tedi3355 0 Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Niedawno wymieniałem rozrząd i zauważyłem, że hałasuje rolka napinacza paska wielorowkowego oraz wyrobiony jest otwór mocujący napinacz. Ponieważ robiłem to w sobotę i sklepy już były zamknięte, a auto było mi potrzebne w poniedziałek rano postanowiłem wszystko zmontować, a wymianę napinacza zrobić za kilka dni po dokonaniu zakupu. Ale jak to zrobić nie demontując przodu? Przeglądałem wpisy na Klubie i You Tube i wcale nie byłem mądrzejszy. W końcu znalazłem zdjęcia jak ktoś to robił w samochodzie opel. Zainwestowałem 9,50 zł w opaskę metalową do odkręcania filtrów oleju i dzisiaj wziąłem się do roboty, a wyglądało to tak: 1. Klucz 19mm założyłem na napinacz i naciskając w dół poluzowałem pasek, który następnie zsunąłem z rolek 2.Kluczem 13mm odkręciłem śruby 2 Szt.) mocujące alternator, który wymontowałem odłączając oczywiście najpierw akumulator 3.Na koło wentylatora po którym śmiga pasek założyłem opaskę do odkręcania filtrów, a między nią i koło pasowe włożyłem zrobioną ze starego paska wielorowkowego opaskę , która zapobiegnie poślizgowi. 4.Imbus 8mm założyłem w łeb śruby na której zamocowany jest wentylator i kręcąc nim i jednocześnie drugą ręką przytrzymując opaskę odkręciłem wentylator. Było trochę ciężko i nie obyło się bez WD40, ale poszło. 5.Wyciągnąłem wentylator i dalej łatwizna, klucz 13mm, imbus 6mm i wymiana napinacza dokonana. 6.Montaz w odwrotnej kolejności Mam nadzieję, że komuś przyda się ten opis. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz51237 8 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Sam u siebie wymieniałem napinacz, pasek i sprzęgło alternatora i z tego co wiem nie trzeba ściągać alternatora do wymiany samego napinacza. I u mnie napinacz był na klucz 16mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedi3355 0 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Nie neguję, ale mój opis dotyczy napinacza przy silniku AWX nie AVF, a to są różne napinacze i mają inne mocowania. Przy okazji podaję numer napinacza - 038 145 283 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aaaPablo 0 Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Dnia 15.04.2017 o 12:16, tedi3355 napisał: Nie neguję, ale mój opis dotyczy napinacza przy silniku AWX nie AVF, a to są różne napinacze i mają inne mocowania. Przy okazji podaję numer napinacza - 038 145 283 Dokładnie tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się