matiaudilove Opublikowano 7 Marca 2017 Opublikowano 7 Marca 2017 Witam Pojawił mi się problem po wymianie termostatu, gdy kupilem a4 termostat dzialal a po jakis 2 latach przestal, no to ostatnio wymienilem termostat, temp jest ale pojawil sie problem, po wymianie ok 80km wyskoczylo ze minimum oleju, bylo i tak przejchane na oleju 11tys wiec do wymiany byl wiec pomyslalem ze ok, ale po zalaniu nowego, znowu ok 80km i wyskoczylo olej mina a bylo na max, i samochod zaczal mocno dymic na bialo, i smierdzi z tlumika, wczesniej takiego czegos nie mialem, Teraz raz ubywa oleju wiecej a raz minimalnie, co moze byc? :/ Przed wymiana ani grama oleju nie brał
k232 Opublikowano 7 Marca 2017 Opublikowano 7 Marca 2017 Jedź zrób test uszczelki pod głowicą bo wygląda na to, że ona puściła ;/
matiaudilove Opublikowano 7 Marca 2017 Autor Opublikowano 7 Marca 2017 Mirzyłem kompresje u kolegi i wyszlo, pierwsze trzy cylindry po ok,11bar, a czwarty ok, 12bar
matiaudilove Opublikowano 7 Marca 2017 Autor Opublikowano 7 Marca 2017 Tzn chodzi Ci o test czy w płynie chłodniczym są spaliny?
k232 Opublikowano 7 Marca 2017 Opublikowano 7 Marca 2017 (edytowane) 7 minut temu, matiaudilove napisał: Tzn chodzi Ci o test czy w płynie chłodniczym są spaliny? Dokładnie. Kup sobie tester i sam sobie zrób jak nie masz kasy na mechaników. http://allegro.pl/tester-uszczelki-glowicy-co2-5-testow-szczelnosci-i6689571076.html Edytowane 7 Marca 2017 przez k232
matiaudilove Opublikowano 7 Marca 2017 Autor Opublikowano 7 Marca 2017 A np jak jest kiepski pierścień/ pierścienie to są jakieś konkretne objawy? I jak uszczelniacze zaworów pójdą?
k232 Opublikowano 7 Marca 2017 Opublikowano 7 Marca 2017 Po co idziesz tak daleko z tematem ? Skoro bierze Ci płyn chłodniczy to spala go silnik i kopci na biało. Zrób test uszczelki, później będziemy myśleć dalej.
matiaudilove Opublikowano 7 Marca 2017 Autor Opublikowano 7 Marca 2017 Nie czekaj, Płynu chłodniczego wogóle nie ubywa , ani nic, jakis czas temu postawiłem kreske na zbiorniku i caly czas na tej kresce jest ilośc płynu
k232 Opublikowano 7 Marca 2017 Opublikowano 7 Marca 2017 Aha, to ja źle przeczytałem bo tam napisałeś w 1 poście, że ubywa oleju a nie płynu, wybacz No ale skoro ubywa oleju to też trzeba zrobić test uszczelki pod głowicą, jedno będziesz miał z głowy. Po teście można pomyśleć o uszczelniaczach.
matiaudilove Opublikowano 7 Marca 2017 Autor Opublikowano 7 Marca 2017 ok, dzięx, zobacze , może w końcu dojdę co jest
vonf Opublikowano 8 Marca 2017 Opublikowano 8 Marca 2017 Ciekawa sprawa, bo miałem/mam identyczny problem... Temat rozwiązał się o tyle, że nowy termostat po miesiącu jakby się znowu popsuł, choć też nie permanentnie (czasem pokaże 90stopni, ale nie na długo, zwykle spada). Oleju nie bierze, ma moc, działa, nawet spalanie nie wzrosło jakoś bardzo. W moim przypadku myślałem, że kupiłem po prostu auto z zajechanym silnikiem, ale skoro Ty masz auto już jakiś czas, może faktycznie szkopuł tkwi gdzieś indziej...
