Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Demontaż świec żarowych


NikoA4

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko nie piszcie mi ''szukaj,,bo dużo już tematu przeczytałem np czy smarować gwint czy nie,ale nie o to mi chodzi ja chciałbym zacząć od ściągnięcia wtyczek jak to zrobić bo one nie za bardzo chcą schodzić,jak się je ściąga.Jaki klucz jest potrzebny do ich odkręcenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprostu pociagnij do gory (tak z wyczuciem), te wtyczki maja w sobie tzw klip ktory sie zatrzaskuje na swiecy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm a ja musze sprawdzić tak z ciekawości czy wszystkie mi grzeją, gdzieś to było opisane jak to się robi domowym sposobem, musze poszukać, ale raczej są ok bo przy -26 zapalił na strzał :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie piszcie mi ''szukaj,,bo dużo już tematu przeczytałem np czy smarować gwint czy nie,ale nie o to mi chodzi ja chciałbym zacząć od ściągnięcia wtyczek jak to zrobić bo one nie za bardzo chcą schodzić,jak się je ściąga.Jaki klucz jest potrzebny do ich odkręcenia.

Kolego uwazaj z tymi swiecami :no: do ich montazu czy demontazu musisz uzywac sily nie wiekszej niz 20Nm lub 15Nm w zaleznosci jakie masz swiece(szyjka swiec jest bardzo delikatna)łatwo sie je ukreca :kwasny: Wiec wydaje mi sie ze musisz wyposazyc sie w klucz dynamometryczny

No i oczywiscie powodzenia :hi:

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afn_ukrecona_swieca_zarowa-t60444.0.html#lastPost

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm a ja musze sprawdzić tak z ciekawości czy wszystkie mi grzeją, gdzieś to było opisane jak to się robi domowym sposobem, musze poszukać, ale raczej są ok bo przy -26 zapalił na strzał :naughty:

jezeli je dotkniesz powinny byc cieplejsze niz blok.

mozna sprawdzic omomierzem kazda ze swiec - wylaczona stacyjka, opor pomiedzy masa silnika a srodkowa elektroda swiecy ok 1-2 omow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepi

Hmm a ja musze sprawdzić tak z ciekawości czy wszystkie mi grzeją, gdzieś to było opisane jak to się robi domowym sposobem, musze poszukać, ale raczej są ok bo przy -26 zapalił na strzał :naughty:

Najlepiej odkrec swiece i podlacz je besposrednio pod akumulator jak beda grzaly to dobre jezeli nie do wymiany :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,jednak zastosuje sie do porady kolegi ,,roman0012;i zakupie klucz dynamometryczny,jest zamówiony i już do mnie jedzie.Kolega ma rację zadłużę ryzyko :good:

klucz dymamometryczny to nie czarodziejska rozdzka. jezeli sa zapiecznone trzeba i tak sobie poradzic.

natomiast jest niezbedny do przykrecania swiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece wykręcone,poszły bardzo lekko może dlatego że polałem je wd 40 i zostawiłem na dwa dni?Mógłbym wkręcać nowe,ale jest mały problem klucz dynamometryczny który zakupiłem chyba nie działa,przetestowałem go najpierw na kole[koło do jazdy]ustawiłem na 10nm i mogę odkręcić koło :shocked:Jak powinien się zachowywać taki klucz jeśli przekrocze ustawioną wartość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece wykręcone,poszły bardzo lekko może dlatego że polałem je wd 40 i zostawiłem na dwa dni?Mógłbym wkręcać nowe,ale jest mały problem klucz dynamometryczny który zakupiłem chyba nie działa,przetestowałem go najpierw na kole[koło do jazdy]ustawiłem na 10nm i mogę odkręcić koło :shocked:Jak powinien się zachowywać taki klucz jeśli przekrocze ustawioną wartość?

dokladnie tak jak napisal kolega. musi kliknac. natomiast kola sie przykreca 100 Nm i wiecej.

usuń dobrze pozostałości WD40 z gwintu... tylko nie wpusc papruchów do cylindra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ten klucz po przekroczeniu wartości jaką sobie wybraliśmy powinien przepuszczać i wydawać dźwięk jak normalna grzechotka tak?

Nie powinien przepuszczac powinien wydac z siebie charakterystyczne "klik" jezeli bedziesz ciagnal dalej to nie przepusci tylko bedzie dokrecal z wieksza sila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wytrzymałem i poszedłem do garażu jeszcze raz sprawdzić.Dzięki panowie macie racje powinien kliknąć,i klika tylko że ja przy sprawdzaniu na kole miałem ustawione 10nm i ten klik był juz po minimalnym naciśnięciu klucza :embarrassed:Jakim momentem mam dokręcić te świece?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...