Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVB] Czy mam DPF? Przybywa oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej, jak w temacie chciałabym zasięgnąć porady czy mój silnik ma filtr DPF?

Od jakiegoś czasu delikatnie przybywa mi oleju tak do maxa, co ok 1-2 miesiące upuszczam olej do połowy bagnetu. Robię mało km, średnio miesięcznie ok 800-1000km. Auto pali w cyklu miejskim 7,9l / 100km, w trasie ok 7l. Zawsze czekam ok minuty zanim zgaszę auto, tak samo rano odpalam ok 5 min przed wyjazdem. Silnik jest suchutki, nie kopci. Olej zmieniany co ok 10 - 12 tys km Castrol Edge 5W30.

Opublikowano

A co to za silnik?

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jak masz b6 to dpfa na 99,9% nie masz

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

1.9 TDI 101km, 2002r to jest chyba silnik AVB.

A jak to sprawdzić tak na 100%? Czytałam, że oleju przybywa głównie od zapchanego DPFa..

Opublikowano

Nie masz na 100% w AVB. Paliwo może się też dostawać z magistrali paliwowej przez wyrobione uszczelnienia pompek albo co bardzo rzadko się zdarza przez tandem pompę.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

W tych rocznikach nie było chyba jeszcze DPF'ów

Może ubywa Ci płynu chłodniczego? a przybywa oleju

Opublikowano

Płyn łatwo sprawdzić bo będzie masło w oleju.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

michcio1985

A czy nie miałabym wtedy innych objawów? Czy spalanie jak na ten silnik jest ok? Żadnych innych płynów mi nie ubywa.

Opublikowano

Takiego ubytku na spalaniu nie poczujesz. Auto jeździ normalnie?

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Mógłby ciut mniej szczególnie w trasie. Jak to nie płyn chłodniczy to tylko paliwo. Może wlewać się przez górny uszczelniacz którejś z pompek. Jest to niebezpieczne jazda z takim czymś bo przytrzesz silnik. Zdejmij pokrywę zaworów i przyjrzyj się okolicom pompek, powinien być widoczny olej napędowy.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jeździ normalnie, nie szarpie, nie puści nawet dymka. Po zapachu nie czuć paliwa w oleju, ale może się mylę. Silnik tak jak pisałam nie ma nawet mokrej plamki, silnik nie zaczął głośniej pracować. Spalanie w trasie jest przy średniej prędkości 140km/h.

Mógłbyś pokazać na zdjęciu gdzie jest ta pokrywa zaworów, którą mam zdjąć?

Opublikowano

Bez obrazy ale jak nie wiesz co zdjąć to lepiej tego nie rób

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Godzinę temu, michcio1985 napisał:

Nie masz na 100% w AVB. Paliwo może się też dostawać z magistrali paliwowej przez wyrobione uszczelnienia pompek albo co bardzo rzadko się zdarza przez tandem pompę.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
 

Stawiam równiez na to. Kolega miał analogiczny przypadek. Zmiana uszczelnień pomogła. 

Opublikowano (edytowane)

Ja tego robić nie będę, chcę przekazać dokładnie tacie co ma zrobić / sprawdzić. Rozumiem, że przy org. przebiegu 220 tys km te uszczelnienia pompek mogły się już wyrobić?

Edytowane przez Atinaaa
Opublikowano

Jak najbardziej uszczelnienia pompek mogły przy takim przebiegu się wyrobić pod warunkiem iż nie jest on skręcony i faktycznie nie masz np: 350k na blacie. Poza tym ten silnik jak i starsze jednostki diesla- nie posiadają filtra cząstek stałych DPF więc bez obawy. 

Opublikowano
4 godziny temu, Atinaaa napisał:

Jeździ normalnie, nie szarpie, nie puści nawet dymka. Po zapachu nie czuć paliwa w oleju, ale może się mylę. Silnik tak jak pisałam nie ma nawet mokrej plamki, silnik nie zaczął głośniej pracować. Spalanie w trasie jest przy średniej prędkości 140km/h.

Mógłbyś pokazać na zdjęciu gdzie jest ta pokrywa zaworów, którą mam zdjąć?



B6 nie ma DPF, jest tam zwykły kat i nie ma nic wspólnego z usterką.

Polecam oddać samochód do warsztatu, sama nic nie wskórasz, bo wymaga to A - wiedzy, B - umiejętności.

Opublikowano

Że w A4 b6 nie ma DPF-A to nie był bym taki pewien.  Mam w rodzinie A4 b6 130 km z 2004r. I ma dolożonego dpf-A został  dolożony  w Niemcowni. Nowy Właściciel tego auta też o tym nic nie wiedział kupując auto do Polski do momentu kiedy urwały się tam jakieś uchwyty/podwieszki i chciał je zakupić w sklepie nie było, w ASO robili duże oczy . Dopiero mechanik to rozszyfrował że zachodni sąsiad wstawił dpf-A i powstawiał jakieś swoje uchwyty/podwieszki.  Auto kupione przy przebprzebiegu ok 180 km teraz ma 300 kkm i wszystko pól i co gra. Robi głównie tarasy. 

Opublikowano
7 godzin temu, rafałwol napisał:

Że w A4 b6 nie ma DPF-A to nie był bym taki pewien.  Mam w rodzinie A4 b6 130 km z 2004r. I ma dolożonego dpf-A został  dolożony  w Niemcowni.

Przypadek jeden na milion, można powiedziec "biały kruk" :-)

Opublikowano

Dokładnie; -)

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...