Skocz do zawartości
IGNOROWANY

S-tronic szarpanie przy ruszaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Coś się wyjaśniło? 

Jakaś masakra z tymi autami premium. BMW 3ki się palą , tu skrzynie .... Strach coś kupić zwłaszcza że chciałbym pojeździć 6-7lat.

Edytowane przez dawson
Opublikowano

Oddałem bez problemu po leasingu A4 z problemami skrzyni. Mimo, że chciałem naprawić nie udało mi się to, bo mnie zbywali. Temat u mnie zakończony bo kupiłem drugie auto. 

Opublikowano

Czyli wcisną komuś bez naprawy.???

Opublikowano

Witam wszystkich zainteresowanych

Jako, że jestem obecnym właścicielem tejże Audi a4 i byłym właścicielem skrzyni s-tronic, której dotyczy wątek już wam podsumowuję. Samochód kupiłem ponad rok temu jako (oczywiście) używany w salonie Audi w Łodzi. Została mi przedstawiona historia serwisowa i widziałem wpisy dotyczące problemów ze skrzynią. Samochód zakupiłem mimo to, ponieważ miał jeszcze 2 lata gwarancji (gwarancja przedłużona do 5 lat lub 150 tys) i stwierdziłem jak coś się będzie psuło to mam 2 lata żeby bez problemu to załatwić. Przeczytałem ten wątek jakiś miesiąc po zakupie i raczej mnie to nie ucieszyło, bo nagrania nie pozostawiały wątpliwości, że to właśnie ta A4. Ogólnie nie wiem czy coś robili w międzyczasie ale skrzynia ani razu nie wydała żadnego dziwnego dźwięku, nie szarpała przy ruszaniu i ani razu nie odmówiła współpracy. Jedyne co mnie irytowało to swego rodzaju przeskok przy hamowaniu i przy zmianie z 2 na 1 (jest to opisywane w innych wątkach) oraz okazjonalne bardzo niepłynne i wyczwualne zmiany biegów szczególnie na niższych obrotach. Ogólnie nie wydawało mi się to dużym problemem i jeździłem tak nie przejmując się skrzynią. Po prawie roku użytkowania zauważyłem, że na zimnym silniku zaraz po odpaleniu samochodem trzęsie, wibracja była odczuwalna na boki. Do tego przy zmianie z d na r było odczuwalne uderzenie i słyszalne pojedyncze stuknięcie (uderzenie dość wyraźne tak, że samochód podskakiwał). Przy okazji wymiany oleju opisałem usterki i oddałem samochód do ASO. Po dniu diagnoza - koło dwumasowe. No to czekamy na części, okazało się, że będą na kolejny dzień. Kolejnego dnia otrzymuje telefon, że przy wymianie koła mechanik zauważył, że przetarta jest część mechanizmu różnicowego i ASO nie naprawia takich uszkodzeń, tylko wymienia skrzynię na nową. Tym razem jednak, naprawa się przeciągała (oczekiwanie na skrzynię, później na jakieś śruby) i ostatecznie odebrałem samochód sprawny po 2 tyg. Akurat tu ASO stanęło na wysokości zadania i załatwili sprawę ostatecznie. Obstawiam, że te zgrzyty z nagrań to był właśnie ten uszkodzony mechanizm różnicowy. Dodam, że skrzynia do samego końca nie wyrzuciła nigdy żadnego błędu mając uszkodzenie kwalifikujące ją do wymiany. Obecnie nowa skrzynia działa wręcz aksamitnie, nie jestem w stanie wyczuć zmiany biegów i wszystko działa idealnie. Skrzynia wciąż się uczy stylu jazdy, ale wszystko ładnie zmienia, dobrze redukuje przy przyspieszaniu i ogólnie mam spokojną głowę bo sprawa jest załatwiona. Skrzynia przejechała jedynie 75 tys kilometrów i stwierdzam, że jest to dość żałosne jeśli chodzi o jakość tej konstrukcji, a problemy występowały już dużo wcześniej. 

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano

Dzięki za informację. Wiele osób było ciekawych co z tym autem się dzieje a tu taki odzew i opis. Dobrze, że wszystko działa Życzę dalszej bezproblemowej jazdy. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...