mr-honest Opublikowano 31 Stycznia 2017 Opublikowano 31 Stycznia 2017 Witajcie, mam problem z nadmiernym zużywaniem oleju przez moje a4 b5 1.6 ANA... Ogólnie zaczęło się w sobotę kiedy zaświeciła mi się kontrolka oleju... okazało się, że jest minimum. Wlałem około litr, była pełna miarka na bagnecie. Od tego czasu zrobiłem 100 km a na bagnecie lekko ponad połowa... auto ma teoretycznie przejechane 250 tys. km (mam niemieckie wydruki). Poniżej załączam film jak dymi z korka wlewu oleju na zgaszonym silniku po jeździe... I zdjęcia po ściągnięciu pokrywy... https://zapodaj.net/2a29f46c54811.jpg.html https://zapodaj.net/a8e69bbd5c27f.jpg.html https://zapodaj.net/3c3c749d7ffd7.jpg.html https://zapodaj.net/32ba3dff1416b.jpg.html Co byście obstawiali ? Mechanik u którego byłem od razu po tym jak brakło oleju zajrzał na kanale pod spód i twierdzi że nie widać wycieków. Dodam, że auto normalnie dymi, nie na niebiesko. Szykować się na remont ?
KINIAM Opublikowano 31 Stycznia 2017 Opublikowano 31 Stycznia 2017 Jak pali takie ilości oleju to prawdopodobnie czeka Cię remont. Podjedź na analizator spalin. Od jakiego stanu licznika użytkujesz i na jakim oleju ?.
Adrian1727 Opublikowano 31 Stycznia 2017 Opublikowano 31 Stycznia 2017 Gdzieś olej musi znikać. Co masz na myśli dymi "normalnie" ? chodzi ci że dymi na biało przy niskich temperaturach ? to wtedy normalnie. To jest prosty silnik więc i pewnie problem jest prosty. Dziwne jest że nie ma wycieków, to dość sporo 0.5l oleju/100km. Albo padła ci kolego uszczelka pod głowicą albo masz pierścienie zajechane. Sprawdź kompresję jaką masz. Aha i jeszcze jedno, w jakim stanie płyn chłodniczy ? jest czysty ? musisz często dolewać ?
mr-honest Opublikowano 31 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2017 Dzięki za odpowiedzi. Auto mam od września 2016. Od tego czasu zrobiłem jakieś 3 do 4 tys km. Nie było problemów. Pali 8.5 l benzyny na 100 km przy obecnych temperaturach na niedługich odcinkach. Do pracy miałem 9 km, teraz 4.5. Pod korkiem robi sie masło ale możliwe że to przez niedogrzanie. Jeśli chodzi o dymienie to jest ti raczej biało przezroczysty dym przy obecnych niskich temperaturach. Jak kupiłem i było jeszcze ciepło był całkiem niewidoczny. Płyn chłodniczy lekko ubywa, jakies 0.5 cm na ponad 1000 km. Jest czysty. Jeżdżę raczej ekonomicznie i spokojnie.
Adrian1727 Opublikowano 31 Stycznia 2017 Opublikowano 31 Stycznia 2017 1 godzinę temu, mr-honest napisał: Dzięki za odpowiedzi. Auto mam od września 2016. Od tego czasu zrobiłem jakieś 3 do 4 tys km. Nie było problemów. Pali 8.5 l benzyny na 100 km przy obecnych temperaturach na niedługich odcinkach. Do pracy miałem 9 km, teraz 4.5. Pod korkiem robi sie masło ale możliwe że to przez niedogrzanie. Jeśli chodzi o dymienie to jest ti raczej biało przezroczysty dym przy obecnych niskich temperaturach. Jak kupiłem i było jeszcze ciepło był całkiem niewidoczny. Płyn chłodniczy lekko ubywa, jakies 0.5 cm na ponad 1000 km. Jest czysty. Jeżdżę raczej ekonomicznie i spokojnie. Tak, masz rację masło pod korkiem to objawy krótkich dystansów jazdy samochodem (niedogrzanie silnika). Hmmm.. dobra dymienie mamy z głowy, płyn czysty okej, ubywa 0.5 cm na 1000 km mam podobnie może trochę mniej ale to jest okej auto ma swoje lata więc troszkę pobrać może. Kolejna sprawa już z olejem ten dymek z korka, moim zdaniem są to albo uszczelniacze zaworowe albo pierścienie. Zrób próbę olejową żeby wykluczyć pierścienie. Jeśli po próbie olejowej ciśnienie w cylindrach się nie zmieni to nie będzie wina pierścieni. Jeśli jest to wina uszczelniaczy zaworów to olej może przedostawać się do komory spalania i stąd ten dym spod korka wlewu oleju. Ewentualnie może pękła uszczelka pod głowicą ale to trzeba by rozebrać i wtedy będzie wszystko na tacy.
mr-honest Opublikowano 31 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2017 (edytowane) Dzięki za odpowiedź. Muszę się umówić z mechanikiem na konkretne oględziny. Czyli chyba czarny scenariusz się zapowiada ? jedyny plus taki ze przy remoncie wymienię od razu rozrząd... Edytowane 31 Stycznia 2017 przez mr-honest
KINIAM Opublikowano 31 Stycznia 2017 Opublikowano 31 Stycznia 2017 A olej kiedy zmieniałeś ?. Jaki kolor oleju na bagnecie ?. Te silniki serwisy niemieckie zalewają 10W40 LM z beczki, olej znika szybko jak nie utrzymuje się poziomu pod max., nawet 1,7 - 2 litry na 10 tys.km. A handlarze dolewają do oleju specjalne zagęszczacze, olej ma lepkość ok. 20W70. Dobrze, że czujnik poziomu oleju zadziałał.
mr-honest Opublikowano 31 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2017 (edytowane) Olej wymienialem od razu po zakupie. Mobil 1 10w40. Aktualnie kolor całkiem czarny. Ogólnie co mnie zastanowiło mechanik powiedział ze w silniku woda była i ze mozliwe ze dlugo stał... Sam już nie wiem. Mówiąc te silniki masz na myśli ogólnie 1.6 czy te o kodzie ANA? Edytowane 31 Stycznia 2017 przez mr-honest
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się