Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AWX, B6] Dwumasa czy coś innego?


Mavver

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

od jakiegoś czasu mój AWX czasem szarpie przy ruszaniu. Występuje to głównie przy obciążonym aucie, lub pod górkę. Nasila się przy obciążonym zucie, gdy jadę sam jest lepiej. Problem tez nie zawsze wystpępuje.
Samochód podczas ruszania zajączkuje, można wybić zęby o kierownicę. Najgorszej po trasie, kiedy jest mocno nagrzany.
Trzeba umiejętnie puszczać sprzęgło - wtedy problem jest mniejszy. Jesli auto już się toczy problem prawie nie występuje.
Jakie prawdopodobieństwo, że to zestaw sprzęgło + dwumasa?
Kupiłem już cały zestaw do wymiany, ale chciałbym być pewny, ze to to zanim włożę do auta.
Teraz jeszcze mogę zwrócić zakup :P
Prośba o pomoc.

To nie EGR, bo mam zaślepiony.
Wtryski też są w normie.
Wahacze raczej OK.
Mam błąd na VAGu poduchy silnika, ale to chyba powiązane z tym probleme, a nie główna przyczyna.
Logi poza trochę później łapiącą turbiną są OK.

Edytowane przez Mavver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam poduchy i podobne objawy tylko że auto przy przyspieszeniu na 3 i 4 biegu na boki rzuca. Oprócz poduch silnika wpływ duży ma również poducha skrzyni biegów.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie wymieniłem jeszcze poduszek narazie kompletuje bo ceny zabijają mam skrzyni i 1 silnika tak więc bez wymiany nie mogę wykluczyć niczego. Dopiero po wymianie okaże się czy to poduszki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem masę tematów i tam przeważnie obstawiali dwumasę.
Wymienię komplet i dam znać :)
Jakieś kolejne sugestie miło widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam podobne objawy najczęściej po długim postoju (np po nocy) Kilka pierwszych startów z postoju takie "zajączkowanie". Jak auto się trochę rozgrzeje wszystko jest ok. Gdy ruszam "tocząc się" też wszystko ok. I zawsze jest to z 1 biegu. Jakieś pomysły, bo od cholery czasu śledzę tematy/wątki i nikt nie ma porządnego rozwiązania.

 

Ktoś pisał kiedyś o EGR. Może być to winowajca? Dodam, że EGR nie mam zaślepionego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to EGR to odepnij wężyk od podciśnienia. Jak poszukasz w google to znajdziesz gdzie.
Jeśli nie będzie szarpać to to to :)
Mi jak EGR się przycinał to się auto dławiło, nawet gasło, ale nie szarpało.

A wracająć do mojego problemu? Komplet sprzęgło+dumasa?

Edytowane przez Mavver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Mavver,
I udało Ci się rozwiązać problem? Mam podobnie, tylko ja miałem swapa z multi na manual. Jak ruszam z 1 biegu to czasami szarpie, im bardziej pod górkę, lub bardziej dociążony samochód, to gorzej. Ruszając z 2 biegu nie ma takiego problemu. Jak stoję w korku i jadę na 1 lub 2 biegu przy minimalnych obrotach to wyglądam jakbym pierwszy raz ruszał samochodem (zupełnie jak w filmie komediowym, Gdybym chciał, tak zrobić, to bym nie potrafił).
Dodatkowo, gdy gdy już jadę, to muszę naprawdę delikatnie operować sprzęgłem, bo jak puszczę normalnie, to tak jakby łapał na 2 razy i mocno szarpie. ja to już jakoś ogarniam, ale jest to mało komfortowe, muszę naprawdę umiejętnie i z wyczuciem puszczać sprzęgło. Moja dziewczyna, przyzwyczajona, że sprzęgło po prostu puszcza, szarpie moim samochodem jak wściekła... Poduszki skrzyni póki co wymieniłem.
Zastanawiam się, czy to element z zestawu sprzęgło-dwumas i okolic, czy może jakiś przegub. Jeśli sprzęgło to będę uderzał do gościa, który robił swapa - problem taki, że ten typ jest 250 km od miejsca w którym mieszkam.


Będę wdzięczny za podpowiedzi.
Pzdr
Grzesiek

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Gregory182
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto szarpie Ci podczas ruszania tak jakby to była wina sprzęgła? Robiąc to umiejętnie możesz ruszyć z minimalnym szarpnięciem?
Wg mnie to niestety sprzęgło+dwumas, albo któreś z tych, może krzywy docisk.
Ja już częsci mam kupione, ale potrzbeuje ciągle auta i nie wstawaiłem jeszcze do mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest dokladnie tak samo jak opisujesz, jestem juz umowiony na wymiane kompletu. Dam znac po wszystkim. Dodam ze poduchy silnika byly sprawdzane i sa ok.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam te same objawy, jestem po wymianie dwumasy ze sprzęgłem i niestety dalej szarpie.

