Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRD] Jak sprawdzić separator oleju (odma) - BRD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Powie mi ktoś jak sprawdzić ten separator oleju na pokrywie zaworów w BRD?

Chce wiedzieć na 100% czy jest padnięty, bo jeżeli tak to wiąże się to z wymianą całej pokrywy a to już kosztuje pare złotych.

 

Opublikowano

separatora nie sprawdzisz. mozesz spróbować umyć/wypłukać benzyną.

mozna sprawdzic zawor. po odpięciu przewodu z pokrywy.

na biegu jalowym nie powinno dmuchać, po dodaniu gazu zawór powinien sie otworzyc.

Opublikowano
Dnia 11.02.2017 o 01:54, Musashi napisał:

separatora nie sprawdzisz. mozesz spróbować umyć/wypłukać benzyną.

mozna sprawdzic zawor. po odpięciu przewodu z pokrywy.

na biegu jalowym nie powinno dmuchać, po dodaniu gazu zawór powinien sie otworzyc.

Kurde, sprawdziłem i na jałowym dmucha...
Auto było rozgrzane ale to chyba nie ma nic do rzeczy. Sprawdze jeszcze u Brata w BRD jak jest.

A co do robieralności zaworu, to na pokrywie wałków rozrządu jest ten nasz zawór, i na nim też jest pokrywka na zatrzaski, i tak się zastanawiam, czy jakby popodwadzał te mocowania i zdjął tą pokrywke to czy nie pokaże nam się cały ten cholerny zawór???

I jakie mogą być objawy takiego zepsutego zaworu? Sama rurka była tak w 1/3 zawalona śluzem (chyba że na zagięciach była zapchana na fula) i to wyczyściłem. W dolocie, przed turbo było delikatnie mokro od oleju.

Opublikowano

zawalona sluzem?  :decayed:

tam jest filtr labiryntowy i zaworek. zaworek ma się otwierać gdy wzrasta ciśnienie w komorze korbowej.

a za przedostawanie oleju za odmę, odpowiedzialny jest właśnie filtr-odolejacz.

możesz spróbować zdemontować pokrywkę, jednak jeżeli jest klejona, może być problem, tworzywo jest kruche.

 

Opublikowano

Hehe no a jak to inaczej nazwać? :D W odmie (chodzi mi o samą rurke) było pełno takiego smaru, śluzu, budyniu na ściankach :D

Wydaje mi się, że ta pokrywka się rusza delikatnie jak się nią pokręci.

No nic, spróbuje to otworzyć - delikatnie.

Ogólnie szukam przyczyny ubywającego oleju - wymieniłem już oring na vacum, raczej spod auta mi nigdzie nie cieknie, turbine sprawdzał mi tuner więc może ta odma puszcza i dlatego

Opublikowano

pewnie chodzi tobie o kremową lekko brązowawą maź? śluz jest substancją produkowaną przez żywą materię, tkanki zwierzęce lub roślinne,

Mamy tutaj z kolei materię nieożywioną więc nie licuje, chyba, że coś ci się w silniku zalęgło. :kox:

 

Opublikowano

W sobote udało mi się zdjąć tą pokrywke, i faktycznie, jest tam gumowa membrana i sprężynka.

Wyczyściłem co się dało benzyną ekstrakcyjną i pędzelkiem. Sprawdziłem czy membrana nie jest dziurawa i ogólnie czy wygląda OK. 
Dodatkowo zdjąłem pokrywe zaworów i też przelałem kilka razy benzyne przez te wszystkie kanały.

Złożyłem całość i niestety, silnik na jałowym dalej dmucha przez ten separator. Nie miałem drugiej osoby, żeby sprawdziła czy na wyższych obrotach dmucha tak samo.

Jedyne czego nie rozumiem, to zasady działania tego zaworu... Nie rozumiem, bo do tej pory myślałem, że wygląda to tak: na jałowym silnik wytwarza na tyle małe ciśnienie, że nie ma siły ścisnąć sprężynki i podnieść do góry membrany, i otworzyć sobie wylot, w postaci odmy. Na wyższych wiadomo, większe ciśnienie, podnosi membrane i wylatuje.
Problem w tym, że jak zdjąłem pokrywke, to sprężynka była jakby bezpośrednio na otworze od odmy, na to szła membrana i na to pokrywka. Wygląda to tak, że sprężynka odpycha membrane i z założenia przepływ gazów jest swobodny. A chyba powinna zatykać otwór???
(Starałem się to narysować: na niebiesko to będzie wyprowadzenie odmy na zewnątrz, na niebiesko też sprężynka, na czerwono membrana, na żółto kanały którymi powinien spływać olej spowrotem do silnika. Zdjęcie jakieś poglądowe z neta, więc ten napis "nowa odma..." jest nieistotny)

Może mi ktoś to wytłumaczyć?

0d1cbc774af9fc1cmed.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

trzeba było zrobić zdjęcia. jak to jest zbudowane wewn.

Opublikowano

Odgrzeje kotleta. Czy jeśli z odmy zdejme węża to powinno chlapać olejem z odmy? Jak konkretnie sprawdzić czy nie jest zatkana? 

Opublikowano

Gdy silnik nie pracuje, membrana jest w górze (otwarty zawór). Po uruchomieniu silnika w rurze dolotowej powstaje podciśnienie, które zamyka zawór pokonując napór sprężyny. Kiedy w skrzyni powstanie nadciśnienie, podnosi membranę i otwiera zawór pozwalając zredukować ciśnienie gazów w skrzyni korbowej silnika do dolotu.

Ot cała filozofia. Membrana często twardnieje i odkształca się. Gdy się nie zamyka wysysa wszystkie opary z silnika i ubywa oleju, gdy się zassie (zablokuje zawór odmy) w skrzyni panuje nadciśnienie i wywala olej uszczelniaczami wału.

  • Pomoc techniczna 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...