Endriu110694 Opublikowano 15 Lutego 2017 Opublikowano 15 Lutego 2017 Witam wszystkich użytkowników , jestem nowy na forum tak więc nie zabijcie mnie jeżeli napisałem nie tu gdzie trzeba ale mam dość powazny problem . Ostatnio w swoim 1.9 tdi 90 km AHU wymieniłem rozrząd i przy okazji został wlany nowy płyn ,problem pojawił się po kilku dniach , a może ja go tylko po tym czasie zauważyłem , mianowicie bulgotanie w nagrzewnicy , postanowiłem odpowietrzyc i przy okazji kupiłem ocet środek do czyszczenia układów chłodzenia , wszystko ładnie wyczyściłem poskładałem , dolałem płynu popuściłem wąż od nagrzewnicy odpowietrzyłem , grzeje jak marzenie nie można ręki do kratki zbliżyć , płynu nie ubywa , temperatura 90 wzorowa ale syczy przy wężach wchodzących do nagrzewnicy , po długiej , po krótkiej jeździe ucieka stamtąd powietrze jak ruszę wąż to bardziej intensywnie , opaskę docisnąłem do oporu i tu pytanko , uszczelka pod głowicą , nieszczelny wąż przy opasce czy jeszcze coś innego , jak ktoś zna odpowiedz to z chęcią wysłucham , z góry dziekuje i pozdrawiam .
Rafal2410 Opublikowano 15 Lutego 2017 Opublikowano 15 Lutego 2017 (edytowane) a weze przy chłodnicy puchna ?auto sie nie przegrzewa? Edytowane 15 Lutego 2017 przez Rafal2410
Endriu110694 Opublikowano 15 Lutego 2017 Autor Opublikowano 15 Lutego 2017 (edytowane) Nic nie puchnie obmacałem je wszystkie a temperatura nawet z tekturką przed chłodnicą i jazdą po mieście jest idealna. Mam jeszcze jedno podejrzenie obiło mi sie coś o uszy że w tym silniku są jakieś swiece dogrzewające , czy podgrzewające płyn chłodniczy przepływający przez blok i to one mogą powodować wytwarzanie się pary czy powietrza w układzie ale tego nie jestem pewien ani czy one w ogóle są w tym modelu ani czy mogą dawać takie objawy .A jeżeli chodzi o puchnięcie to raczej tego nie zaobserwuje bo to powietrze gdzieś ucieka przy wejściu do nagrzewnicy . Edytowane 15 Lutego 2017 przez Endriu110694
Rafal2410 Opublikowano 15 Lutego 2017 Opublikowano 15 Lutego 2017 (edytowane) czyli masz na mysli ze ukłąd sie zapowietrza ? . a płyn w zbiorniczku jest ciepły?powrót drozny ? ta dziórke w wezu przy nagrzewnicy masz dobrze zatkana ? mamy mrózwiec moze poprostu dobrze przegon auto bo nie odpowietrzyło sie ja jak ostatnio robiłem sobie test uszczelki to przy -7 to tylko stanołem na 2 minuty termostat sie zamknoł i tem spadła na 70 nalej max płynu do zbiornika ogrzewanie daj na ful ciepło i przegon o z 20 km ale za miastem ja bym tak spróbował układ sie sam odpowietrzy nie trzeba walczyc z ta dziórka od nagrzewnicy jak problem nie zniknie sprawdził bym czy to jak mówisz powetrze czy spaliny Edytowane 15 Lutego 2017 przez Rafal2410
Endriu110694 Opublikowano 15 Lutego 2017 Autor Opublikowano 15 Lutego 2017 (edytowane) No dobrze wiem że na jednej z rurek wychodzącej z nagrzewnicy ma być otwór do odpowietrzenia ,ale jak za płytko włożyłem wąż i ta dziurka nie jest zakryta to płyn się nia nie powinien wylewać ?? no i jeżeli jest nie zakryta to powietrze się przez nią dostaje a później po zgaszeniu silnika się samo odpowietrza i stąd to sycznie ?? I jeszcze kolego jeżeli sie orientujesz mógł byś podpowiedzieć na którym węzu znajduje się ten otwór ?? Dodam że sycznie dochodzi z węza od strony kierowcy patrząc z przodu z prawego . A i jeszcze jedno male pytanko dziurka jest na wężu czy na krućcu od nagrzewnicy ?? Edytowane 15 Lutego 2017 przez Endriu110694
