xamer Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Witam, Piszę z prośbą o pomoc. Silnik 1.6 ahl pracuje jakby nie palił na wszystkie cylindry. Vag nie wyrzuca błędów lecz po podpięciu lampy stroboskopowej na każdym z cylindrów iskra inaczej jest podawana.. tzn podaje w innym tempie i z przerwami, jedynie na pierwszym wygląda na ok. Z tego co się orientuje cewka czy bardziej moduł zapłonowy podaje iskrę parami tym samym powinno równo błyskać na parach powiązanych świec. Pytanie czy ktoś się z czymś takim spotkał kiedyś? Ja obstawiam cewkę/moduł lecz przed wymianą chciałbym to jeszcze ostatecznie potwierdzić. Dodam że kable + świece wymieniłem na wstępie lecz problem pozostał. Pozdrawiam.
Robertk86 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 moze przewody są źle podłączone, tzn w odwrotnej kolejności?
xamer Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2017 No tak ale same się raczej nie przestawily... działało ok zasiłek i po odpaleniu juz nie chodzi jak kiedyś. ..
xamer Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2017 W dniu dzisiejszym dokonałem wymiany cewki wraz z modułem zapłonowym i problem nie ustąpił. Mam pytanie odnośnie rozrządu... da się jakoś sensownie, bez rozbierania połowy samochodu, podejrzeć znaki? Chce wyeliminować przeskoczenie rozrządu.
lukaszooo Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Jakoś nie chce mi sie wierzyć że jeśli nie pracuje na jeden cylinder to nie wywala braku zapłonu na vagu. Zawsze zaczyna sie od najprostszych rzeczy, świece i przewody kiedy wymieniane ??? Znak na wale musisz znaleźć pod zaslepką od koła zamachowego( po prawej silnika patrząc od góry), jest tez chyba kropka na kole zębatym wału ale łatwiej i dokłądniej sprawdzisz to na kole zamachowym. Znak na wałku jest na plastikowej obudowie pod kołem zębatym a na samym kole z tego co pamiętam jest nacięcie.
xamer Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2017 kable i świece wymienione zanim zacząłem wymieniać cewkę. To nie jest tak że nie pali na cylinder... błędów vag nie ma dlatego podłączyłem lampę stroboskopową i tam już ilość uderzeń i częstotliwość zgadzała się tylko dla pierwszego cylindra... na reszcie miałem wrażenie, że wali losowo jak sobie przypomni... po wymianie cewki nie sprawdzałem ale sprawdzę jak znajdę chwilę..
lukaszooo Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Poczytaj jak sprawdzic czujnik położenia wału bo w tych silnikach często pada.
xamer Opublikowano 16 Maja 2017 Autor Opublikowano 16 Maja 2017 Czujnik położenia wału sprawdzony i działa... zarówno na gorącym i zimnym silniku. Mam tylko pytanie... bo to ten czujnik, którego szara wtyczka znajduje się za zbiornikiem wyrównawczym... jakim prawem jestem w stanie uruchomić silnik na rozłączonej wtyczce???
xamer Opublikowano 18 Maja 2017 Autor Opublikowano 18 Maja 2017 czy oś z tego wynika? pośba o pomoc..
xamer Opublikowano 18 Maja 2017 Autor Opublikowano 18 Maja 2017 na pewno uwalona jest sonda lambda ale raczej przez nią nie szarpałoby tak ostro i nie strzelało w wydech... samochód przypomnę chodzi na lpg
xamer Opublikowano 30 Maja 2017 Autor Opublikowano 30 Maja 2017 po przeczyszczeniu wszystkich styków i kostek nastąpiła poprawa... silnik się już nie trzęsie ale dalej potrafi strzelić w tłumik oraz mocy na niskich obrotach nie ma za wiele... kolejne logi zamieszczam poniżej i się pytam... jak to możliwe żeby aż tak zapłon się zmieniał?
baraka Opublikowano 31 Maja 2017 Opublikowano 31 Maja 2017 Jeśli juz wszystko zostało sprawdzone bądz podmienione to zostaja niedomykające sie zawory
xamer Opublikowano 31 Maja 2017 Autor Opublikowano 31 Maja 2017 no fakt ale to na kompresji wyjdzie a jej jeszcze nie robiłem, no ale dalej nie wyjaśnia to tych dziwnych zapłonów...
xamer Opublikowano 16 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2017 analizuje jeszcze logi z innych źródeł tego silnika i w większości na biegu jałowym maja połowę mniejszy przepływ powietrza... pytanie co o tym sądzicie?
xamer Opublikowano 20 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2017 Problem praktycznie rozwiązany, temat do zamknięcia.
xamer Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2017 No ja nie wiem czy ja chce się dzielić taką wiedzą. Naprawdę forum godne podziwu, moja konwersacja to raczej monolog... się czułem jakbym prowadził bloga... naprawdę szacun dla wszystkich użytkowników... winą był przewód zapłonowy który się rozpiął w fajce... dołączyłbym fotki jak to wyglądało i jak to naprawić ale zwyczajnie mi się nie chce patrząc na zaangażowanie użytkowników. ale wiedza za wiedzę więc jak ja się podzieliłem taką wiedzą to proszę również o info jak zlikwidować tu konto bo szukam w ustawieniach i nie mogę znaleźć a szczerze mówiąc nie chce mi się otrzymywać powiadomień z tej strony i raczej zbędne mi jest forum w którym sam do wszystkiego musisz dojść....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się