Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana wisko na wentylator elektryczny.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam czy ktoś z forumowiczów próbował w miejsce wiatraka ze sprzęgłem wiskotycznym założyć elektryczny jak jest w 1.9 AVF lub 2,5tdi bo przez przypadek wpadłem na taki temat na forum passata i się tak zastanawiam czy by tak nie zrobić u siebie coś u mnie wisko zaczyna szwankować a może udało by się zrobić taki myk bez przekładania przedniego pasa.

Opublikowano

da sie ale sterowanie tym wiatrakiem jest sporym problemem,trzeba robic rzezbe po przekazniku z czujnika temperatury lub wymienic sterownik silnika na taki ktory fabrycznie byl bez wisko i dolozyc ori instalacje,wiem co mowie bo po swapie silnika z 3.0 na 1.8 awt mam problem by ogarnac ten wiatrak,moglem zapodac instalacje od avj i ecu bo tam bylo juz bez wisko.

Opublikowano

Hmm to rzeczywiście nie takie proste.

Opublikowano

też zastanawiam się nad tym i wg mnie nie ma różnicy w schematach elektrycznych bo wentylatory są sterowane jednym sygnałem z ECU.

Inna sprawa to jak wygląda temat usunięcia wisko. Zostawić tylko rolkę paska?

Opublikowano

Z tego co doczytałem, 2 wentylatory elektryczne były stosowane w autach na rynek o cieplejszym klimacie lub w przypadku oryginalnie zamontowanego haka. Pod tym kątem zastanawia mnie kwestia prowadzenia paska i rolki od wiskozy. Wentylatory można kupić w cenie wiskozy Beru dlatego będę kombinował w tym temacie.

Opublikowano

Oczywiście mowa jest o całym komplecie - obudowa w której zamontowane są wentylatory + dwa wentylatory + sterownik dla dwóch wiatraków

Opublikowano

Nic ci to nie da bo jednak różnica w schemacie jest.

Opublikowano

Wskaż mi ją, bo przeglądałem schematy i nie zauważyłem różnic

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ja mam 1.9 tdi dla jasności

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Sorry nie doczytałem że chodzi ci tylko o wywalenie wiskozy,w takim razie może się to udać,mam nawet taki sterownik na dwa wiatraki,ja walczyłem z podłączeniem wiatraka od klimy na tym sterowniku mając pompę od przedlifta i jest to nie do ogarnięcia,zrobiłem na 2 przekaźniki które idą przez czujnik ciśnienia i jest git,odkręcić tylko wiatrak i resztę zostaw to najprostsza opcja.

Opublikowano

Ty chyba mowisz o b5.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Wisko tak, ale elektryka pewnie jest inaczej rozwiązana.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Tak tak tam już jest wszystko inaczej ale pisałem o b6 

Opublikowano

Doczytałem że prędkość wentylatora jest sterowana za pomocą sygnału modulowanego szerokościa impulsu PWM. Jak przyjdzie moduł z dwoma wentylatorami, podłączę je do testu, wg mnie obydwa beda działały jednocześnie. Czy ktoś kto ma dwa wentylatory może potwierdzić że działają one jednocześnie np po włączeniu klimy?

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano

działają jednocześnie

Opublikowano

Dzięki, gdyby jeszcze ktos wykonał output test w sterowniku silnika i potwierdził że obydwa regulują się jednocześnie pomiędzy najmniejszą a największą prędkością, to byłby dla mnie komplet wiedzy.

Opublikowano

To tez mogę Ci potwierdzić. Trochę je potestowalem przy swapie.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

U mnie wiatraki odpalaja się dopiero przy 108 stopniach. Wydaje mi się to dużo, szukałem w wsadzie ECU możliwości obniżenia tej temperatury ale niestety nie znalazłem. Może Tobie się uda, daj znać :)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Panowie co w temacie ? Działa ta podmiana ?

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...