Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problemy z odpalniem, nierówno pracująct silnik, bład 17748 bład czujnika obrotów silnika - zbyt mała oporność


djcj10

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od pewnego czasu, a mianowicie od piątku po wymianie łańcuszka rozrządu,który terkotała na nowy, a także oleju na półsyntetyczny dręczą Moją Audiczke problemy z odpalaniem, a po dłuższym kręceniu gdy silnik odpali nierówno pracuje na biegu jałowym nie ma falujących obrotów ale ewidentnie słychać, że coś jest nie tak i dolegliwość odpalania występuje na zimnym jak i na ciepłym silniku, do tego pojawia się check enigne z błedem 17748 - bład czujnika obrotów silnika - zbyt mała oporność. Co już zostało zrobine:czujnik Halla wymieniony na nowy oryginalny, czujnik wału korbowego też został wymieniony na nowy oryginał a bład nadal występuje jak i problem z odpalaniem, planuje też wymiane świec zapłonowych na nowe ale czy to coś da :/(?) i stąd pytanie do Was co mógłbym jeszcze zrobić gdzie szukać przyczyny bo już naprawdę ręce opadają :)

Liczę na waszą pomoc.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czujnik temp zmieniałeś ?

Temperatury Ci nie okłamuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury jak i termostat nówki sztuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś napięcie akumulatora przy rozruchu silnika?

Jak długo kręci i odpala to albo akumulator słabnie przy porannym rozruchu silnika albo okładziny do wymiany przy alternatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie, akumulator tez jest nowy i napięcie w nim jest takie jak być powinno, czasem jest tak, że na kilka razy trzeba odpalać, a zdarzy się też, że odrazu odpali, ta dolegliwość występuje od piątku wcześniej na dotyk palił bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może na jakimś podciśnieniu zrobiła się dziurka i łapie lewe powietrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No słychać takie syczenie w okolicach kolektora ssącego na jednym wężyku, a pod kolektor nie za bardzo zajrzeć bez rozkręcania, a nie wiem czy wogóle to miałoby jakiś kolwiek sens go rozkręcać, ale wydaje Mnie się, że jest to normalny przepływ powietrza w wężyku bo gdy scisne ten wężyk od którego dochodzi dźwiek syczenia to syczenie ustaje, a gdy puszcze to znowu słychać powietrze, a wężyki szczelne nie poszarpane.

Jutro rano jeszcze sprawdze tą opcje z akumulator chociaż wiem, że jest nowy ale sprawdzić nie zaszkodzi, tylko jak sie do tego wszytskiego ma się ten bład, który wywala check enigne 17748 błąd czujnika obrotów silnika - zbyt mała oporność, Ja na prawdę już nie mam pomysłu jakby można to auto wyleczyc :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo czujnik albo może rozrząd źle złożony ? skoro problem się pojawił po zmianie łańcucha  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź rozrząd.

Edytowane przez k232
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie!

Rozrządy posprawdzane i więc tak problem lezy najpewniej po stronie wariatora ma on tam luz około 1cm stąd ten błąd i ciągle paląca się lampka "check enigne" i stąd pytanie do Was nie orientujecie się gdzie można zregenerować wariator bądź kupić po regeneracji i jak to się odbywa czy zdaję sie stary wariator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wariatorem najlepiej do kolegi Beny a4 ma swoją aukcję na allegro albo tu na prv .Stary wariator na zamianę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy spory luz na wariatorze może mieć wpływ na problemy z odpalaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wariatorem steruje zawór wysokiego ciśnienia oleju. Zawór zamontowany od strony grodzi. Wariator natomiast steruje wałkiem ssącym i pośrednio wałkiem wydechowym.  Wałki podczas ruchu, naciskają na szklanki, a te na popychacze w głowicy. Popychacze z kolei odpowiadają za wlot i za wylot powietrza i spalin do i z cylindra. Zatem wariator sterując tymi elementami wpływa na działanie silnika. 

Nie wiem czy nowy łańcuch, który jest nie wyciągnięty jak ten stary, może mieć wpływ na działanie pozostałych elementów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za tak treściwą odpowiedź, właśnie też tak podjerzewam, stary łancuch był luźny tak samo jak i wariator ma luzy, teraz jest nowy łańcuch, a wariator nadal ten sam stary z luzami i głupieje, no cóż nie ma innej opcji jak zmiana wariatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie jest powiedziane, że wina leży po stronie wariatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak można powiedzieć, że problem został rozwiązany w 95% został wymieniony wariator i dwa pierścienie na elektrozaworze, silnik chodzi teraz ciszej i pracuje równo, błąd o czujnika obrotów silnika zbyt mala oporność znikl, jedyne co pozostało to hałasujący napinacz łańcucha na ciepłym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...