Rafal2410 Opublikowano 15 Lutego 2017 Opublikowano 15 Lutego 2017 ja u siebie otwór mam zatkany opaska otwór musi byc zamkniety bo tylko do odpowietrzania sie go "odkrywa". z tego co mi podpowiada logika to układ nie zasysa czyli nie tworzy podcisnienia tylko ewentualne cinienie ale to moja logika .otwór u mnie jest na lewym wezu patzrac od przodu . z tego co pamietam to dziórka jest w wezyku .ja przerabiałem babelki w nagrzewnicy ale u mnie padła uszczelka po czapka .popraw węże na nagrzewnicy dobrze wsun i otwór zakryj opaska nawewt dołóż druga cisnienie tworzy tez para bo jednak płyn tez paruje i jakies cicnienie niewielkie wytwarza a od odpowietrzenia jest korek w zbiorniczku . jakie sa temperatury u ciebie teraz? jezdzisz z klima ? troche głupie pytane jak na te pore roku ale w a4 jak sie jezdzi na klimie i zgasi silnik to syczy ale raczej z okolic filtra powietrza . tu masz podpowiedz
Endriu110694 Opublikowano 15 Lutego 2017 Autor Opublikowano 15 Lutego 2017 Temperatury około -2 w dzień do - 10 w nocy , jak usunąłem bulgotanie to wówczas pojawiło się to sycznie czyli to po ruszeniu tych węży teraz byłem poprawić węże i zauważyłem że na tych kruccach od nagrzewnicy są tak jak by 2 kołnierze na prawym ten kołnierz jest bliżej końca krućca a na lewym dalej o jakieś 3,4 cm najdziwniejsze jest to że powietrze ucieka nawet wówczas gdy auto popracuje dosłownie 2 minuty a nawet mniej to taki odgłos przypominający sycznie z klimy w lecie ale klimy nie używam bo nawet z tego co pamiętam przy takich temperaturach sprężarka się nie włączy . Irytuje mnie to bo domniemam że ja gdzies popełniłem błąd bo zaczęło się wówczas gdy wyczysciłem nagrzewnicę , watpie żeby to była uszczelka bo auto ma 260 tys przejechane (pewne na 200% ) ale równocześnie martwi mnie to ze tego powietrza jest tak dużo już po chwili pracy , a jakie sa kolego jeszcze dodatkowe objawy uszczelki pod głowicą bo biorę wszystkie opcje pod uwagę , myslisz że warto dołożyć po drugiej opasce ?? Zawartość dodana 5 minutes later Kurcze jak tak patrzę na ten opis czyszczenia to chyba dałem opaski za blisko końca węży ja umieściłem opaskę praktycznie przy końcu węża może to jest powód.
Rafal2410 Opublikowano 15 Lutego 2017 Opublikowano 15 Lutego 2017 ja miałem twarde weze w zimie , w lato wyzucało płyn zbiorniczkiem .kupiłem tester spalin i był pozytywny grosze kosztował. .co do opaski dlatego napisałem zebys moze dał dwie i zatkał dobrze ten otworek zeby ani z jednej ani z drugiej strony nie miał przejscia do układu . ale skad tam juz powiem gaz bo nie wiadomo czy to powietrze . a zbiorniczek masz czysciutki czy na sciankach cos jest ?. a uszczelka moze pasc czytałem i przy 100 tys. jak sie go przegrzeje na przykład. ja jestem zwolennikiem szukania przyczyny domowymi sposobami metoda prób i błedów dlatego tak ci podpowiadam . popraw opaski i zobacz
Endriu110694 Opublikowano 15 Lutego 2017 Autor Opublikowano 15 Lutego 2017 Oki poprawię opaski , a jak to nie pomoże to kupię ten tester widziałem kupie sam odczynnik bo korek i rurek mam dostatek a jakie są jeszcze kolego objawy przedmuchu na uszczelce ??
