Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 1.6 po wymianie termostatu bierze olej i kopci na biało


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Pojawił mi się problem po wymianie termostatu, gdy kupilem a4 termostat dzialal a po jakis 2 latach przestal, no to ostatnio wymienilem termostat, temp jest ale pojawil sie problem, po wymianie ok 80km wyskoczylo ze minimum oleju, bylo i tak przejchane na oleju 11tys wiec do wymiany byl wiec pomyslalem ze ok, ale po zalaniu nowego, znowu ok 80km i wyskoczylo olej mina a bylo na max, i samochod zaczal mocno dymic na bialo, i smierdzi z tlumika, wczesniej takiego czegos nie mialem, Teraz raz ubywa oleju wiecej a raz minimalnie, co moze byc? :/ Przed wymiana ani grama oleju nie brał 

Opublikowano

Jedź zrób test uszczelki pod głowicą bo wygląda na to, że ona puściła ;/

Opublikowano

Mirzyłem kompresje u kolegi i wyszlo, pierwsze trzy cylindry po ok,11bar, a czwarty ok, 12bar

Opublikowano

Nie ma tragedii, zrób test uszczelki.

Opublikowano

Tzn chodzi Ci o test czy w płynie chłodniczym są spaliny?

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, matiaudilove napisał:

Tzn chodzi Ci o test czy w płynie chłodniczym są spaliny?

Dokładnie.

Kup sobie tester i sam sobie zrób jak nie masz kasy na mechaników.

http://allegro.pl/tester-uszczelki-glowicy-co2-5-testow-szczelnosci-i6689571076.html

Edytowane przez k232
Opublikowano

A np jak jest kiepski pierścień/ pierścienie to są jakieś konkretne objawy? 
I jak uszczelniacze zaworów pójdą?

Opublikowano

Po co idziesz tak daleko z tematem ? Skoro bierze Ci płyn chłodniczy to spala go silnik i kopci na biało.

Zrób test uszczelki, później będziemy myśleć dalej.

Opublikowano

Nie czekaj, Płynu chłodniczego wogóle nie ubywa , ani nic, jakis czas temu postawiłem kreske na zbiorniku i caly czas na tej kresce jest ilośc płynu

Opublikowano

Aha, to ja źle przeczytałem bo tam napisałeś w 1 poście, że ubywa oleju a nie płynu, wybacz :D

No ale skoro ubywa oleju to też trzeba zrobić test uszczelki pod głowicą, jedno będziesz miał z głowy.

Po teście można pomyśleć o uszczelniaczach.

Opublikowano

ok, dzięx, zobacze , może w końcu dojdę co jest

Opublikowano

Ciekawa sprawa, bo miałem/mam identyczny problem... Temat rozwiązał się o tyle, że nowy termostat po miesiącu jakby się znowu popsuł, choć też nie permanentnie (czasem pokaże 90stopni, ale nie na długo, zwykle spada). Oleju nie bierze, ma moc, działa, nawet spalanie nie wzrosło jakoś bardzo.  W moim przypadku myślałem, że kupiłem po prostu auto z zajechanym silnikiem, ale skoro Ty masz auto już jakiś czas,  może faktycznie szkopuł tkwi gdzieś indziej...

Opublikowano
2 minuty temu, vonf napisał:

Ciekawa sprawa, bo miałem/mam identyczny problem... Temat rozwiązał się o tyle, że nowy termostat po miesiącu jakby się znowu popsuł, choć też nie permanentnie (czasem pokaże 90stopni, ale nie na długo, zwykle spada). Oleju nie bierze, ma moc, działa, nawet spalanie nie wzrosło jakoś bardzo.  W moim przypadku myślałem, że kupiłem po prostu auto z zajechanym silnikiem, ale skoro Ty masz auto już jakiś czas,  może faktycznie szkopuł tkwi gdzieś indziej...

U Ciebie jak nie trzyma temperatury to zmień czujnik temperatury.

Opublikowano

Ale wąż chłodnicy robi się ciepły, praktycznie od włączenia silnika (po 1km, albo po minucie-dwóch na jałowym), więc to objaw jakby termostat od razu załączał pełny obieg.. Czy mylę sie?

Opublikowano

Dobrze mówisz, to wymień czujnik temp + termostat.

Termostat Wahler najlepiej.

Z termostatem jest lipa tak jak i z czujnikami, można kupować i kupować aż w końcu trafisz na dobry..

Opublikowano

Może i podciągęłoby się to pod naprawę gwarancyjną, ale jak pisałem - od czasu jak ta wskazówka temperatury nie działa jak powinna.. samochód działa jak powinien ;) Za chmurami z wydechu i dolawkami oleju nie tęsknie, a nadal ta kwestia pozostała niewyjaśniona.. 

Opublikowano (edytowane)

zrób test na obecność CO2 w układzie chłodzenia i będziesz miał 100% pewność czy uszczelka do wymiany. U mnie natomiast robiły się twarde przewody od chłodnicy i zrobiłem test u mechanika i wykazało że uszczelka pusciła. A podczas wymiany też sie to potwierdziło, na dwóch cylindrach była walnięta. Teraz już mam po problemie, tydzień czekałem na auto ale warto było i okazało się że trafiłem z diagnozą.

Edytowane przez Robertk86
Opublikowano
Dnia 8.03.2017 o 15:53, Robertk86 napisał:

zrób test na obecność CO2 w układzie chłodzenia i będziesz miał 100% pewność czy uszczelka do wymiany. U mnie natomiast robiły się twarde przewody od chłodnicy i zrobiłem test u mechanika i wykazało że uszczelka pusciła. A podczas wymiany też sie to potwierdziło, na dwóch cylindrach była walnięta. Teraz już mam po problemie, tydzień czekałem na auto ale warto było i okazało się że trafiłem z diagnozą.

Ile wyniosła Cb naprawa u mechanika?

 

Opublikowano (edytowane)

1500zł. Planowanie głowicy,sama  uszczelka pod głowicę kosztuje od 110zł, szlif gniazd zaworów,  szlif zaworów, test szczelności głowicy,   nowy pasek rozrządu,  uszczelka kolektora wydechowego,  oraz dolotowego, no i uszczelniacze zaworowe .   U mnie było tak że rano po odpaleniu chodził na 3 cylindry i lekko kopcil, Stopniowo ubywalo płynu od chłodnicy. Węże robiły się twarde.  Teraz tego nie ma :)

Ogólnie był dramat,  zaczęło się od wyciekow płynu,  węże puchly i z dwóch które słabo trzymały wyciekal płyn.  wymieniłem je ale dalej było to samo. Dodam że przed wymianą uszczelki było słychać bulgotanie w desce rozdzielczej.  Teraz już nie.  Także póki co jestem zadowolony.  

Edytowane przez Robertk86
Opublikowano

Za 1.6 i 1,5 kafla wydałeś? Syto..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...