Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czyszczenie odbłyśnika/soczewki w reflektorze BIXENON (xenon-plus)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przy zakladaniu zregenerowanych odbkysnikow warto zalozyc nowe ori zarniki xenon tzn tak mi sie wydaje.U mnie tez roznica ogromna ale jak jedzie za mna nowe audi a4 ,insignia albo nowy model vw z xenonem to i tak oswietla mi droge mimo ze jedzie za mna :polew:

Opublikowano

Dopisany: 01 Grudzień 2009, 20:35[/size]_________________________________________________

Jutro wysylam odblysniki.

Jest roznica w soczewce,odblysniku i reszcie w stronie lewej i prawej?

ja nie widzialem roznic a przynajmniej nie pamietam w kazdym razie elementy mialem pomieszane.Zlozylem wszystko do kupy i swieci ok :)

niestety... i chyba na mnie padło bo nie jestem do końca pewien czy pamiętam która soczewka jest prawa a która lewa... może trafię...

zaraz wstawię zdjęcia to zobaczycie o co mi chodzi...

imag0263n.th.jpg imag0262.th.jpg

jak wyraźnie widać są zupełnie inne opisy ogniskowych (chyba tak to mogę nazwać) mi śmierdzi że soczewki się różnią... jeśli się nie mylę to pierwsza z lewej jest od lewej lampy (pasażera)

[br]Dopisany: 11 Marzec 2010, 14:51_________________________________________________druga sprawa... też ważna... Pan Hubert ma u siebie na stanie odbłyśniki być może pasujące do naszego auta... ja dziś wysłałem... dałem mu potwierdzenie mailem (zdjęcia odbłyśników, listu przewozowego) i on w tym samym czasie wysyła mi swoje... więc operacja w moim przypadku jeśli wszystko wyjdzie OK potrwa ok. 20 godzin

i trzecia sprawa... najważniejsza i muszę ją Wam zostawić do sprawdzenia...bo niewiele z jego rozmowy zrozumiałem.

Zasugerował mi że wyginanie którejś tam blaszki przy soczewce powoduje różne odcienie dawanego światła?!?!?

Jakby ktoś się zorientował o co mu chodzi (ja próbowałem) to byłoby miło... mówił mi nawet że sprawdzali to mając podłączoną lampę na stole... podobno na 4300 można uzyskać żółty albo niebieski (i setki pośrednich) - jak sobie ustawimy... dosyć ciekawe...

Opublikowano

Wydaje mi sie ,ze jesli bylaby roznica miedzy lewa,a prawa to wyraznie byloby to zaznaczone. :mysli: :mysli: cos typu L i R

Ciekawe to co piszesz o zmianie barwy,ale jakos tego sobie nie wyobrazam.

Grzesiek robiles tam gdzie ja?

Opublikowano

robię... bo wysłałem o 13tej a on (przed chwilą dzwoniłem) właśnie mi wysłał DHLem...

robie tu: www.regeneracja-hc.com

a dzwoniłem żeby się upewnić że pokrył też to brązowe pole... powiedział że teraz już zawsze to robi :good:

co do różnic... dla mnie jest ewidentna z opisu soczewek... przydałby się jakiś fotograf :mysli:

[br]Dopisany: 11 Marzec 2010, 16:11_________________________________________________Koszt 80zł/szt + 2 przesyłki...

Opublikowano

przy najbliższej okazji BARDZO PROSZĘ o sprawdzenie kogoś która z tych soczewek jest prawa a która lewa... oczywiście u Was numerki muszą się różnić ale podejrzewam że nie wychodzą poza założony wąski zakres...

oczywiście najlepiej byłoby gdyby to było pierwsze czyszczenie soczewek w danym aucie... no i żeby to była wersja europejska :wink4:[br]Dopisany: 11 Marzec 2010, 16:21_________________________________________________no i tak...