Rafal2410 Opublikowano 15 Lutego 2017 Opublikowano 15 Lutego 2017 twarde weze , bulgotanie w nagrzewnicy w lato wyrzucał płyn , szybko sie nagrzewał ale sie nei przerzewał , i taki mankament jak termostat sie otwierał przez chwile z nawiewów leciało zimne powietrze
Endriu110694 Opublikowano 15 Lutego 2017 Autor Opublikowano 15 Lutego 2017 Hmmm to u mnie chyba na szczęście do tego nie doszło bo 90 łapie po około 4 , 5 km weże też nie twardnieją bulgotanie wyeliminowałem pozostaje poprawic te opaski i zobaczymy , ale jak dobrze myślę i załóżmy że to uszczelka to po zatkaniu tego otworku powinny stwardnieć węże bo spaliny by ujścia nie miały , dobrze myśle ??
Rafal2410 Opublikowano 15 Lutego 2017 Opublikowano 15 Lutego 2017 (edytowane) dobrze myslisz . ale z ta uszczelka to ostroznie nie panikuj bo ludzie w wiekszosci diagnoz strasza takimi wynikami jak uszczelka turbio wtryski no ijeszcze dwumas jak ludzie pisza o złych symptomach w autach to zawsze któres to słowo sie przewinie Edytowane 15 Lutego 2017 przez Rafal2410
Endriu110694 Opublikowano 15 Lutego 2017 Autor Opublikowano 15 Lutego 2017 Chyba trzeba sprzedać i kupić jakieś nowsze
Rafal2410 Opublikowano 15 Lutego 2017 Opublikowano 15 Lutego 2017 nigdy nie wiesz co kupisz ja miałem wsadzony jeden wtrysk od 2.0 i widzisz jezdził
Endriu110694 Opublikowano 15 Lutego 2017 Autor Opublikowano 15 Lutego 2017 No racja , teraz sam szrot w komisach stoi , jedynie samemu można cos fajnego sciągnąć
Rafal2410 Opublikowano 15 Lutego 2017 Opublikowano 15 Lutego 2017 jak nie masz konkretnej gotówki to tez kupisz cos do remontu . kolega kupił bmw za 33 tysie i w ciagu 2 lat wsadził w nia 16 tysi bo pekła tuleja cylindra (wymienił silnik na uzywany ) a potem mu pompe zmieliło
Endriu110694 Opublikowano 16 Lutego 2017 Autor Opublikowano 16 Lutego 2017 No i dobra problem rozwiązany , wcisnąłem węże do oporu tzn do tych kołnierzy znajdujących się na krućcach dałem po 2 opaski jedna na końcu a druga na początku węża Ale oświećcie mnie skąd brało się to syczenie ?? jakoś podcicsnienie w układzie zasysało powietrze czy co to mogło byc ??
Rafal2410 Opublikowano 16 Lutego 2017 Opublikowano 16 Lutego 2017 zawsze jakies cisnienie sie tworzy w układzie chłodzenia powinno byc niewielkie ale jak płyn sie nagzreje to jest tez np para. ja jak tamtedy opowietrzałem to syczała mi para
Endriu110694 Opublikowano 16 Lutego 2017 Autor Opublikowano 16 Lutego 2017 To wszystko jasne, mam jeszcze jedno pytanie pod maską w okolicy bagnetu na jednym z przewodów zamocowane jest coś takiego jak na zdj trzyma się na tytyrytkach i z obu stron wygląda tak jak na zdj ma około 10 cm długości co to może być bo nikt nie wie
Rafal2410 Opublikowano 16 Lutego 2017 Opublikowano 16 Lutego 2017 to wogóle jakas samoróbka bo to waz hydrauliczny jak do zlewu sciagnij osłone plastikowa i zobacz gdzie idzie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się