Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AMB] Obroty na biegu jałowym w 1.8TQ


Kubeł

Rekomendowane odpowiedzi

Auto na wolnych obrotach lekko drży. Podpiąłem Vaga, obroty są stabilne na poziomie 760obr/min. Czy to prawidłowa wartość, czy powinna być nieco wyższa? Na forum nie udało mi się znaleźć odpowiedniej informacji, wszystkie dotyczą silników diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ma 55 tys. przebiegu. Możliwe, że już poduszki padły? Błędów nie ma, silnik pracuje dobrze, wszystko jak należy. A jak można Vagiem zwiększyć obroty? Wiesz może?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciut za niskie obroty jak kolega pisze wyżej prawie 900 powinno tak być. A tak wogule to zadam ci pytanie ile Ci średnio pali tylko szczerze bo ludzie piszą różne brednie (nie obrażając) bo mi 13-taka łyka minimalnie AMB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mieście (Wrocław wiecznie zakorkowany) od 11,5 w górę, a póki co najwięcej spalił ok. 16. Średnio jakieś 13-15l. Na trasie ok 8-9. Wracając do meritum: skąd takie niskie obroty (błędów nie ma) i jak je skorygować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jaka skrzynia biegów?

2. Nie w każdym silniku jest możliwość przestawienia rpm na jałowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym, że ja mam Vaga i chciałbym się dowiedzieć jak to zrobić. Może ktoś z kolegów ma taką wiedzę? A co do spalania, to jeśli na trasie bierze 13 l. to zdecydowanie coś jest nie tak. We Wrocławiu jeśli nie ma korków (późny wieczór, święta) to potrafię zejść poniżej 12 litrów. Niestety normalnie jest masakra, bo miasto jest sparaliżowane remontami i pokonuję 12 km w prawie godzinę, więc jakie ma być spalanie jak nie duże? :decayed:[br]Dopisany: 11 Styczeń 2009, 21:10_________________________________________________

1. Jaka skrzynia biegów?

2. Nie w każdym silniku jest możliwość przestawienia rpm na jałowym.

Mam ręczną skrzynię 6-cio biegową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Devastation, piszesz bzdety.

Po pierwsze, tylko w niektórych 1.8T można zmieniać prędkość biegu jałowego.

Po drugie, jeśli już sterownik to obsługuje, to trzeba znać login i się zalogować.

A dopiero wtedy sterownik umożliwi nam adaptację.

Nawet w dieslach trzeba się zalogować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wchodzisz w silnik potem w adaptacje i ustawiasz obroty,b.proste

Kolejny raz masło maślane! :angry:

Podłącz Vag-a i sprawdź jaka jest masa zasysanego powietrza i jaki czas wtrysku na biegu jałowym. Dodatkowo możesz sprawdzić jaki jest kąt uchylenia przepustnicy, bo to ona odpowiada za obroty. Potem można grzebać, bez tego to nonsens. Standardowy bieg jałowy to 750-850Rpm/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wszystko sprawdzone i działa jak należy. Żadnych problemów nie ma, obroty też są prawidłowe. To delikatne drżenie podobno może przy tych silnikach występować. Pozostaje mi ew. sprawdzanie wszystkich poduch i dwumasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

i jak co poradziłeś na ten problem?? też własnie kupiłem i też czuje takie drżenie, na początku myślałem że mam fotel z masażem:)

