG ideał to 0 widełki to +/- 16 stopni wszystko w granicy 16 lub więcej grozi kolizją tłoka z zaworem.  Co do tych błędów nie jestem zbyt wiele powiedzieć aby chyba tyle że sprawdzałeś je napewno nie VCDS bo masz tylko same numery błędów bez opisu gdzie co i jak. 

Obowiązkowo do zrobienia:

1. obadać te błędy VCDS lub VAG ( ten program powie ci na którym wałku masz problem choć po kodach też da się to jakoś zweryfikować)

2. test wariatorów (nie pamiętam które to grupy 94 i 96 chyba)

3. grupa 93 (ustawienie rozrządu)

ten błąd może też powodować sam czujnik wału których jest 4 sztuki warto by było podmienić czy nie przerzuca się na inny wałek po zamianie miejscami ale pierw punkt 1,2,3 jeśli tu wszystko gra to dopiero podmianka 


kupie drzwi kierowcy a4 b6 kod lakieru LX7Z

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • oto opis :17800- czujnik pozycji wału rozrządu,blok 2;przerwa obwodu/zwarcie do plusa -nieciągły 
  • 19761- czujnik pozycji wału rozrządu wydechu,bank 2/czujnik położenia wału rozrządu,przełączany   -stały
  • 17755-czujnik nr 2 pozycji wału rozrządu/czujnik prędkości obrotowej silnika; niewłaściwa korelacja - stały

Share this post


Link to post
Share on other sites

wygląda na problem z czujnikiem na 2 Banku wałek wydechowy można spróbować podmienić te czujniki z ssącym jak problem się przeniesie masz winowajce. 

Ywyntualnie sprawdzić jeszcze prowizorycznie piny czy wszystko gra. No i test wariatorów nie zaszkodzi zrobić mimo to jak i ustawienie rozrządu w grupie 93


kupie drzwi kierowcy a4 b6 kod lakieru LX7Z

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

U mnie grupa 93 pokazuje tak.

12.0cf   2.0cf   5.0cf    28.0cf

Auto rozrząd miało wymieniany 3 lata temu i tak do tej pory przejeździło jakieś 50 tyś km. Chech engine mryga cały czas i pokazuje błedy z wypadaniem zapłonu i katalizatorami bank2.  Nie pokazuje natomiast błedu z czujnikami wałka. To wina rozrządu? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

łoo panie ta ostatnia wartość to jakaś katarstrofa w ogóle nie wiem jak te auto jeździ. czy wina rozrządu tego właśnie nie da się zawsze jednoznacznie stwierdzić ale na pewno rozrząd do regulacji. wypadanie zapłonów jest na wszystkich garach z bank2 ???

 


kupie drzwi kierowcy a4 b6 kod lakieru LX7Z

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak , zapłon wypada na 4,5,6 cylindrze. Na jalowym biegu auto drży. I jazda ze stala predkoscia czuć delikatne wibracje. Auto jest zrywne.  I nie wiem czy to źle ustawionego rozrządu na tym wałku wydechowym czy to coś innego. Auto jeździ tak 3 lata lub nawet wiecęj. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciekawe czy zawory nie pogięte. kiedy planujesz zmieniać rozrząd? bo ten trzeba ustawić na nowo albo zmienić i przy okazji wymiany wtedy ustawić u kogoś kto ma o tym pojęcie. Swoją drogą ciekawe że komp nic nie pokazuje że tu jest coś nie halo. Myślę że może wariator jest nie sprawny i przekłamuje tą wartość jeśli masz dostęp do VCDS to zrób test wariatorów katalizatory też da się sprawdzić ale nie pamiętam która grupa

 


kupie drzwi kierowcy a4 b6 kod lakieru LX7Z

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jak najszybciej planuje by komus powierzyć wymianę rozrządu i jego poprawne ustawienie. Ale na Podlasiu ciężko o kogoś kto już to robił poprawnie. Katalizatory są podobno ok. Test wariatorów jutro zrobię.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak będę miał możliwość podłączenia do vaga lub vcdsa to zrobię te pomiary,niestety na tą chwile mam dostęp tylko do auto coma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Uporałem się już z wypadaniem zapłonów. Ustawiłem rozrząd prawidłowo i wszystkie problemy znikneły. Za pierwszym razem udało sie rozrząd ustawić na wartości w grupie 93 : -2 cf  0 cf 2cf - 2 cf. Blokady marki proofitool.  29 stopni to jest przeskok o 1 ząbek. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brawo Ty :D

Za pierwszym podejściem udało się ustawić tak dobrze te kąty?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak udało się za pierwszym razem. Nic nie doregulowałem tylko zostawiłem jak jest. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...