fikus04 Opublikowano 5 Marca 2017 Opublikowano 5 Marca 2017 (edytowane) Witam. Podjąłem się wymiany uszkodzonego termostatu w swoim aucie. Walczyłem z nim bez ściągania paska rozrządu a zaledwie go zsuwając z kół przy wcześniejszym popuszczeniu rolki napinacza. Auto poskładałem do połowy zalałem świeżym płynem i odpaliłem w celu odpowietrzenia układu. Po kilku minutach pracy z przodu silnika zaczął wydobywać się niepokojący dźwięk (podobny do zużytej rolki) więc zgasiłem auto i zdjąłem pasek wieloklinowy gdyż przy napinaczu dopatrywałem się owego odgłosu. Jak się okazało dźwięk nie ustał. Wiec dziś zrzuciłem cały przód i dobrałem się który wymieniany był 3 lata i 40k kilometrów temu. \ Zamówiłem stetoskop by nasłuchać dokładnie skąd głos dochodzi. Mam kilka pytań, może ktoś pomoże : 1) czy po poluzowaniu napinacza mogłem coś zepsuć? naciągłem go na 15nm i zwolniłem wcześniej zablokowany tłumik drgań. 2) Jaką siłą powinienem dokręcić rolkę napinacza i to kowadełko co łączy tłumik drgań z rolka? 3) czy mogę odpalić samochód w takim stanie jak na zdjęciu na powiedzmy 1-2 min w celu diagnozy stetoskopem? Podczas rozbierania natknąłem się na inne ciekawostki mojego auta 1) brak kabli przy czujniku teperatury cieczy w króćcu na dole chłodnicy. Nie wiem czy króciec od innego modelu czy jakiś magik tam maczał ręce. Proszę mnie oświecić. Dodam że wskaźnik temp działa i na VAG-u też pokazuje temp. z komputera. 2) Zajrzałem w głąb podłużnic i zobaczyłem jak i w jednym tak i drugim coś podobnego do pianki budowlanej, to jest normalne w b6? Edytowane 5 Marca 2017 przez fikus04
krzysztof-kosior1 Opublikowano 8 Marca 2017 Opublikowano 8 Marca 2017 Dnia 5.03.2017 o 18:30, fikus04 napisał: Zamówiłem stetoskop by nasłuchać dokładnie skąd głos dochodzi. Mam kilka pytań, może ktoś pomoże : 1) czy po poluzowaniu napinacza mogłem coś zepsuć? naciągłem go na 15nm i zwolniłem wcześniej zablokowany tłumik drgań. 2) Jaką siłą powinienem dokręcić rolkę napinacza i to kowadełko co łączy tłumik drgań z rolka? 3) czy mogę odpalić samochód w takim stanie jak na zdjęciu na powiedzmy 1-2 min w celu diagnozy stetoskopem? Nie jestem mechanikiem ale uczę się tego na swoim aucie i robiłem tu rozrząd. Mam taki sam silnik. AD1. Jednego jestem pewien... tak o sobie luzować rolkę napinacza (po wcześniejszym zabezpieczeniu tłumika drgań) można ale potem trzeba zdjąć koła na wałkach, zaraz je osadzić delikatnie z powrotem, założyć blokadę rozrządu na kola, naciągnąć rolkę napinacza i dopiero dokręcić koła. W innym przypadku ciężko ustawić rozrząd tak samo jak był. Obawiałbym się, że stuki są objawem przestawienia rozrządu. Ja bym od razu sprawdził rozrząd na blokadach. W VAGu kanał 090, 092, 093 powie Ci jak jest ustawiony rozrząd. Ale uważam że nie warto palić silnika jak masz takie objawy... 2. Momenty i cały prces masz tu ----> AD3. Nie wiem, też jestem ciekaw bo bedę wymieniać łańcuchy rozrządu w tym silniku i w tym celu muszę zdjąć rozrząd... Zawartość dodana 8 minutes later Poza tym, powiedz mi ile spala Ci gazu na sto km? Ps. Ja mam do Ciebie 226km i jak masz garaż, to kiedyś moglibyśmy się zgadać na jakieś lużne konwersacje odnośnie auta. Ps 2. Ja w sobotę będę robić auto to jak będę pamiętał to zajrzę w podłużnice i dam znać.
