Yelo 0 Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 ja takie zamontowalem i dziala... Przy okazji ma 450st. i topi wszystko dookoła. Nie wspominając o trwałości podzespołu, który nie przeżyje zbyt długo. Jestem elektronikiem i mam doświadczenie w projektowaniu układów, obliczenie wartości z zapasem do podstawowy warunek niezawodności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
storm37 1 Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Yelo czyli jaki rezystor proponujesz ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yelo 0 Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 68R 5W powinno wystarczyć. Jeżeli ktoś chce to może być 36-47R ale wtedy 8-10W powinien mieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HiRide 8 Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 68R 5W powinno wystarczyć. Jeżeli ktoś chce to może być 36-47R ale wtedy 8-10W powinien mieć. a jak to wyglada ze spadkiem jasnosci diody ?jest takowa ? co zrobic jesli chce wstawic zarowke led do kierunkowskazu i chce uniknac migania typu 2x/sek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yelo 0 Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Na jasność diody to nie ma najmniejszego wpływu. Jak chodzi o LED w kierunku byłbym ostrożny. LEDy często są źle obliczone, zwłaszcza te mocniejsze i mają kiepską trwałość. Do kierunku trzebaby dodać około 10W mocy, więc sugeruję rezystor 22R. Powinien mieć minimum 15-16W, jak da radę dostać nieco mocniejszy, to tym lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HiRide 8 Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Na jasność diody to nie ma najmniejszego wpływu. Jak chodzi o LED w kierunku byłbym ostrożny. LEDy często są źle obliczone, zwłaszcza te mocniejsze i mają kiepską trwałość. Do kierunku trzebaby dodać około 10W mocy, więc sugeruję rezystor 22R. Powinien mieć minimum 15-16W, jak da radę dostać nieco mocniejszy, to tym lepiej. dzieki za rade o ledy sie nie boje niech sie pala byle nic sie nie stala z instalacja samochodu 22 R to znaczy 22 ohm tak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yelo 0 Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Tak, R to znaczy Ohm, często się tak zapisuje, bo omega się ciężko pisze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HiRide 8 Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Tak, R to znaczy Ohm, często się tak zapisuje, bo omega się ciężko pisze R-opor kurcze skonczylem elektromechanika i juz malo co wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yelo 0 Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Wiedza nieużywana ulatuje... i to szybciej niż nam się wydaje :gwizdanie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
denveco 1 Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Czyli na te mrugajace postojowki i na to ze po jakims czasie nie swieca najlepiej dac opornik 550 lub 600 Ohm?? Jednak przelutowanie na układzie diody nic nie dalo. A jest też i inna kwestia. W gnieździe postojówki chce dac 3 diody, kazda z nich ma miec oddzielne zasilanie. Diody koloru 2 mocno biale i jedna UV. Rzecz w tym ze jak kazda z tych diód podłącze do baterii 3V zarówno białe jak i UV świcą mocno. Natomiast jak przylutuje opornik do kazdej z diód 1kOhm i podłącze do instalacji samochodu w tym przypadku zapalając światła postojowe diody świecą słabiej. Czy powowdem tego jest że dałem za duży opornik (1kOhm)?? Jaki powienienm dać?? Czy ten 550 lub 600 Ohm będzie wystartczający?? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HiRide 8 Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Czyli na te mrugajace postojowki i na to ze po jakims czasie nie swieca najlepiej dac opornik 550 lub 600 Ohm?? Jednak przelutowanie na układzie diody nic nie dalo. A jest też i inna kwestia. W gnieździe postojówki chce dac 3 diody, kazda z nich ma miec oddzielne zasilanie. Diody koloru 2 mocno biale i jedna UV. Rzecz w tym ze jak kazda z tych diód podłącze do baterii 3V zarówno białe jak i UV świcą mocno. Natomiast jak przylutuje opornik do kazdej z diód 1kOhm i podłącze do instalacji samochodu w tym przypadku zapalając światła postojowe diody świecą słabiej. Czy powowdem tego jest że dałem za duży opornik (1kOhm)?? Jaki powienienm dać?? Czy ten 550 lub 600 Ohm będzie wystartczający?? Pozdrawiam duzo tez zalezy od opornosci jaka ma dioda np biala ma wieksza niz czerwona.Minimum to 500 ohm na diode przy 12 voltach w samochodzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
denveco 1 Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Kupiłem właśnie opornik 680 Ohm zobaczymy czy bedzie dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arki 0 Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Bardzo proste rozwiązania: na początek prawo Ohma I=U/R gdzie I -prąd, U-Napięcie, R-opór. I i U znasz dzięki czemu wyliczysz oporność rezystora. Patrząc na wartość prądu i napięcia rezystor będzie dość pokaźnych gabarytów i ciężko będzie go zmieścić w lampie Proponuje drugie rozwiązanie mianowicie połączyć diodę z dotychczasową żarówką równolegle, wówczas łatwo oszukasz komputer. Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
denveco 1 Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 a wiec założyłem opornik 680 Ohm i świecą może deczko jaśniej ale to nie to o co mi chodziło. Może założe jeszcze słabszy np 500 Ohm, nie bede tak schodzil w nieskonczonosc, bo w koncu opornik nie wytrzyma bedzie sie grzal i sie spali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macqo 0 Opublikowano 22 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Panowie problem rozwiązany!! próbowałem rezystorków i różnych innych jeszcze wynalazków ale jak mi jeden kolega z forum doradził Puściłem w Obwód stare postojówki i oświetlają mi silnik ale nie przeszkadza to bo nie widać z zewnątrz nawet w nocy wiec jest 2w1 heh tak to diody działają bez problemów Dziękuje wszystkim za wszelką pomoc. Możemy zamknąć temat ! Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HiRide 8 Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Panowie problem rozwiązany!! próbowałem rezystorków i różnych innych jeszcze wynalazków ale jak mi jeden kolega z forum doradził Puściłem w Obwód stare postojówki i oświetlają mi silnik ale nie przeszkadza to bo nie widać z zewnątrz nawet w nocy wiec jest 2w1 heh tak to diody działają bez problemów Dziękuje wszystkim za wszelką pomoc. Możemy zamknąć temat ! Pozdrawiam to bylo pierwsze i najstarsze rozwiazanie problemu ale troche dziwne bo np jak ci zarowka sie spali to jest maly problem jesli to jst na trasie a nie pod domem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się