Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX ] Przerywa, gaśnie


Emaros

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam Audi a4b6 1.9tdi 130km.

Jakoś miesiąc temu po zatankowaniu paliwa z "taniej" stacji auto podczas jazdy po wcisnieciu sprzęgła i hamowaniu zgasło, sytuacja miała miejsce jeszcze kilka razy po czym ustalo, na pewnien czas. Od tygodnia mam taki problem, iż podczas postoju autem, pod blokiem, na światłach, na luzie nie wazne czy po odpaleniu czy na cieplym, co jakiś czas jakby tracil obroty i mial zgasnac, czasem podczas przejazdu z punktu a do b nie wystepuja zadne objawy, natomiat na powrocie co swiatla traci obroty, na obrotomierzu lekko sie rusza wskazówka podczas tego przerywania, czasem zejdzie do 600obrotów po czym gaśnie. Auto podczas jazdy ma moc nic nie kopci i nie przerywa. Te przerywanie tez nie zawsze wystepuje, ale jak juz jest to brzmi to strasznie.

Zauważyłem również, nie wiem czy to ma coś wspólnego z w/w sprawą, że pedal hamulca mam dosc miękki, kiedyś podszybie mi sie zalalo do polowy akumulatora, bo odplywy byly zatkane i od tego czasu chyba jest inaczej.

Prosiłbym o pomoc, czy ktoś ma pomysł za co sie zabrać. Jutro na pierwszy ogień pójdzie filtr paliwa, co przy okazji sprawdzić. Użyłem wyszukiwarki, lecz nie znalazlem tematu który by byl podobny, moze to z powodu iz jestem nowym uzytkownikiem tego forum, za wszelkie błędy przepraszam.

 

Wymieniłem filtr paliwa,  niestety dalej wariuje. Sprawdze dzis na kompie czujniki itd. Moze to pomoże

Edytowane przez Emaros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie czy moze to być np. Pompa vacum? Auto po nocy bez problemu odpala.

 

Sprawdzilem go kompem, blad byl tylko 17996 (n144/145)  Cos z poduszkami silnika czy cos takiego. A tak poza tym wszystko ok, pompki podają idealnie, podczas sprawdzania nie tracil obrotów i nie gasl.

Edytowane przez Emaros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej nie wiem co jest przyczyną, auto gasnie częściej praktycznie dojezdzacac do każdych świateł po wciśnięciu sprzęgła gaśnie, ostatnio zobaczyłem ze jadac na 2 bez gazu to tez go przerywa mimo iz powinien jechac bez problemu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może masz wodę w obudowie komputera? On się znajduje na podszybiu, o stronie kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, MariuszKK napisał:

Może masz wodę w obudowie komputera? On się znajduje na podszybiu, o stronie kierowcy.

Na pierwszy rzut oka sucho i nie ma syfu, ale dzieki za pomysł.

 

Ostatnio zauwazylem, że czym mniej paliwa (przed pierwsza kreską blizej czerwonego) to częściej gaśnie lub przerywa. Zalalem mu paliwa z tych droższych na bp i pracuje lepiej, mozliwe ze bak jest zasyfialy?? Tylko dlaczego podczas normalnej jazdy nie przerywa dopiero po wysprzegleniu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie paliwa + hamulce wskazują też na pompę tandemową (vacum). Możesz sprawdzić ciśnienia i będzie wiadomo :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, MariuszKK napisał:

Ciśnienie paliwa + hamulce wskazują też na pompę tandemową (vacum). Możesz sprawdzić ciśnienia i będzie wiadomo :)

 

Ehh, a mialem nadzieje ze jak doleje jeszcze paliwa z shela tego nitro cos tam glupoty, z dodatkiem jakims przeczyszczajacym, że bedzie dobrze. Niestety dalej przerywa i gaśnie.

Bede musial sprawdzic ta pompe, tylko najpierw bede musiał znaleźć kogoś kto ma wakuometr ze znajomych :)

Podlaczajac kompa mozna sprawdzic jakos cisnienie jakie idzie z tej pompy z baku??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienia raczej nie sprawdzisz, nie widziałem takiego parametru w VCDS.

Możesz za to VCDSem odpalić "test" tej pompki z baku i wtedy słychać że pompuje. 

Ja korzystam z tego testu do napełnienia układu po wymianie filtra paliwa, żeby za długo nie kręcić :)

 

Cytat z TouaregClub :

Cytuj

Podłączamy komputer odpalamy VCDS (włączamy kluczyk ale nie odpalamy silnika), wchodzimy na sterownik 1, wybieramy:
[Basic Settings - 04]
ustawiamy grupę "035"
[Go!]
naciskamy klawisz [ON/OFF/Next] w górnej części okienka, elektryczna pompa paliwowa uruchamia się na 30 sekund, będzie słychać pompę i odgłosy odpowietrzania, po wyłączeniu pompy zamykamy okno Basic Settings i ponownie powtarzamy całą procedurę jeszcze dwa razy (filtr jest duży) odczekując za każdym razem około 2 minut na zebranie sie bąbelków powietrza w górnej części filtra. Zamykamy sterownik 1 wyłączamy kluczyk i włączmy kluczyk odpalając silnik, proponuję lekko prze-gazować po dopaleniu i utrzymywać obroty około 1,5 tys w celu pełnego odpowietrzenia części wysokociśnieniowej układu paliwowego (mogą być przez chwile niestabilne obroty silnika). Sprawdzamy górna część filtra czy nie ma wycieków paliwa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknij sobie jeszzcze na EGR, spróbuj odpiąć wężyk podciśnienia.
U mnie to było często problemem po deszczu, objawy takie same.
Mało inwazyjny zabieg, a będziesz wiedział czy to to czy nie :)
U mnie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze kojarze, chodzi o to by ten wezyk co do gruszki idzie wypiac? I tak jeździć czy o co chodzi?

 

Wypialem podcisnienie z egr i dalej to samo :P

 

Edytowane przez Emaros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi kiedyś tak przerywało jak teściu pożyczył auto na jeden dzień i wlał benzyny do diesla. Na szczęście skończyło się na wymianie filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Emaros generalnie tak, wypinasz wężyk i możesz tak jeździć, albo blaszką zaślepić zawór.
Ale jeśli nie pomogło to to raczej nie EGR :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal nie odkrylem co jest przyczyna. Auto na dzien dzisiejszy nie przerywa, zauważyłem, ze jak odpale to gaśnie ale to też nie zawsze, a jak juz wyjade na glowna i troche go przycisne do 3/4 tysiecy obrotow i potrzymam tak to juz nie gasnie do kolejnego dluzszego postoju. Wymieniam pompe vacum, bo coś mi sie wydaje ze to jest to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa śmieszna, lecz napisze. Ludzie sprawdzajcie wszystko od podstaw nie szukajcie na "sile".... U mnie wystarczylo wtyczke od przeplywki, teraz uwaga! Wcisnąć... Przy okazji przeczyscilem wtyczke czujnika g28 czy jak ona tam ma, tą za zbiorniczkiem wyrownawczym plynu chłodniczego, moze to pomogło... Dziekuje wszystkim za pomoc, pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...