Gumis_sx Opublikowano 19 Marca 2017 Opublikowano 19 Marca 2017 (edytowane) Witam. Od miesiąca może trochę lepiej jestem posiadaczem autka jak w temacie. Rocznik 2003 modelowo 2004. Jakiś czas temu wywalił mi błąd pt.: Control Module Part Number: 8E0 909 557 H Component and/or Version: 2.0L R4/5VS 0002 Software Coding: 0011501 Work Shop Code: WSC 00046 1 Fault Found: 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold P0420 - 001 - Upper Limit Exceeded Skasowałem błąd i po około 200km znowu się pojawił. Mam dziwne wrażenie że wcześniej jak był zalany PB 98 to błędu nie było, a potem jak poczytałem na necie o tym że lać mu 98 jest bez sensu zalałem go zwykłą 95 i wtedy chyba pierwszy raz pojawił się bład, ale to moje subiektywne zdanie - raczej to zbieg okoliczności. Z tego co wyczytałem, albo katalizator zapchany, albo sonda któraś walnięta. Podpowiedzcie od czego zacząć i jak ugryźć temat. Jakoby zdolności manualne i mechaniczne posiadam więc powinienem sobie poradzić. Ps. w pierwszej chwili zastanawiam się czemu jeszcze nikt nie wyciął tego katalizatora i nie wstawił prostej rury... No chyba że trafił mi się ekologiczny niemiaszek.... Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc. Ps1. Silnik mam w raczej niezłej kondycji, sądząc po tym że na 1200km wziął jakieś tam drobne ilości oleju, gdzie co niektórzy dolali by już blisko litr. Wykonałem diagnostykę według tematu podwieszonego tj. BS Grupa 034 - Test sondy lambda przed katalizatorem Wcisnąć pedał hamulca + pedał gazu, obroty wzrosną automatycznie lub wcisnąć pedał hamulca i podnieść obroty do ok. 1400 obr/min i czekać na pojawienie się Test ON i tak trzymać do pojawienia się "B1-S1 OK" lub "B1-S1 not OK" Ważne jest by temperatura minimalna katalizatora wynosiła 400 stopni. a w grupie 030 widniał status 111 w 1 kratce (dlatego kod gotowości najlepiej wywoływać po trasie). . BS Grupa 043 - Test sondy lambda za katalizatorem Wcisnąć pedał hamulca + pedał gazu, obroty wzrosną automatycznie lub wcisnąć pedał hamulca i podnieść obroty do ok. 1400 obr/min i czekać na pojawienie się Test ON i tak trzymać do pojawienia się "B1-S2 OK" lub "B1-S2 not OK" Ważne jest by temperatura minimalna katalizatora wynosiła 400 stopni. a w grupie 030 widniał status 111 w 2 kratce (dlatego kod gotowości najlepiej wywoływać po trasie). Dla grup 34 i 43 proces testowania może trwać kilka minut. . BS Grupa 046 - Diagnoza katalizatora Diagnoza katalizatora może być przeprowadzona wyłącznie po pozytywnym przetestowaniu sond lambda. Wcisnąć pedał hamulca + pedał gazu, obroty wzrosną automatycznie lub wcisnąć pedał hamulca i podnieść obroty do ok. 3200 (2500...4500) obr/min i czekać na pojawienie się Test ON i tak trzymać do pojawienia się "B1-Cat OK" lub "B1-Cat not OK". Ważne jest by temperatura minimalna katalizatora wynosiła 400 stopni. Przy diagnostyce katalizatora wyskoczyło że nie jest on ok. Co w takim wypadku należałoby zrobić? Na allegro tylko jakieś używki itp. Jak go wytnę to dalej będzie walił błędami co polecacie? Edytowane 19 Marca 2017 przez Gumis_sx
DanielA4B618T Opublikowano 20 Marca 2017 Opublikowano 20 Marca 2017 Ja ostatnio miałem ten sam błąd P0420. Okazało się że katalizator zapchany i sonda za katalizatorem uszkodzona. Podjechałem do znajomego co zajmuje się tuningiem, wybebeszył katalizator i wywalił sonde z komputera. Samochód jak by dostał nowe życie. Koszt 250 zł
radekjez Opublikowano 21 Marca 2017 Opublikowano 21 Marca 2017 A w środek kata wspaniałej rurkę czy nie nie chodzi jakoś głośno Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Zawartość dodana 1 minute later A w środek kata wspawałes rurkę czy nie nie chodzi jakoś głośno Wysłane z mojego D6503 przy użyciu TapatalkaWysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Gumis_sx Opublikowano 22 Marca 2017 Autor Opublikowano 22 Marca 2017 Rozmawiałem wczoraj ze znajomym mechanikiem i mówił że żaden problem że zrobi. Jednak również trochę mnie nastraszył twierdząc że od nowego roku mają na przeglądach technicznych obligatoryjnie sprawdzać emisję spalin. To wszystko ma być wprowadzane do kompa tak jak przebieg i jeśli nie spełnia norm to przeglądu nie podbiją. Normalnie bym się nie przejmował bo jak jedna stacja przeglądu nie podbije to jest kolejna i kolejna... Ale jeśli będzie to narzucone z góry? Ktoś słyszał o podobnych akcjach czy to jednak jakieś fanaberie?