odbłyśniki przyszły... ciśnienie mi podniósł Pan z DHL... 72zł bo wysłane z opcją ostrożnie szkło - no ale to świadczy tez dobrze o Panu Hubercie... odcień odbłyśników OK - są jasne... trochę wkurzył mnie jeden paproch ale zwykle takie pierdółki biorę na miętko więc nawet nie dzwoniłem - i dobrze bo jak założyłem to nie wierzyłem że tak świecą na starych żarnikach :shocked:

no i jak już wszystko zamontowałem... przyszła paczka z nowymi żarnikami... założyłem wieczorem i różnica jest spora w jasności... nawet chyba porównywalna z regeneracją odbłyśników... na razie świecą trochę żółtawo ale mają jeszcze kilkadziesiąt godzin na dopalenie... na razie przetwornice OK

niestety później spadł śnieg i nie mogę porobić zdjęć... a mam komplet zdjęć sprzed operacji

jak ktoś się waha to mogę dodać że moim zdaniem nie chodzi tylko o te brązowe wżery na odbłyśniku ale o całą powłokę... wydaje mi się że obecne lustro w porównaniu z nawet najlepszym zakątkiem odbłyśnika sprzed operacji jest zdecydowanie lepsze...

będzie to u mnie pierwsza operacja po zakupie każdego samochodu...[br]Dopisany: 12 Marzec 2010, 21:11_________________________________________________PS: a tych gumek od regulacji jak nie widziałem tak nie widzę...

Opublikowano

Swiatlo jest rowne na calej szerokosci ?

Opublikowano

jeśli chodzi Wam o kreski to nie... na krańcach idą do góry... a tak to ok... zresztą na zdjęciach Wam pokaże...

Opublikowano

Swiatlo jest rowne na calej szerokosci ?

a od czego to zalezy ?

Pare dni temu okazalo sie ze moj uklad w lampie tj soczewka z odblysnikiem dlugich byl skierowany maxymalnie do srodka tzn lewa lampa swiecila max na prawo a prawa max na lewo.Dopiero teraz po ustawieniu po lewej i prawej stronie auta jest duza swiatla i jezdzi sie przyjemniej :) Do tego za bardzo wykrecilem srube regulacyjna i przy kreceniu nia w druga strone caly panel w srodku sie zablokowal o jakis plastik w gornej czesci lampy i sruba regulacyjna (ta od regukacji na boki) pękla.wWszystko zaczelo sobie latac bezwladnie:wallbash: Gdyby nie to ze kupilem na zapas druga lampe bix (40 zl :kox:) to mialbym pozamiatane.Takze trzeba uwazac przy regulacji wiazki na boki czy sruba nie stawia oporow bo jesli tak to trzeba lampe wyciagmac i sprawdzic co sie dzieje. Zastanawiam sie jeszcze nad nowymi zarnikami ale czy jest sens kupowac nowe jesli obecne maja jednakowa dobra barwe ?

Grzesiu o jakich gumkach od regulacji piszesz ?

Opublikowano

te białe gumki pod soczewką co np; Truckmaniak'owi wypadły... nie koncetrowałem się na nich ale już 2 razy rozbierałem lampę i światło jest OK

a wracając do tematu... mi się wydaje oczywiste że jeśli jest regeneracja... to muszą być mniejsze załamania na odbłyśniku bo kładą nową warstwę...[br]Dopisany: 13 Marzec 2010, 11:37_________________________________________________

Zastanawiam sie jeszcze nad nowymi zarnikami ale czy jest sens kupowac nowe jesli obecne maja jednakowa dobra barwe ?

No ja właśnie tak zrobiłem... jeszcze nie miałem wymienianych... jeżdżę w Polsce 2 lata (obowiązek niszczenia ksenonów bo nie mam dziennych) i jak poczytałem o padaniu przetwornic które przy obciążeniu nowym żarnikiem nie wytrzymują to się zdecydowałem... mam nadzieję że przetwornice podołają i spokojnie będą umierać na nowych żarnikach...

wyszedłem z założenia że lepiej obciążyć nowym żarnikiem przetwornicę po 1000h działania (w połowie życia) niż czekać aż będzie miała 1500 - 1700h (padnie mi żarnik) i nie da rady po jego wymianie - podczas gdy na starym chodziłaby jeszcze kilkaset godzin... w pierwszym przypadku na nowych żarnikach może nawet pochodzić dłużej niż gdybym dał jej w kość pod koniec jej życia...

a światełko zdecydowanie lepsze z nowych żarników bo zmieniłem w jednej i porównałem...

