marc1n Opublikowano 20 Lutego 2017 Opublikowano 20 Lutego 2017 Witam przymierzam się do zmiany auta poliftowa a4 245km lub A6 C7 3.0tdi 245km i mam dylemat co do skrzyni biegów w a4 polift są jeszcze manualne skrzynie biegów A6 C7 s-tronic po jakim przebiegu te skrzynie się sypią ? Wymagają remontu. Na forach audi zatrzęsienie tematów o padających skrzyniach s-tronic ( drogie naprawy). Na co zwrócić uwagę przy kupnie auta ze skrzynią s-tronic i nie kupic miny. Czy jak automat to tylko w nowym aucie?
komoornik Opublikowano 20 Lutego 2017 Opublikowano 20 Lutego 2017 (edytowane) Podstawa to potwierdzone w ASO wymiany oleju co 60 tys. km Jest trochę opinii w internecie, jest też dużo serwisów które nie mają pojęcia o naprawie tych skrzyń. Podstawa wielu usterek to wymiana tzw. zestawu naprawczego (który kosztuje około 1.5k, a wymienia się go wyciągając mechatronikę przez miskę). Zależnie od sposobu użytkowania, po 200k km mogą zacząć kończyć się sprzęgła. Manual w 3.0 TDI w którym się jeszcze pewnie podłubie, to jakaś katorga. Edytowane 20 Lutego 2017 przez komoornik
mlody020 Opublikowano 20 Lutego 2017 Opublikowano 20 Lutego 2017 3 godziny temu, marc1n napisał: Witam przymierzam się do zmiany auta poliftowa a4 245km lub A6 C7 3.0tdi 245km i mam dylemat co do skrzyni biegów w a4 polift są jeszcze manualne skrzynie biegów A6 C7 s-tronic po jakim przebiegu te skrzynie się sypią ? Wymagają remontu. Na forach audi zatrzęsienie tematów o padających skrzyniach s-tronic ( drogie naprawy). Na co zwrócić uwagę przy kupnie auta ze skrzynią s-tronic i nie kupic miny. Czy jak automat to tylko w nowym aucie? Jako jako użytkownik od nowości tej skrzyni, to powiem Ci tak. D...py nie urywa. Obecnie mam 203 tys i jak narazie co było robione to: - wymiana oleju (ja robię co 55 tys), no ale to standard - wgrywanie nowego softu w ASO (był problem, przy redukcji z 2 na 1 szarpała silnikiem, a nawet powodowała zdławienie motoru. . . po adaptacji objaw znikną, ale mam pewne zastrzeżenia co do jej płynności, a zwłaszcza jak cofam, a później dam na D to chwile myśli co ma ze sobą zrobić. Później do góry już normalnie idzie) - występuje efekt "zasprzęglania" (jeżeli tak to można nazwać), tu wątek o tym
marc1n Opublikowano 20 Lutego 2017 Autor Opublikowano 20 Lutego 2017 1 godzinę temu, komoornik napisał: Podstawa to potwierdzone w ASO wymiany oleju co 60 tys. km Jest trochę opinii w internecie, jest też dużo serwisów które nie mają pojęcia o naprawie tych skrzyń. Podstawa wielu usterek to wymiana tzw. zestawu naprawczego (który kosztuje około 1.5k, a wymienia się go wyciągając mechatronikę przez miskę). Zależnie od sposobu użytkowania, po 200k km mogą zacząć kończyć się sprzęgła. Manual w 3.0 TDI w którym się jeszcze pewnie podłubie, to jakaś katorga. 1-2 d*py nie urywa, ale manual bezobsługowy :], czekam na dalsze opinie o s-tronic
komoornik Opublikowano 20 Lutego 2017 Opublikowano 20 Lutego 2017 (edytowane) Dzisiaj jechałem praktycznie nowym egzemplarzem Insignii z 6 biegowym automatem - skrzynia archaiczna w porównaniu do S Tronica Edytowane 20 Lutego 2017 przez komoornik
roman_tyk Opublikowano 20 Lutego 2017 Opublikowano 20 Lutego 2017 4 minuty temu, komoornik napisał: Dzisiaj jechałem praktycznie nowym egzemplarzem z 6 biegowym automatem - skrzynia archaiczna w porównaniu do S Tronica to robia jeszcze takie 6 biegowe? 4 godziny temu, marc1n napisał: Witam przymierzam się do zmiany auta poliftowa a4 245km lub A6 C7 3.0tdi 245km i mam dylemat co do skrzyni biegów w a4 polift są jeszcze manualne skrzynie biegów A6 C7 s-tronic po jakim przebiegu te skrzynie się sypią ? Wymagają remontu. Na forach audi zatrzęsienie tematów o padających skrzyniach s-tronic ( drogie naprawy). Na co zwrócić uwagę przy kupnie auta ze skrzynią s-tronic i nie kupic miny. Czy jak automat to tylko w nowym aucie? nie lepiej 3.0tfsi w c7? jak boisz sie stronica to mozesz ewentualnie myslec o tipie, sa odrobine lepsze opinie jesli chodzi o bezawaryjnosc.
komoornik Opublikowano 20 Lutego 2017 Opublikowano 20 Lutego 2017 Mały fail, chodziło o Insignię. Auto z grudnia 2016. Ale podobne porównanie można robić z innymi Tipami. S Tronic może nie jest idealny, ale dla kogoś kto oczekuje sprawnie działającego automatu nie ma nic lepszego niż skrzynia dwusprzęgłowa.
mlody020 Opublikowano 21 Lutego 2017 Opublikowano 21 Lutego 2017 15 godzin temu, marc1n napisał: 1-2 d*py nie urywa, ale manual bezobsługowy :], czekam na dalsze opinie o s-tronic No ale jakie chcesz mieć dalsze opinie o tej skrzyni ? Bolączki jej wymieniłem Ci, o tym żeby się wysypała w drobny mak nie słyszałem. Ważne jest jej serwisowanie (zresztą to dotyczy każdego automatu) i ewentualny potencjał na podkręcanie mocy silnika. Dobrze, że dali zestaw naprawczy do mechatroniki, który kosztuje niewiele . Jak będziesz kupował auto z tą skrzynią to sprawdź czy nie występują objawy, o których pisałem Ci wyżej i zobacz jak była serwisowana.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się