Skocz do zawartości
IGNOROWANY

nowy akumulator zakodowany i słabnący


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,  
mam problem, którego nie jestem w stanie rozwiązać samodzielnie.

Akumulator jest nowy 3miesięczny. Banner 95AH780A, taki sam jak był oryginał fimy Moll po wymianie zaprogramowałem nowy aku: 8k915105E  MOL . (zmieniłem tylko numer seryjny).

od niedawna  borykam sie z problemem słabego aku.  dzisiaj byłem u firmy która montowała nowy. sprawdzili pobór spoczynkowy i wyszło przez 1godzinę próby +/- 0,45A. 

wróciłem do domu podpiąłem kabel i ...........

  Address 01: Engine (J623-CAGC)    

                         7144 - Please Check DTC Memory in CAN Gateway (J533) 
                                  U1008 00 [044] - -

Address 17: Instruments (J285)

                 01298 - Instrument Cluster Lamp Test 
                                 000 -  -  - Intermittent

Address 19: CAN Gateway (J533)    

              02071 - Local Databus 
                                     012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent

              02252 - Generator 
                                       004 - No Signal/Communication

              00458 - Control Module for Battery Monitoring (J367) 
                                      004 - No Signal/Communication

 

 napięcie przy uruchomionym silniku na alternatorze 14,2V  podszybiu14,1V  akumulatorze  14,0V.  (+/-0.1V) (dodatkowy kabel już od dłuższego czasu zamontowany do podszybia :) , regulator napięcia ma około 1 roku)

wykasowałem błędy i dalej to samo.

19gateway  bloki pomiarowe  (po odłączeniu od ładownia prostownikiem dzisiaj w nocy)

23:28:08 Group 018: Power Supply (Battery)
    (PUSTE POLE) Battery Voltage 
     (PUSTE POLE)Battery Current 
  3.0°C  Battery Temp. (Estimate)
    (PUSTE POLE) Battery Temp. (Ambience)

23:28:08 Group 019: Power Supply (Battery)
  80.0 %  Battery State of Charge (SOC)
  no Value  Battery State (as shown in MMI)
  100.0 %  Battery Aging (derived fr. Load)
  118.0 %  Battery Aging (derived fr. Output)

23:28:08 Group 020: Power Supply (Battery)
  4.0 mOhm  Internal Battery Resistance (actual)
  3.0 mOhm  Internal Battery Resistance (stan.)
  100 Ah  Battery Capacity (actual/available)
  12.70 V  Quiescent Voltage 

myśle moze źle zakodowałem aku więc próbuje zmienić kodowanie, ale niestety nie mogę wprowadzić zmian( po wciśnieciu test nic sie nie zmienia.)

próbowałem też dodać do mmi poziom naładowania aku.  operacja zakończyła sie powodzeniem, ale mmi nie wyświetla wogóle takiej informacji

To co udało mi się zrozumieć:  

nie ma komunikacji ze  sterownikiem akumulatora j367(zamontowanym na minusowej klemie z wtyczką 2piny),nie ma też komunikacji z alternatorem.

widziałem na forum podobny problem, kolega napisał że,  wymiana alternatora pomogła(na dole link). 

Sprawdziłem też  o  co chodzi z błędem   silnika  7144 . amerykańce pisz:ą że, jeśli nie ma komunikacji to:

And, you will need to teach the Gateway the new battery when these faults have been corrected.

Audi CAN Gateway Battery Coding (8T/8K/8R+)


-Next you will need to evaluate the status of the LIN-Bus for the Gateway controller, this can be done by looking at Measuring Value Block group [006]
Here you will find the following:

Generator Communication Status and Battery Sensor (J367) Communication Status

- If you find a value of (1) - this indicates there is LIN-Bus communication at this time, a value of (0) means no signal/communication with that component.

- You can also view some information about the Generator within the Advanced Measuring Values when connected to the 01-Engine. Select the following:
066 - Generator power (watts)
067 - Generator load signal (%)
181 - Supply voltage Terminal 30 (volts)

I would recommend to use the Factory Wiring diagrams and workshop manual to locate and help inspect the wiring harness, connections and components for any concerns.

 

podane przez nich parametry mam w innych numerach kodów tj. 

01-Engine-adv. meas values- :

                  049 generator power 308822W

                 050 generator load signal: 0,00%

 

trochę dziwna wartość mocy,  swoją droga jeśli kolega wspominał o wymianie wadliwego alternatora. to jak go sprawdzić manualnie? jaki ma opór właściwy.

 

chyba że, problem spadku napięcia leży w zupełnie innym miejscu  co wy na to ?

 

 

 

Opublikowano

okablowanie i bezpiecznik i sprawdzone ?
tutaj masz  problem

Address 19: CAN Gateway (J533)    

              02071 - Local Databus 
                                     012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent

              02252 - Generator 
                                       004 - No Signal/Communication

              00458 - Control Module for Battery Monitoring (J367) 
                                      004 - No Signal/Communication

Opublikowano (edytowane)

no właśnie nie do końca rozumiem gdzie powinienem szukać problemu z kablami i bezpiecznikam, bo średnio wychodzi mi czytanie diagramów. wg rysunku i w samochodzie widzę że, j367 ma 4 połączenia 1 punkt masy aku,2 punkt masy karoseri 3.+ który idzie do skrzynki bezpieczników SA w klemie plusowej i ostatni który idzie do [54] czyli na alternator. Możesz mi powiedzieć czy dobrzee rozumiem że jest to ten sam kabel połączony bezpośrednio z alternatorem czy wpina sie po drodze w coś innego?

diagram.png

Zawartość dodana 11 minutes later

 

Zawartość dodana 22 minutes later

diagram 3.png

Edytowane przez S_N_O_P_Y
Opublikowano

J367  ma wtyke 2 PIN jedna to zasilanie a druga to dignoza

Idzie ona m. in. do gatewaya  dlatego brak komunikacji


.......czytaj  błedy    okablowanie do sprawdzenia

 

Cytuj

02071 - Local Databus 
                                     012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent

 

Opublikowano

ok. czyli musze sprzwdzić 2 przewody j367 a nie alternator(wczoraj wizualnie w bagażniku wyglądało wszystko w porządku sprawdze dzisiaj  wieczorem przejścia)?  

