Atinaaa Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Hej, jak w temacie chciałabym zasięgnąć porady czy mój silnik ma filtr DPF? Od jakiegoś czasu delikatnie przybywa mi oleju tak do maxa, co ok 1-2 miesiące upuszczam olej do połowy bagnetu. Robię mało km, średnio miesięcznie ok 800-1000km. Auto pali w cyklu miejskim 7,9l / 100km, w trasie ok 7l. Zawsze czekam ok minuty zanim zgaszę auto, tak samo rano odpalam ok 5 min przed wyjazdem. Silnik jest suchutki, nie kopci. Olej zmieniany co ok 10 - 12 tys km Castrol Edge 5W30.
michcio1985 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 A co to za silnik?Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
michcio1985 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Jak masz b6 to dpfa na 99,9% nie maszWysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Atinaaa Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2017 1.9 TDI 101km, 2002r to jest chyba silnik AVB. A jak to sprawdzić tak na 100%? Czytałam, że oleju przybywa głównie od zapchanego DPFa..
michcio1985 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Nie masz na 100% w AVB. Paliwo może się też dostawać z magistrali paliwowej przez wyrobione uszczelnienia pompek albo co bardzo rzadko się zdarza przez tandem pompę. Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
cabanmat Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 W tych rocznikach nie było chyba jeszcze DPF'ów Może ubywa Ci płynu chłodniczego? a przybywa oleju
michcio1985 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Płyn łatwo sprawdzić bo będzie masło w oleju. Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Atinaaa Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2017 michcio1985 A czy nie miałabym wtedy innych objawów? Czy spalanie jak na ten silnik jest ok? Żadnych innych płynów mi nie ubywa.
michcio1985 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Takiego ubytku na spalaniu nie poczujesz. Auto jeździ normalnie? Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
michcio1985 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Mógłby ciut mniej szczególnie w trasie. Jak to nie płyn chłodniczy to tylko paliwo. Może wlewać się przez górny uszczelniacz którejś z pompek. Jest to niebezpieczne jazda z takim czymś bo przytrzesz silnik. Zdejmij pokrywę zaworów i przyjrzyj się okolicom pompek, powinien być widoczny olej napędowy. Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Atinaaa Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Jeździ normalnie, nie szarpie, nie puści nawet dymka. Po zapachu nie czuć paliwa w oleju, ale może się mylę. Silnik tak jak pisałam nie ma nawet mokrej plamki, silnik nie zaczął głośniej pracować. Spalanie w trasie jest przy średniej prędkości 140km/h. Mógłbyś pokazać na zdjęciu gdzie jest ta pokrywa zaworów, którą mam zdjąć?
michcio1985 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Bez obrazy ale jak nie wiesz co zdjąć to lepiej tego nie róbWysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
edraven Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Godzinę temu, michcio1985 napisał: Nie masz na 100% w AVB. Paliwo może się też dostawać z magistrali paliwowej przez wyrobione uszczelnienia pompek albo co bardzo rzadko się zdarza przez tandem pompę. Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka Stawiam równiez na to. Kolega miał analogiczny przypadek. Zmiana uszczelnień pomogła.
Atinaaa Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2017 (edytowane) Ja tego robić nie będę, chcę przekazać dokładnie tacie co ma zrobić / sprawdzić. Rozumiem, że przy org. przebiegu 220 tys km te uszczelnienia pompek mogły się już wyrobić? Edytowane 21 Kwietnia 2017 przez Atinaaa
HQ-Automotive Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Jak najbardziej uszczelnienia pompek mogły przy takim przebiegu się wyrobić pod warunkiem iż nie jest on skręcony i faktycznie nie masz np: 350k na blacie. Poza tym ten silnik jak i starsze jednostki diesla- nie posiadają filtra cząstek stałych DPF więc bez obawy.
JawoR36 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 4 godziny temu, Atinaaa napisał: Jeździ normalnie, nie szarpie, nie puści nawet dymka. Po zapachu nie czuć paliwa w oleju, ale może się mylę. Silnik tak jak pisałam nie ma nawet mokrej plamki, silnik nie zaczął głośniej pracować. Spalanie w trasie jest przy średniej prędkości 140km/h. Mógłbyś pokazać na zdjęciu gdzie jest ta pokrywa zaworów, którą mam zdjąć? B6 nie ma DPF, jest tam zwykły kat i nie ma nic wspólnego z usterką. Polecam oddać samochód do warsztatu, sama nic nie wskórasz, bo wymaga to A - wiedzy, B - umiejętności.
MariuszKK Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Jest cały temat o pompowtryskach.. https://a4-klub.pl/topic/128771-pompowtryski-pd-demontaż-wymiana-ustawienie/ Na końcu dodany jest nawet filmik z przedstawieniem Twojej usterki
rafałwol Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Że w A4 b6 nie ma DPF-A to nie był bym taki pewien. Mam w rodzinie A4 b6 130 km z 2004r. I ma dolożonego dpf-A został dolożony w Niemcowni. Nowy Właściciel tego auta też o tym nic nie wiedział kupując auto do Polski do momentu kiedy urwały się tam jakieś uchwyty/podwieszki i chciał je zakupić w sklepie nie było, w ASO robili duże oczy . Dopiero mechanik to rozszyfrował że zachodni sąsiad wstawił dpf-A i powstawiał jakieś swoje uchwyty/podwieszki. Auto kupione przy przebprzebiegu ok 180 km teraz ma 300 kkm i wszystko pól i co gra. Robi głównie tarasy.
slawekk1980 Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Opublikowano 22 Kwietnia 2017 7 godzin temu, rafałwol napisał: Że w A4 b6 nie ma DPF-A to nie był bym taki pewien. Mam w rodzinie A4 b6 130 km z 2004r. I ma dolożonego dpf-A został dolożony w Niemcowni. Przypadek jeden na milion, można powiedziec "biały kruk" :-)
michcio1985 Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Dokładnie; -)Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się