k232 Opublikowano 8 Marca 2017 Opublikowano 8 Marca 2017 2 minuty temu, vonf napisał: Ciekawa sprawa, bo miałem/mam identyczny problem... Temat rozwiązał się o tyle, że nowy termostat po miesiącu jakby się znowu popsuł, choć też nie permanentnie (czasem pokaże 90stopni, ale nie na długo, zwykle spada). Oleju nie bierze, ma moc, działa, nawet spalanie nie wzrosło jakoś bardzo. W moim przypadku myślałem, że kupiłem po prostu auto z zajechanym silnikiem, ale skoro Ty masz auto już jakiś czas, może faktycznie szkopuł tkwi gdzieś indziej... U Ciebie jak nie trzyma temperatury to zmień czujnik temperatury.
vonf Opublikowano 8 Marca 2017 Opublikowano 8 Marca 2017 Ale wąż chłodnicy robi się ciepły, praktycznie od włączenia silnika (po 1km, albo po minucie-dwóch na jałowym), więc to objaw jakby termostat od razu załączał pełny obieg.. Czy mylę sie?
k232 Opublikowano 8 Marca 2017 Opublikowano 8 Marca 2017 Dobrze mówisz, to wymień czujnik temp + termostat. Termostat Wahler najlepiej. Z termostatem jest lipa tak jak i z czujnikami, można kupować i kupować aż w końcu trafisz na dobry..
vonf Opublikowano 8 Marca 2017 Opublikowano 8 Marca 2017 Może i podciągęłoby się to pod naprawę gwarancyjną, ale jak pisałem - od czasu jak ta wskazówka temperatury nie działa jak powinna.. samochód działa jak powinien Za chmurami z wydechu i dolawkami oleju nie tęsknie, a nadal ta kwestia pozostała niewyjaśniona..
Robertk86 Opublikowano 8 Marca 2017 Opublikowano 8 Marca 2017 (edytowane) zrób test na obecność CO2 w układzie chłodzenia i będziesz miał 100% pewność czy uszczelka do wymiany. U mnie natomiast robiły się twarde przewody od chłodnicy i zrobiłem test u mechanika i wykazało że uszczelka pusciła. A podczas wymiany też sie to potwierdziło, na dwóch cylindrach była walnięta. Teraz już mam po problemie, tydzień czekałem na auto ale warto było i okazało się że trafiłem z diagnozą. Edytowane 8 Marca 2017 przez Robertk86
matiaudilove Opublikowano 22 Marca 2017 Autor Opublikowano 22 Marca 2017 Dnia 8.03.2017 o 15:53, Robertk86 napisał: zrób test na obecność CO2 w układzie chłodzenia i będziesz miał 100% pewność czy uszczelka do wymiany. U mnie natomiast robiły się twarde przewody od chłodnicy i zrobiłem test u mechanika i wykazało że uszczelka pusciła. A podczas wymiany też sie to potwierdziło, na dwóch cylindrach była walnięta. Teraz już mam po problemie, tydzień czekałem na auto ale warto było i okazało się że trafiłem z diagnozą. Ile wyniosła Cb naprawa u mechanika?
Robertk86 Opublikowano 23 Marca 2017 Opublikowano 23 Marca 2017 (edytowane) 1500zł. Planowanie głowicy,sama uszczelka pod głowicę kosztuje od 110zł, szlif gniazd zaworów, szlif zaworów, test szczelności głowicy, nowy pasek rozrządu, uszczelka kolektora wydechowego, oraz dolotowego, no i uszczelniacze zaworowe . U mnie było tak że rano po odpaleniu chodził na 3 cylindry i lekko kopcil, Stopniowo ubywalo płynu od chłodnicy. Węże robiły się twarde. Teraz tego nie ma Ogólnie był dramat, zaczęło się od wyciekow płynu, węże puchly i z dwóch które słabo trzymały wyciekal płyn. wymieniłem je ale dalej było to samo. Dodam że przed wymianą uszczelki było słychać bulgotanie w desce rozdzielczej. Teraz już nie. Także póki co jestem zadowolony. Edytowane 23 Marca 2017 przez Robertk86
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się