Lucca More Opublikowano 15 Marca 2019 Opublikowano 15 Marca 2019 Witajcie, Podepnę się pod temat. Mój ALT w pewnym momencie przestał odpalać. Generalnie po dłuższym sprawdzaniu mechanik wyciął mi katalizator, w związku z tym, że auto przepalało oliwę - analogicznie zatkał się kompletnie kat. Ok, samochód zaczął jeździć jednak pojawiły się dwa problemy. Pierwszy problem to zapalił się chceck engine - druga sonda wyczaiła złą mieszankę spalin, lecz to najmniejszy problem. Drugi problem to okropny smród przepalonego oleju, dosłownie smród jak w starych samochodach "dwusuwach" typu trabant , warburgini. Panowie proszę bardzo o poradę, bo tak za pare miesięcy mam przegląd i wiadomo bez kata z takim smrodem jak zajade na stację diagnostyczną to mnie chłop wyśmieje. Chodzi mi również o taką sprawę, czy założenie nowego bądź używanego katalizatora zmniejszy lub zniweluje ten niesamowity smród z rury wydechowej ( defakto współczuję tym co jadą za mną ) w kabinie jak stanę na światłach czuć dosłownie spaloną oliwę . Prosze doradźcie co robić w takim przypadku. Dzięki z góry!
przem8 Opublikowano 15 Marca 2019 Opublikowano 15 Marca 2019 Ile żre Ci oleju, że tak śmierdzi? Błąd od sondy po wywaleniu kata to norma więc albo stosujesz polsrodek w postaci emulatora kątowego lub wyłączenie drugiej sondy u speca w ecu. Jeśli masz duży pobór oleju to kolejny kat znowu się zapcha więc bez sensu taki zabieg.
Lucca More Opublikowano 15 Marca 2019 Opublikowano 15 Marca 2019 Oliwy wpieprza około 0,7 litra / 1000km czasem nawet dochodzi do 1L. Nie wiem od czego to zależy, ten silnik to wielka zagadka. Wiem, że z czasem znów się kat zapcha jednak smród jest tak niesamowity, że po prostu nawet sam się zastanawiam czy się nie otruję . Często widzę za sobą piękną chmurę gdy zjeżdżam z górki i następuje hamowanie silnikiem - wtenczas po zjechaniu gdy depnę mu na gaz zostawia chmurę jak parowóz! Doradźcie co z tym zrobić, nowy kat pomoże chociaż na jakiś czas? czy będzie nadal smród i "chmury dymu"
przem8 Opublikowano 15 Marca 2019 Opublikowano 15 Marca 2019 Co zrobic? Pozbyć się altka raz na zawsze albo szukać silnika, bo remont nieoplacalny.
Lucca More Opublikowano 15 Marca 2019 Opublikowano 15 Marca 2019 Polecacie jakąś firmę w małopolsce co robi kompleksowo Swap? 1
Lucca More Opublikowano 25 Września 2019 Opublikowano 25 Września 2019 (edytowane) W dniu 20.03.2017 o 09:56, DanielA4B618T napisał: Ja ostatnio miałem ten sam błąd P0420. Okazało się że katalizator zapchany i sonda za katalizatorem uszkodzona. Podjechałem do znajomego co zajmuje się tuningiem, wybebeszył katalizator i wywalił sonde z komputera. Samochód jak by dostał nowe życie. Koszt 250 zł Cześć, Podał byś namiary na tego znajomego co potrafi ogarnąć ten sam temat co u Ciebie? U mnie brak kata, potrzebuje wywalić błąd - w sensie wywalił sonde z komputera. Napisz plis na PRV. Edytowane 25 Września 2019 przez Lucca More
AndrzejK. Opublikowano 25 Września 2019 Opublikowano 25 Września 2019 W dniu 15.03.2019 o 10:15, Lucca More napisał: Często widzę za sobą piękną chmurę gdy zjeżdżam z górki i następuje hamowanie silnikiem - wtenczas po zjechaniu gdy depnę mu na gaz zostawia chmurę jak parowóz! Jak silnik zajechany to żre oliwę i/lub dostarcza "doznań" jak opisujesz.....Ale to nie dotyczy tylko ALT, tylko generalnie każdego silnika. Wszystko zależy od historii auta i rączek go eksploatujących.... Ja mam ten silnik i nie mam z nim żadnego problemu, powiem więcej - ALT jeżeli jest sprawny nie generuje żadnych kosztów (nie tylko moja opinia), to prosta konstrukcja lecz wymaga dbałości jak wszystko i wtedy odwdzięcza się zerowym stresem w eksploatacji, ale musi być sprawny, a z tym często różowo nie jest, więc nie jest to wina silnika tylko jak wyżej napisałem. Poza tym niech mi ktoś wskaże silnik choćby w Audi, który jest pozbawiony jakichś bolączek....jest taki?? Nie, nie ma. I to jest puenta w mojej ocenie. Natomiast co do smrodu który opisujesz to zerknij czy gdzieś nie masz nieszczelności i oliwa nie kapie Ci np. na wydech i czujesz to co czujesz.
Nusek1992 Opublikowano 16 Lipca 2020 Opublikowano 16 Lipca 2020 W dniu 15.03.2019 o 13:12, przem8 napisał: Co zrobic? Pozbyć się altka raz na zawsze albo szukać silnika, bo remont nieoplacalny. jaki jest koszt silnika np 1.8T i swapa ? +/- (wiadomo, że nie wszystko będzie idealnie pasować)
przem8 Opublikowano 17 Lipca 2020 Opublikowano 17 Lipca 2020 Podejrzewam, że lekko 10tys. chyba, że mechanicznie wsio sam ogarniesz.
Nusek1992 Opublikowano 17 Lipca 2020 Opublikowano 17 Lipca 2020 36 minut temu, przem8 napisał: Podejrzewam, że lekko 10tys. chyba, że mechanicznie wsio sam ogarniesz. no i druga sprawa nie wiadomo czy "nowy" silnik 1.8T będzie igła....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się