bolo1500 Opublikowano 8 Lutego 2017 Opublikowano 8 Lutego 2017 Witam. Mam następujący problem. Na rozgrzanym silniku na biegu jałowym (czasem) wystepuje takie chrobotanie jakby coś tarło w skrzyni biegów sprzegle. Miesiąc temu wymieniłem sprzegło kompletne(docisk tarcza,lozysko,tuleja i dwumas). Koło dwumasowe okazało się sprawne bez luzów tarcza powoli się konczyla wiec wymienilem calość. Po wymianie to chrobotanie jakby ustało lub przyciszyło się, ale wystepuje czasem. Jak wcisnę sprzegło to ustaje. Pomaga też powolne puszczenie sprzegła przy wrzucaniu na luz wtedy również jest cisza ale nie zawsze. Jestem bezradny wydałem 2500 tyś na na kompletne sprzegło i w dalszym ciągu nie ma ciszy. Temu chrobotaniu towarzyszy delikatne takie cykliczne telepanie nadwozia wyczuwalne na fotelu. Obroty silnika stałe 882 rpm. Naczytalem się rożnych opinii i niektórzy piszą ze to lozysko walka sprzegłowego i skrzynia do rozbiórki lub wymiany, ale dlaczego pomaga wolne puszczenie sprzegła i problem nie wystepuje ciągle tylko czasami i na zimnym silniku nigdy nie wystepuje. Po prostu mam wrazenie ze jak szybko puszcze sprzeglo przy wrzuceniu na luz to tak jakby coś do konca nie wysprzeglilo i tarło. I mam tez tak że jak wciskam sprzegło lub puszczam to jest bardzo delikatny ruch obrotomierza moze tak pół mm. Co myślicie ? Po wymianie sprzegła wysprzeglik został stary gdyż u mnie jest na zewnatrz i nie jest połączony z lozyskiem oporowym. Może ktoś miał podobny problem. Liczę na cenne rady ! Motor 1.9 avf 131ps, Skrzynia 6b HCF
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się