fikus04 Opublikowano 9 Marca 2017 Autor Opublikowano 9 Marca 2017 Odpalałem auto w takiej konfiguracji jak na zdjęciu tylko, że połaczyłem weżem króciec od termostatu z tym z drugiej strony silnika i zalałem płynem. Auto odpaliło, stetoskopem przesłuchałem rolki i jest cisza. Podejrzewam owe dźwięki wydobywały się z rolki napinacza którą dokręciłem dość mocno i z tego co wyczytałem to znacznie za mocno bo instrukcja pisze że 23Nm. Poprawiłem to i po kilku minutowej pracy silnika jest cisza. Rozrząd jest na swoim miejscu ale w sobotę będę zmieniał pasek dla świętego spokoju. Co do spalania gazu to w mieście do 16L a w trasie koło 10-12 L zależy od stylu jazdy. Mam garaż bo ja też samouk jestem i wszystkie naprawy tam wykonuje. Dzięki za filmik
krzysztof-kosior1 Opublikowano 9 Marca 2017 Opublikowano 9 Marca 2017 proszę cieszę się, że auto już ok A jak u Ciebie napinacze łańcuchów w głowicach? Nie terkoczą rano? Były wymieniane?
fikus04 Opublikowano 9 Marca 2017 Autor Opublikowano 9 Marca 2017 czasami zawór olejowy zwrotny zawodzi to i zaworki zagrają przez 2 sek ale napinacze chyba okej. Ja ich nie wymieniałem i nie ukrywam że nie chciałbym ich wymieniać duże koszty i dużo pracy . Auto importowałem ze Szwajcarji i być może ktoś tam to robił bo nalatane mam 250k z czego przez 3 lata sam prawie 60 zrobiłem. Pojeżdżę do końca roku i sprzedam bo na CLS350 poluje
krzysztof-kosior1 Opublikowano 9 Marca 2017 Opublikowano 9 Marca 2017 No ja jutro robię nowe napinacze i łańcuchy... Apropos CL u mnie w swerze marzeń
fikus04 Opublikowano 10 Marca 2017 Autor Opublikowano 10 Marca 2017 (edytowane) Marzenia sa by je spełniać ? powodzenia ? i napisz co ujrzałeś w podłużnicach oraz jeśli mozesz to zobacz czy masz czujnik przy wężu idącym do termostatu(chodzi o króciec przy chłodnicy) bo to dla mnie jak i innego uzytkownika tego forum duza zagadka ? I dzieki za filmik. Bardzo przydatny będzie ? Edytowane 10 Marca 2017 przez fikus04
krzysztof-kosior1 Opublikowano 10 Marca 2017 Opublikowano 10 Marca 2017 Dam znać ale sprawa sie przedłuża do przyszłego tygodnia... kanał jest oblegany
krzysztof-kosior1 Opublikowano 13 Marca 2017 Opublikowano 13 Marca 2017 A wczoraj zapaliła mi się czerwona kontrolka oleju... wiec to jakieś fatum ?? Dziś zmierzę ciśnienie oleju. Silnik chodził cicho ale przy dodaniu gazu powyżej 2-3tys czerwona kontrolka oleju. Na kompie brak błędów. może to czujnik....?
krzysztof-kosior1 Opublikowano 16 Marca 2017 Opublikowano 16 Marca 2017 Dnia 10.03.2017 o 01:26, fikus04 napisał: (...) napisz co ujrzałeś w podłużnicach oraz jeśli mozesz to zobacz czy masz czujnik przy wężu idącym do termostatu(chodzi o króciec przy chłodnicy) bo to dla mnie jak i innego uzytkownika tego forum duza zagadka (...) Kolego, W podłużnicach mam to samo co na Twoim zdjęciu ! Wygląda mi to na jakaś piankę? A o czujniku zapomniałem.... wybacz koledze z forum
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się