Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVB] Czy padło sprzęgło alternatora ?


adam_88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od jakiegoś czas tylko na rozgrzanym silniku pojawiają się takie odgłosy, czy to może być oznaka padniętego łożyska alternatora, albo napinacza ?? Napinacz na rozruchu delikatnie drga  dodam, że ostatnio zmieniałem rozrząd i paski do tej pory było ok. Dźwięk nie zawsze się pojawia, a jeśli już jest to tylko po dłuższej jeździe i na rozgrzanym silniku. Podpinałem pod kompa jedyny błąd to 17994.P1586-ZAWÓR ELEKTRONICZNY ZAWIESZENIA SILNIKA RZĄD CYLINDRÓW 1 i 2 ZWARCIE Z POTENCJAŁEM PLUS AKUMULATORA. Ostatnio też zmieniałem mapę paliwa. Spotkał się ktoś z Was z podobnym problemem. Byłem u dwóch mechaników i żaden nie wie co to a nie chce wymieniać po kolei wszystkich rzeczy jeśli są sprawne. Z góry dzięki za wszelkie informacje. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej żeby to sprawdzić to trzeba zdjąć pasek micro i na sucho zakręcić rolką napinacza lub sprzęgło alternatora, w tedy nie będzie żadnego naprężenia i będzie można szybciej zdiagnozować

Wysłane z mojego SGP621 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie sprzegiełko sprężarki klimatyzacji. Jest różnica gdy załączysz/wyłączysz klimę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny odgłosy i w moim wypadku okazało się uszkodzone sprzegielko alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nakręć jeszcze raz filmidło , tylko filmuj z pod maski a ktoś w aucie  niech kręci fajerą od jednego oporu do drugiego ( tylko cały czas na biegu jałowym ) :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio nabijałem klime i wszystko jest ok nie ma znaczenia czy klima chodzi czy nie nawet jak wyłączę klimatronik to i tak jest ten dźwięk też w pierwszej kolejności obstawiałem coś od klimy ale po serwisie stwierdzili, że jest ok wszystko sprawne w 100%.

A jakie założyłeś u siebie tzn. jakiej firmy duży koszt ja patrzyłem to przedział cenowy między 134 a 170 zł jakie polecisz ????

 

tu na luzie bez krecenia

i dwa na luzie z kręceniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słychać nic niepokojącego, ale chyba kierownica nie była dokręcana do oporów.

A tylko wtedy odgłosy zużytego sprzęgiełka stają się na tyle charakterystyczne i głośne , że można to na 100 procent potwierdzić na odległość :):hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj żona kręciła możliwe, że nie do końca dziś ja. A wiesz może jeśli nie sprzegło to co to może być ??? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgiełko jest OK:)

Założyłem słuchawki bo powiem Ci ciężko się do pracy motorówki przyczepić.

Na słuchawkach też nic niepokojącego nie słyszę :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padniete sprzegielko daje naprawde glosny trzask spod maski. U mnie tak było, padlo z dnia na dzien az w kabinie bylo przykro słuchać.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy w takim razie co to może być napinacz?? Dziwi mnie to, że dźwięk jest słyszalny tylko w kabinie i w momencie nagrzania samochodu do 90 stopni. Im dłużej jeżdżony tym odgłos głośniejszy i bardziej irytujący. Byłem u kilku mechaników i nie wiedzą. Czy zostaje tylko serwis??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze to kółko klimy, u mnie na wyłączonej lekko kołacze. Po wlaczeniu cisza.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia czy klima włączona czy nie brzęczy tak samo.  Ostatnio miałem serwisowana i stwierdzono, że wszystko jest dobrze. Nie mam pojęcia co to a co gorsze mechanicy też, może to jakaś pierdoła każą jeździć aż się gorzej spierdol... I wtedy będzie łatwiej zdiagnozować. Ale wk***i... mnie po dłuższej jeździe na wolnych obrotach jęczy i brzęczy :/ Znajomy miał podobnie i u niego było to wymienił i cisza :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij pasek mikro wlacz silnik i sie dowiesz.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Zawartość dodana 8 minutes later

Lub tez.......W alternatorze od strony kolka pasowego sa żeberka przez ktore widac wirnik chlodzenia. Spokojnie dosiegniesz go cienkim śrubokrętem. W jedna strone bedzie sie luźno obracal w drugą nie powinien nawet trochę cofnąć. Jesli cofnie to sprzegielko do wymiany. Nie uzywaj sily, wszystko delikatnie sie zrobi

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...