Jest tak samo jak przed wymianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojoj to robi się ciekawie.
Ja w tym tygodniu wreszcie wstawię auto do mechanika.
Jeśli to nadal nie to to będziemy szukać dalej :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,  w moim przypadku, pewnego razu na rozgrzanym silniku auto zaczęło szarpać przy ruszaniu. Nie szło ruszać z jedynki bo auto całe podskakiwało - identyczny objaw jak u Was. Pojechałem od razu do mechanika i ten po wejściu pod auto zauważył, że przy próbie ruszania samochodem rura wydechowa stuka o wkręt mocujący osłonę termiczną podwozia i że to jest powodem kangurka na karoserii. Odciął brzeszczotem ten wkręt i (co dziwne) objaw od razu ustąpił. Powiedział, że za jakiś czas ten problem się powtórzy bo z biegiem czasu rura wydechowa zmieni trochę swoje położenie i znowu zacznie stukać.  Ta historia miała miejsce we wrześniu 2016 i właśnie niedawno auto znowu zaczyna podszarpywać przy ruszaniu,  ale tylko wtedy gdy stanę w dłuższym korku i muszę co chwila ruszać i się zatrzymywać. Pomaga jedynie wyłączenie silnika na godzinę czasu. Przyznam, że z tym wkrętem to mocno naciągana teoria, ale wtedy ten objaw od razu ustąpił i do dziś nie wiem co o tym myśleć. W każdym razie proponuję abyście sprawdzili u siebie czy rura wydechowa nie zaczepia o coś na karoserii. Dodam, że wtedy mechanik musiał solidnie poszarpać tą rurę żeby zauważyć, że zaczepia, więc trzeba użyć sporo siły :)

Zawartość dodana 12 minutes later

Ponad to, wiążę to z wymianą łącznika elastycznego wydechu bo w warsztacie wstawili mi prawie dwukrotnie dłuższy łącznik niż miałem poprzednio i przez to rura wydechowa zmieniła trochę swoje położenie. Przed wymianą łącznika nie miałem problemu z szarpaniem przy ruszaniu. Na forum passata temat szarpania jest obszernie opisany i co prawda tam wielu osobom pomogła wymiana sprzęgła lub dwumasy. Ale ja osobiście nie spieszył bym się z wymianą tych elementów bo nie dają żadnych negatywnych objawów w postaci ślizgania lub stukania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arek8888 nie uwazasz ze troche naciagana ta historia z rura? ;) Oczywiście taki przypadek moze sie zdazyc ale ja bym stawial na cos grubszego.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 No naciągana, ale autentyczna. Sam nie wierzę, że to było przyczyną szarpania, ale ponieważ wtedy wszelkie objawy ustąpiły od razu, to podzieliłem się z wami tą historią, tym bardziej, że to nie był mój wymysł, tylko mechanika. A on jeszcze nigdy mnie nie zawiódł :D  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys w srodkowym odcinku rury, tam gdzie jest ta metalowa poprzeczka zalozylem obejmy, z ktorych wystaja sruby. Aktualnie jestem w trakcie wymiany kompletu sprzegla. Jezeli dalej bedzie sie to dzialo to zmienie typ mocowania obejmy i wtedy sprobojemy potwierdzic Twoja teorie ;)

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam te same objawy co wyżej..rano przybruszaniu auto szarpie, za cholerne nie da się płynnie ruszyć..po 2-3 światłach zaczyna ustępować i później problemu nie ma..po pracy (8h) wsiadam do auta i problemu nie ma.. Pokazuje błąd poduszki silnika...sprawdzałem z mechanikiem wszystkie poduszki-jedna (koło skrzyni) wymieniłem bo była rozwalona błąd nadal się wyświetla i szarpanie nadal występuje, dzisiaj mechanik rwie skrzynie..zobaczymy co to siedzi..jak będę wiedział więcej to npewno napisze pozdrawiam..

Ps. Jest jeszcze opcja przegubu wewnętrznego ale trochę to chyba naciągane..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi jeden mechanik, znajomy który sprowadza auta z UK, powiedział, że jak dwumasa pada to tez wyskuje błąd poduchy mimo, że mogą być ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak..dwumasa i tarcza są nowe(czyli sprzedający nie kłamał że wymieniał jak kupowałem) mechanik sprawdził również przeguby wewnętrzne i jest ok..sprawdzał również ciśnienie za tłokach i wtryskiem wszytko w normie..lecz..Leona że świec była mokra od oleju a powinna być suchusienka(auto oleju nie bierze/nie zauważyłem ubytku) i dzisiaj będzie sprawdzał ten kierunek..

Czy wy również sprawdzaliscie świece? Bo nikt o tym nie pisał?

Zawartość dodana 3 minutes later

Aaa i poduszki wszystkie wymienił..( jeszcze nie koniec a już czuję że będzie provident albo bocian ?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...