1. przejście pomiędzy j367 a plusem???

2 . przewód z j367  w j533?( dobrze rozumiem ze jest to pin  numer 2 w j533 i powinno być na kablu przejście) 

 

pod spodem przykładowa grafika stąd teoria o 2 pinie

Gateway_8_T0907468.jpg

Opublikowano

PIN 2  w gateway   masz to na fotce :wink:


dodatkowo tak samo masz  linie LIN zmostkowana z stabilizatorem napiecia jak go oczywiscie masz


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
p.s uzupełnij sobie profil bo  nie wiem jakie auto masz

Opublikowano

już uzupełniam.sorry

dobra dzieki za info, sprawdze wieczorem i  dam znać co wyszło. 

A jeżeli jest alternator zmostkowany jest z j367 w j533 (2pin) to znaczy ze powinno byc tez przejście pomiedzy nimi, 

ok, nie mieszam już sprawdze i dam znać. 

j

 

Opublikowano

a sprawdzałes bezpieczniki w podszybiu i na okumulatorze ?

Opublikowano

Nie narazić nic nie sprawdzałem ,  zdążyłem tylko odcztac błędy na kompie.  Nie chciałem szperac na ślepo, mam strasznie zimno w garażu..

Przy aku. Bezpieczniki wiem na klenie tak. 

A na podszybiu? Które konkretnie numery? 

Opublikowano

dzisiaj, po sprawdzeniu (dosłownie)wszystkich bezpieczników nic się nie okazało.  

sprawdziłem, przejście pomiędzy  J367 2piny

czerwono/szary a, klemą +

i drugi pin wtyczki niebiesko/biały a, wtyczką na alternatorze.

przejście jest wiec i tu elektrycznie wszystko wporządku. 

na koniec dłubania podpiąłem kompa, skasowałem błedy i wiesz co mi zostało.

02252 - Generator 
            004 - No Signal/Communication

sprawdziłem też bloki pomiarowe na gateway - 18,19,20

teraz wszystkie pola pokazują wartości nie tak jak za pierwszym razem ze zostawały puste pola.,ale zastanawia mnie czy tobie wyświetlaja sie informacje cały czas czy mrugają tak jak u mnie. 

jutro sprawdzam alternator i regulator.Jeszcze do końca nie wiem jak to elektrycznie rozgryść ale zobaczymy. W serwisówce od motocykla mam wszystkie dane na temat prawidłowych oporności urządzeń i sposobów pomiaru sprawności/uszkodzenia, tutaj nie potrafie tego znaleść.

Zawartość dodana 9 minutes later

 

problem rozwiązany.

 sprawdziłem pobor prądu w przewodzie głównym alternatora na postoju. okazało się że. po wyjęciu wtyczki sterującej z regulatora napięcia pobór pradu znika. 

przy okazji oddałem cały alternator do regeneracji,tam uświadomili mnie że,  regulator zawsze musi byc wymieniany na oryginalny, przy wymianie szczotek też trzeba wiedzieć dokładnie jakie powinny być zamontowane zeby nie spalić komutatora, etc.  samą naprawe alternatora lepiej powierzyć specjalistom,dużo nie zapłacimy a będzie to zrobione dobrze.

także, wadliwy okazał się regulator napięcia.

 

wielkie dzieki wrclaguna za pomoc.

Opublikowano
W dniu 14.02.2017 o 12:02, wrclaguna napisał:

PIN 2  w gateway   masz to na fotce :wink:


dodatkowo tak samo masz  linie LIN zmostkowana z stabilizatorem napiecia jak go oczywiscie masz


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
p.s uzupełnij sobie profil bo  nie wiem jakie auto masz

Sorry za odgrzebanie tematu.

Jeśli odłączę przewód od regulatora przy alternatorze i podłączę go na "krótko" z J367 na klemie minusowej to będzie ok aby sprawdzić obwód?

Mój problem polega na tym że nie ma komunikacji pomiędzy J367, stabilizatorem a Gatwejem. Jest natomiast komunikacja pomiędzy Gatwey a regulatorem.

Zmieniałem już klemę minusową, odłączałem regulator i nie wracała komunikacja. Sprawdziłem też czy dociera napięcie do klemy minusowej.

Bardzo prawdopodobne że uszkodzony jest przewód pomiędzy J367 a Gatwej. Może ma ktoś schemat jak rozprowadzona jest wiązka w aucie?

Pozdrawiam,

 

Opublikowano

Udało mi się ogarnąć komunikację J367 z Gatweyem, musiałem puścić dodatkowy przewód wzdłuż oryginalnej wiązki.

Pozostał mi błąd stabilizatora napięcia.

Który przewód odpowiada za komunikację z stabilizatora z gatweyem? oraz czy mogę zmostkować ten przewód ze swoim doatkowym przewodem?

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...