toma085 Opublikowano 14 Marca 2017 Opublikowano 14 Marca 2017 Witam czy ktoś z forumowiczów próbował w miejsce wiatraka ze sprzęgłem wiskotycznym założyć elektryczny jak jest w 1.9 AVF lub 2,5tdi bo przez przypadek wpadłem na taki temat na forum passata i się tak zastanawiam czy by tak nie zrobić u siebie coś u mnie wisko zaczyna szwankować a może udało by się zrobić taki myk bez przekładania przedniego pasa.
Gość Opublikowano 14 Marca 2017 Opublikowano 14 Marca 2017 da sie ale sterowanie tym wiatrakiem jest sporym problemem,trzeba robic rzezbe po przekazniku z czujnika temperatury lub wymienic sterownik silnika na taki ktory fabrycznie byl bez wisko i dolozyc ori instalacje,wiem co mowie bo po swapie silnika z 3.0 na 1.8 awt mam problem by ogarnac ten wiatrak,moglem zapodac instalacje od avj i ecu bo tam bylo juz bez wisko.
toma085 Opublikowano 14 Marca 2017 Autor Opublikowano 14 Marca 2017 Hmm to rzeczywiście nie takie proste.
bobikos Opublikowano 1 Lipca 2017 Opublikowano 1 Lipca 2017 też zastanawiam się nad tym i wg mnie nie ma różnicy w schematach elektrycznych bo wentylatory są sterowane jednym sygnałem z ECU. Inna sprawa to jak wygląda temat usunięcia wisko. Zostawić tylko rolkę paska?
bobikos Opublikowano 1 Lipca 2017 Opublikowano 1 Lipca 2017 Z tego co doczytałem, 2 wentylatory elektryczne były stosowane w autach na rynek o cieplejszym klimacie lub w przypadku oryginalnie zamontowanego haka. Pod tym kątem zastanawia mnie kwestia prowadzenia paska i rolki od wiskozy. Wentylatory można kupić w cenie wiskozy Beru dlatego będę kombinował w tym temacie.
bobikos Opublikowano 1 Lipca 2017 Opublikowano 1 Lipca 2017 Oczywiście mowa jest o całym komplecie - obudowa w której zamontowane są wentylatory + dwa wentylatory + sterownik dla dwóch wiatraków
Gość Opublikowano 1 Lipca 2017 Opublikowano 1 Lipca 2017 Nic ci to nie da bo jednak różnica w schemacie jest.
bobikos Opublikowano 1 Lipca 2017 Opublikowano 1 Lipca 2017 Wskaż mi ją, bo przeglądałem schematy i nie zauważyłem różnicWysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
bobikos Opublikowano 1 Lipca 2017 Opublikowano 1 Lipca 2017 Ja mam 1.9 tdi dla jasnościWysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Gość Opublikowano 1 Lipca 2017 Opublikowano 1 Lipca 2017 Sorry nie doczytałem że chodzi ci tylko o wywalenie wiskozy,w takim razie może się to udać,mam nawet taki sterownik na dwa wiatraki,ja walczyłem z podłączeniem wiatraka od klimy na tym sterowniku mając pompę od przedlifta i jest to nie do ogarnięcia,zrobiłem na 2 przekaźniki które idą przez czujnik ciśnienia i jest git,odkręcić tylko wiatrak i resztę zostaw to najprostsza opcja.
bobikos Opublikowano 1 Lipca 2017 Opublikowano 1 Lipca 2017 Ty chyba mowisz o b5.Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Gość Opublikowano 1 Lipca 2017 Opublikowano 1 Lipca 2017 W B5 i w b6 wiskoza jest montowana tak samo.
bobikos Opublikowano 1 Lipca 2017 Opublikowano 1 Lipca 2017 Wisko tak, ale elektryka pewnie jest inaczej rozwiązana.Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Gość Opublikowano 1 Lipca 2017 Opublikowano 1 Lipca 2017 Tak tak tam już jest wszystko inaczej ale pisałem o b6
bobikos Opublikowano 3 Lipca 2017 Opublikowano 3 Lipca 2017 Doczytałem że prędkość wentylatora jest sterowana za pomocą sygnału modulowanego szerokościa impulsu PWM. Jak przyjdzie moduł z dwoma wentylatorami, podłączę je do testu, wg mnie obydwa beda działały jednocześnie. Czy ktoś kto ma dwa wentylatory może potwierdzić że działają one jednocześnie np po włączeniu klimy? Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
bobikos Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Dzięki, gdyby jeszcze ktos wykonał output test w sterowniku silnika i potwierdził że obydwa regulują się jednocześnie pomiędzy najmniejszą a największą prędkością, to byłby dla mnie komplet wiedzy.
misiek95 Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Opublikowano 2 Sierpnia 2017 To tez mogę Ci potwierdzić. Trochę je potestowalem przy swapie.Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
misiek95 Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Opublikowano 2 Sierpnia 2017 U mnie wiatraki odpalaja się dopiero przy 108 stopniach. Wydaje mi się to dużo, szukałem w wsadzie ECU możliwości obniżenia tej temperatury ale niestety nie znalazłem. Może Tobie się uda, daj znać Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
miikii Opublikowano 1 Lutego 2018 Opublikowano 1 Lutego 2018 Panowie co w temacie ? Działa ta podmiana ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się