Opublikowano

te białe gumki pod soczewką co np; Truckmaniak'owi wypadły... nie koncetrowałem się na nich ale już 2 razy rozbierałem lampę i światło jest OK

a wracając do tematu... mi się wydaje oczywiste że jeśli jest regeneracja... to muszą być mniejsze załamania na odbłyśniku bo kładą nową warstwę...

Wiem ze takie gumki sa w lampie zwyklej bez ksenonu czy bixenonu ale w swojej zadnych gumek nie mialem nigdy i nie wiem o czym mowa :tongue4:

Jesli chodzi o swiatlo to ja statnio sprawdzilem swoje odblysniki po regeneracji a minal juz chyba rok-odblysniki sa w takim stanie jak wtedy kiedy je odebralem po regeneracji.Mysle ze w duzym stopniu to zasluga swiatel dziennych :) Linia swiatla jednej i drugiej lampy jest bardzo rowno odcieta i na bokach i przy dojezdzie do sciany.

Zastanawiam sie jeszcze nad nowymi zarnikami ale czy jest sens kupowac nowe jesli obecne maja jednakowa dobra barwe ?

No ja właśnie tak zrobiłem... jeszcze nie miałem wymienianych... jeżdżę w Polsce 2 lata (obowiązek niszczenia ksenonów bo nie mam dziennych) i jak poczytałem o padaniu przetwornic które przy obciążeniu nowym żarnikiem nie wytrzymują to się zdecydowałem... mam nadzieję że przetwornice podołają i spokojnie będą umierać na nowych żarnikach...

wyszedłem z założenia że lepiej obciążyć nowym żarnikiem przetwornicę po 1000h działania (w połowie życia) niż czekać aż będzie miała 1500 - 1700h (padnie mi żarnik) i nie da rady po jego wymianie - podczas gdy na starym chodziłaby jeszcze kilkaset godzin... w pierwszym przypadku na nowych żarnikach może nawet pochodzić dłużej niż gdybym dał jej w kość pod koniec jej życia...

a światełko zdecydowanie lepsze z nowych żarników bo zmieniłem w jednej i porównałem...

Dosc ciekawa teoria odnosnie tego co napisales.Ale ja bym zmienil zarnik po to zeby miec jasniejsze swiatlo a nie po to zeby uchronic przetwornice bo i tak padnie jesli jest tak jak piszesz.

Wacham sie kupowac nowe zarniki ze wzg na to ze nie znam zadnego pewnego zrodla zarnikow orginalnych i nie mam pewnosci ze bedzie jasniej niz jest teraz...

Opublikowano

Swiatlo jest rowne na calej szerokosci ?

W jakim sensie?

Ja w koncu 2 tyg. temu (przed wyjazdem na urlop) zregenerowalem odblysniki tam gdzie Wy. Roznica oczywiscie odczuwalna = wreszcie mam swiatla.

Zaniepokoilo mnie tylko to, ze na jezdni widze tak jakby kilka pasm swiatla... oczywiscie jest jasno - ale tak jakby odblysnik rzucal swiatlo kilkoma promieniami, nie wiem jak to opisac... ;) - pewnie tak ma byc, bo to w koncu regeneracja, a nie fabryczna jakosc.

