Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spalanie oleju 1.6 ANA - 0.5 l / 100 km...


mr-honest

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, mam problem z nadmiernym zużywaniem oleju przez moje a4 b5 1.6 ANA...

Ogólnie zaczęło się w sobotę kiedy zaświeciła mi się kontrolka oleju... okazało się, że jest minimum. Wlałem około litr, była pełna miarka na bagnecie. Od tego czasu zrobiłem 100 km a na bagnecie lekko ponad połowa... auto ma teoretycznie przejechane 250 tys. km (mam niemieckie wydruki).

Poniżej załączam film jak dymi z korka wlewu oleju na zgaszonym silniku po jeździe...

I zdjęcia po ściągnięciu pokrywy...

https://zapodaj.net/2a29f46c54811.jpg.html

https://zapodaj.net/a8e69bbd5c27f.jpg.html

https://zapodaj.net/3c3c749d7ffd7.jpg.html

https://zapodaj.net/32ba3dff1416b.jpg.html

Co byście obstawiali ? Mechanik u którego byłem od razu po tym jak brakło oleju zajrzał na kanale pod spód i twierdzi że nie widać wycieków. Dodam, że auto normalnie dymi, nie na niebiesko. Szykować się na remont ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pali takie ilości oleju to prawdopodobnie czeka Cię remont.

Podjedź na analizator spalin.

Od jakiego stanu licznika użytkujesz i na jakim oleju ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś olej musi znikać. Co masz na myśli dymi "normalnie" ? chodzi ci że dymi na biało przy niskich temperaturach ? to wtedy normalnie. To jest prosty silnik więc i pewnie problem jest prosty. Dziwne jest że nie ma wycieków, to dość sporo 0.5l oleju/100km. Albo padła ci kolego uszczelka pod głowicą albo masz pierścienie zajechane. Sprawdź kompresję jaką masz. Aha i jeszcze jedno, w jakim stanie płyn chłodniczy ?  jest czysty ? musisz często dolewać ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. 

Auto mam od września 2016. Od tego czasu zrobiłem jakieś 3 do 4 tys km. Nie było problemów. Pali 8.5 l benzyny na 100 km przy obecnych temperaturach na niedługich odcinkach. Do pracy miałem 9 km,  teraz 4.5. Pod korkiem robi sie masło ale możliwe że to przez niedogrzanie. 

Jeśli chodzi o dymienie to jest ti raczej biało przezroczysty dym przy obecnych niskich temperaturach. Jak kupiłem i było jeszcze ciepło był całkiem niewidoczny. 

Płyn chłodniczy lekko ubywa, jakies 0.5 cm na ponad 1000 km. Jest czysty. 

Jeżdżę raczej ekonomicznie i spokojnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mr-honest napisał:

Dzięki za odpowiedzi. 

Auto mam od września 2016. Od tego czasu zrobiłem jakieś 3 do 4 tys km. Nie było problemów. Pali 8.5 l benzyny na 100 km przy obecnych temperaturach na niedługich odcinkach. Do pracy miałem 9 km,  teraz 4.5. Pod korkiem robi sie masło ale możliwe że to przez niedogrzanie. 

Jeśli chodzi o dymienie to jest ti raczej biało przezroczysty dym przy obecnych niskich temperaturach. Jak kupiłem i było jeszcze ciepło był całkiem niewidoczny. 

Płyn chłodniczy lekko ubywa, jakies 0.5 cm na ponad 1000 km. Jest czysty. 

Jeżdżę raczej ekonomicznie i spokojnie. 

Tak, masz rację masło pod korkiem to objawy krótkich dystansów jazdy samochodem (niedogrzanie silnika). Hmmm.. dobra dymienie mamy z głowy, płyn czysty okej, ubywa 0.5 cm na 1000 km mam podobnie może trochę mniej ale to jest okej auto ma swoje lata więc troszkę pobrać może. Kolejna sprawa już z olejem ten dymek z korka, moim zdaniem są to albo uszczelniacze zaworowe albo pierścienie. Zrób próbę olejową żeby wykluczyć pierścienie. Jeśli po próbie olejowej ciśnienie w cylindrach się nie zmieni to nie będzie wina pierścieni. Jeśli jest to wina uszczelniaczy zaworów to olej może przedostawać się do komory spalania i stąd ten dym spod korka wlewu oleju. Ewentualnie może pękła uszczelka pod głowicą ale to trzeba by rozebrać i wtedy będzie wszystko na tacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. 

Muszę się umówić z mechanikiem na konkretne oględziny. Czyli chyba czarny scenariusz się zapowiada ? jedyny plus taki ze przy remoncie wymienię od razu rozrząd...  

Edytowane przez mr-honest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A olej kiedy zmieniałeś ?.

Jaki kolor oleju na bagnecie ?.

Te silniki serwisy niemieckie zalewają 10W40 LM z beczki, olej znika szybko jak nie utrzymuje się poziomu pod max., nawet 1,7 - 2 litry na 10 tys.km.

A handlarze dolewają do oleju specjalne zagęszczacze, olej ma lepkość ok. 20W70.

Dobrze, że czujnik poziomu oleju zadziałał.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wymienialem od razu po zakupie. Mobil 1 10w40. Aktualnie kolor całkiem czarny. 

Ogólnie co mnie zastanowiło mechanik powiedział ze w silniku woda była i ze mozliwe ze dlugo stał... Sam już nie wiem. 

Mówiąc te silniki masz na myśli ogólnie 1.6 czy te o kodzie ANA? 

Edytowane przez mr-honest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...