Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana licznika przedlift na polift


RextB5

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Planuję wymianę licznika w B5 z przedlifta na polift. Z tego co wiem to nie pasuje Plug&Play więc zwracam się z pytaniem: co jeszcze trzeba zmienić by wszystko działało?

mój licznik to przedliftowy full FIS i na taki sam chcę zmienić. Mam dostęp do licznika z 1.8T.

Wyprzedzając odpowiedzi "odpuść" proszę was o pomoc :)

 

z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli odpowiedź brzmi: wystarczy kupić sam licznik, tak? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz cyferki 3,6,9,12 na blacie zegarka czy same kreski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kreski. Ogólnie moje A4 to pierwszy lift, jeśli to coś zmienia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki tam pierwszy lift. Przedlift więc przekładka pinów itd. wszystko.w linku https://www.dropbox.com/s/vx50nzm250gm8rv/Audi_A4_wymiana_licznika_95_na_00(1).doc?dl=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Również przymierzam się do wymiany licznika na pełen FIS jednakże ja mam wersję A4 B5 1.9 TDi AFN 1996r. Licznik bez cyfr w zegarku analogowym a interesuje mnie licznik z FIS i zegarem cyfrowym - da rade coś takiego ogarnąć czy trzeba sterownik zmienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co zadajesz pytanie na które masz odpowiedź post wyżej... :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok licznik juz mam, zamówiłem także kostki 32pin i tu moje pytanie, gdy już je dostanę (za 2dni~) to czy wystarczy, że połączę kabelki kolorami jak pasują(utnę swoje kostki), zamówiłem całą wiązkę i niepotrzebnie byłoby rozbierać kostki.

Pozdrawiam.

2017-02-19 22.46.51.png

2017-02-19 22.50.34.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.02.2017 o 20:38, Fazii napisał:

Masz cyferki 3,6,9,12 na blacie zegarka czy same kreski?

Jeśli mogę zapytać, czy coś zmienia to że ma się cyferki lub nie?? Ja mam z pełnym fisem i na analogowym cyferki. Kiedyś myślałem o zmianie na wersje z cyfrowym zegarkiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pierdziu :huh:

Przedlift (zegarek analog. bez cyferek)

Wtyczka niebieska, złota, czerwona. Zmieniając licznik na polift trzeba zmienić kostki na 32pin niebieska, Zielona i szara

 

Pierwszy lift (zegarek analogowy z cyframi)

Dwi Kostki ( niebieska i zielona) te same co polift. Trzeba zrobić przekladke pinów. Zamiast kostki czerwonej dajemy szarą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam kotleta

Przymierzam się do wymiany licznika, więc czy przedlift, czy polift - bez znaczenia. 

Auto - A4B5 '95 rok 1.9 TDI, najpewniej 1Z, licznik z zegarkiem analogowym z kreskami. Immo gdzieś z tyłu schowane, odłączone. Wtyczki za licznikiem dwie - niebieska i żółta (i czarna do termometru zewnętrznego) FISa nie ma, cztery kontrolki pośrodku (i termometr), produkcja VDO

Jak mawiają pekapiści - po kolei. 
1 - Podmiana licznika na przedliftowy bez fisa z benzyniaka to dobry pomysł? W sensie - same tarcze bym zmienił, żeby odpowiednio pokazywało. Pytanie, czy elektrycznie podejdzie P&P
2 - Wyżej nie ma zdjęć, więc nie wiem, co miałyby przedstawiać. Powiedzmy, że mam dostęp do licznika z A6B5 od jakiejś V6 (bo tyle ustaliłem). Jeno z tyłu ma jakąś zieloną kostkę, której nie mam u siebie. Zakładam więc, że to jest do FISa. Dużo trzeba by przerabiać, żeby wszystko zabanglało (o ile licznik przypasuje rzecz jasna)
3 - Wyczytałem, że kilometraż zostaje na liczniku, zamiast sczytać sobie automatycznie z ECU. Da się jakoś ustalić wartość bez podpinania do kompa?
4 - Na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę przy podmianie licznika?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.12.2019 o 17:04, Fahren napisał:

 
1 - Podmiana licznika na przedliftowy bez fisa z benzyniaka to dobry pomysł? W sensie - same tarcze bym zmienił, żeby odpowiednio pokazywało. Pytanie, czy elektrycznie podejdzie P&P

jak zmienisz mapę obrotomierza we wsadzie to ok. 
2 - Wyżej nie ma zdjęć, więc nie wiem, co miałyby przedstawiać. Powiedzmy, że mam dostęp do licznika z A6B5 od jakiejś V6 (bo tyle ustaliłem). Jeno z tyłu ma jakąś zieloną kostkę, której nie mam u siebie (są to za pewne zegary z tzw minilifta). Zakładam więc, że to jest do FISa(źle zakładasz) . Dużo trzeba by przerabiać, żeby wszystko zabanglało (o ile licznik przypasuje rzecz jasna)(zmiana kostek i przekladką pinów) 
3 - Wyczytałem, że kilometraż zostaje na liczniku, zamiast sczytać sobie automatycznie z ECU. Da się jakoś ustalić wartość bez podpinania do kompa?(przebieg zapisany jest w eeprom, który wyświetlany jest przecież na LCD) 
4 - Na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę przy podmianie licznika?

po pierwsze to musisz wiedzieć na jaki licznik chcesz zmienić. Od tego zależy cała reszta 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecny licznik zachowuje się dość dziwnie - nie wszystkie kontrolki się świecą, wskaźnik paliwa leży, po czym wstaje i znowu leży, zależy od humoru. Podświetlenie wskaźnika temp i paliwa raz świeci, raz nie. A na to niedziałający kilometromierz. Więc wymiana tak czy siak wchodzi w grę, ale jeszcze rozważam, na jaki, względem ilości koniecznych przeróbek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licznik wymieniony na taki od benzyny. 8DO 190A zamiast 8DO 190. Wartości pokazuje normalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...