Niestety nieco zaniepokoiliscie mnie tym, ze odblysniki lewa/prawa lampa roznia sie... nie mialem o tym bladego pojecia :blink:

Opublikowano

Flyer... odbłyśniki lewa prawa się nie różnią (tzn różnią się u mnie umiejscowieniem cewki bo raz z lewej - raz z prawej)... różnią tylko soczewki... ale ja złożyłem i albo trafiłem albo gadam głupoty z tymi różnicami... choć jeśli te opisy to opisy ogniskowych, a na to wygląda, to różnice muszą być...

co do pasm światła to ja bym to określił jako smugi... wydaje mi się że sprawa raczej normalna jeśli się to robi chałupniczo... pewnie skoncentrowanie światła wynikłe z jakiś mikro załamań na odbłyśniku...

ale to to i tak pikuś... jest bosko

miło jest jak się jedzie za jakimś w miarę nowym autkiem, a koleś widzi swój cień przed sobą :polew:

Opublikowano

GRazny, na jednym moim tez byl jakis paproch... moze to jakis znak firmowy? :decayed:

Opublikowano

GRazny, na jednym moim tez byl jakis paproch... moze to jakis znak firmowy? :decayed:

możliwe :naughty: bo koleś na pytanie o trwałość odpowiedział mi że swoich jeszcze nie regenerował... więc jakoś je poznaje :cool1:

Opublikowano

Wlasnie o takich smugach myslalem.U mnie tez sa.Mimo to swiatlo jest o niebo lepsze.

Opublikowano

GRazny, na jednym moim tez byl jakis paproch... moze to jakis znak firmowy? :decayed:

możliwe :naughty: bo koleś na pytanie o trwałość odpowiedział mi że swoich jeszcze nie regenerował... więc jakoś je poznaje :cool1:

gdzie kupowales zarniki i w jakiej cenie ? zrobiles moze fotke dla porownania jak swieci stary i nowy zarnik ?

Opublikowano

GRazny, na jednym moim tez byl jakis paproch... moze to jakis znak firmowy? :decayed:

możliwe :naughty: bo koleś na pytanie o trwałość odpowiedział mi że swoich jeszcze nie regenerował... więc jakoś je poznaje :cool1:

gdzie kupowales zarniki i w jakiej cenie ? zrobiles moze fotke dla porownania jak swieci stary i nowy zarnik ?

żarniki... Madas mi polecał intercars... ale jednak sporo by wyszło... skusiłem się u kolegi z allegro który od dawna handluje żarnikami... 149zł sztuka za Philipsa (miałem Osram)... rok gwarancji...

a tej fotki niestety nie mam... ale zawsze mogę z ciekawości zamontować i zrobić... jak będzie nudny weekend to się skuszę :wink4:

resztę fotek wstawię jak mi śnieg zniknie bo na starych odbłyśnikach robiłem jak go nie było więc nie chciałbym zakłócić porównania... choć diabli wiedzą jak tą różnicę aparat przekaże...

ale szczerze polecam... mocno się zdziwiliśmy z Patrykbor'em że jest taka różnica... być może były już na wykończeniu - ale jeszcze nie mrugały...

Opublikowano

"reszte fotek" ? To juz jakies wstawiles ?Podaj no linka do tego kolegi handlarza :tongue4:

A jeszcze jedno...porownywales stary zarnik z nowym ? Jest to orginal czy nie ?

Opublikowano

jeszcze nie wstawiałem bo nie ma do czego porównywać... czekam na odejście śniegu to zrobię fotki w tych samych miejscach po regeneracji

w czy to oryginał... diabli wiedzą...jak przyszły to nie wyglądały... ale na stronie Philipsa to samo co do szczegółu... działa... a facet raczej wie co sprzedaje...

link w PW

Opublikowano

dzis kupilem i zalozylem zarniki d1s philips.Jestem mega zadowolony :lol1: Po regeneracji odblysnikow bylo ok ale nie swiecilo tak jak swieci prawdziwy xenon. Teraz dopiero mam lampy jak napisal Grazny .Bardzo dobrze oswietlona droga i pobocza.Zasieg jest naprawde duzy a jasnosc swiatla jest o wiele wieksza niz starych zarnikow osram.Kolor swiatla jest troche inny niz zarnikow osram tzn mniej niebieskawy ale zobacze co bedzie po miesiacu chodz teraz swiatel uzywam coraz mniej bo dzien dluzszy.

Naprawde polecam-nie wiedzialem ze roznica bedzie tak widoczna.

ps.czasami oswietlam droga samochodowi ktory jedzie przedemna..o to chodzilo :>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...