Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFM] Wiskoza - kręci się i popiskuje, czy to już koniec jej ??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z wiskozą tzn nie wiem czy juz mam się zacząć martwić? :(

Mam Audi A6 C5 1,9 TDI 110KM i dziś zaobserwowałem tzn usłyszałem takie nierównomierne popiskiwanie spod maski, nie rytmiczne, jakby pasek się jakiś ślizgał ale bardziej to przypomina jakby np wiatrak miał luz na oście i do tego z tego powodu zaczął piszczeć (chyba jakoś trochę przybliżyłem to popiskiwanie).

Problem zaczął być słyszalny po tym, jak zaczęło solidnie na podwórku mrozić.

Zdiagnozowałem wiskozę po tym jak gaszę silnik i odkąd mam to auto wiskoza po zgaszeniu jeszcze się obracała i zawsze byl słyszalny szum a dziś jak zgasiłem to właśnie szum wiskozy i te dziwne piski :confused4:

Wiskoza obraca wiatrakiem na chłodnicy? Wiatrak od zawsze ciągle pracował po uruchomieniu, podczas pracy na biegu jałowym da się ręką go zatrzymać ale lekko nie jest.

Czy taka wiskoza droga jest i czy to jest w ogóle naprawialne czy od razu wymiana?

Opublikowano

materiały przy duzych mrozach zmieniaja swoja objetosc, twardosc itp.. Moze poprostu wiskoza piszczy bo jest zimna.. Ale jesli naprawde sie tym obawiasz jedz do jakiegos mechanika on ci szybko powie co z tym zrobic...

Opublikowano

W sumie dziś rano było u mnie -21 i piszczała, teraz jest -9 i już dużo słabiej piszczy ale jedank popiskuje jeszcze :/

Zaczekam i zobaczę czy np przy malutkim mrozie przypadkiem te piski nie znikną.

Jak rozumiem ten wentylator na wiskozie ma działac cały czas przy pracującym silniku? Czy u was też tak jest, że np jak staniecie miedzy samochodami i zgasicie silnik i po otwarciu drzwi słychać jak ta wiskoza "schodzi z obrotów" i jeszcze przez 3 - 4 sek szumi ?

Opublikowano

Wiskoza jest to nic innego jak sprzęgło reagujące na ciepło...im cieplej tym mocniej zasprzęgla wiatrak z napędzającym go kołem pasowym. Jak silnik jest zimny można ją spokojnie zatrzymać ręką, jak ciepły ...nie sprawdzałem :tongue4: . Ale możesz sprawdzić jak się zachowuje po zgaszeniu silnika ciepłego i zimnego...tzn jaki stawia opór i czy jest różnica.

A co do Twojego pisku wałek wiskozy obraca się na łożysku i to ono najczęściej pada :) ... obejrzyj sobie całość dokłądnie, łożysko wprasowane jest w łapę pod alternatorem.

Możesz zdjąć pasek wielorowkowy i pokręcić raz samym wisko a raz kółkiem napędzanym paskiem. ...... Daj znać o efektach...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...