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim nie trzeba loginu ,760 po restarcie-czyli tak fabryka ustawila, mozna zmienic vagiem,ale tam (nie pamietam dokladnie i moge sie mylic)chyba najnizsza wartosc jest 123 lub 127 i to jest jakies 740 ob. nizej nie da rady zejsc,to samo jest w gore-mozna ,ale tylko do jakiejs granicy-moge to jutro sprawdzic,ale jakos po polodniu dopiero,bo mam cos do zrobienia rano,wiec jesli nikt nie napisze cos ,co cie usatysfakcjonuje,to opisze krok po kroku,jak to jest u mnie

mozna tez za pomoca programu ''Lemmiwinks'' od Revo-technic, lub ''Custom setings'' od Custom code, tylko te programy nie ze wszystkimi autami chca wspolpracowac :wink4:[br]Dopisany: 21 Luty 2009, 01:04_________________________________________________wiec jak obiecalem :wink4: - wchodzisz w silnik ,potem adaptacje,kanal 01 i tam powinna byc wartosc 128,co sie rowna 750 ob/min (na zegarze bedzie jakies 900)

mozesz najnizej zejsc do wartosci 123 i to by bylo 700 ob/min,analogicznie w druga strone najwyzej do wartosci 133,co sie rowna 800 ob/min,mysle,ze rozjasnilem sytuacje... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mieście (Wrocław wiecznie zakorkowany) od 11' date='5 w górę, a póki co najwięcej spalił ok. 16. Średnio jakieś 13-15l. Na trasie ok 8-9. Wracając do meritum: skąd takie niskie obroty (błędów nie ma) i jak je skorygować?

[/quote']

Ciut za niskie obroty jak kolega pisze wyżej prawie 900 powinno tak być. A tak wogule to zadam ci pytanie ile Ci średnio pali tylko szczerze bo ludzie piszą różne brednie (nie obrażając) bo mi 13-taka łyka minimalnie AMB

Ja mam AMB 1.8 fwd i w trasie spokojnie 7-8l a w miescie mam maxa 10 skad wy bierzecie 15l ?

Minimalnie 13 hehe to musialbym nie schodzic ponizej 5k obrotow :]

Moze z moim cos nie tak ? Moze fis zle pokazuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

i jak co poradziłeś na ten problem?? też własnie kupiłem i też czuje takie drżenie, na początku myślałem że mam fotel z masażem:)

pozdro

Nie do końca, u mnie auto nie przyjmuje wpisywanych wartości, najwyraźniej trzeba jakiegoś loginu którego nie znam. Żeby było śmieszniej gdy mam włączoną klimatyzację drgania ustępują, gdy mam wyłączoną (tryb econ) drgania się pojawiają. Tak jakby komputer nie utrzymywał tych samych obrotów przy pracującej i przy wyłączonej klimie. Czyżby auto zaprojektowane do jazdy z klimą non stop?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się :>. Tylko dlaczego komputer tego nie wyrównuje? Z tego co zdążyłem się zorientować to takie delikatne drgania jednak są charakterystyczne dla tego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komp to wyrownuje,to tylko na poczatku wlaczenia klimy czujesz roznice,potem sie wyrownuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby wyrównywał, to nie byłoby różnicy w wibracjach przy włączonej i wyłączonej klimie. A jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, u mnie nie ma różnicy czy włączona klima czy nie przy włączaniu nie zadławia się i nie czuć żadnej różnicy jedynie przy otwartych drzwiach widać jak na pół sekundy przygasa lampka na suficie ale zaraz wraca do normy, silnik nie drży ani z ani bez klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś nabieram podejrzeń, że trzeba przyjrzeć się plecionce na wydechu, bo reszta w aucie jest za nowa aby się zużyła. Zwłaszcza, że chyba lekko popuszcza wydech na biegu jałowym w z prawej strony, mniej więcej w połowie auta. Takie ciche i szybkie ni to pykanie, ni to syczenie. Jak nic muszę podjechać do tłumikarza, bo coś mi pachnie plecionką i mam nadzieję że to właśnie jest przyczyna tych lekkich wibracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze poduszki juz zdechły

powinno byc 840-860 obr/min

bzdura

720-760 jest idealnie[br]Dopisany: 02 Marzec 2009, 11:25_________________________________________________i wszystkie posty devastationa wyleciały z tematu bo juz mam dosyć dementowania jego kosmicznych teorii...[br]Dopisany: 02 Marzec 2009, 11:27_________________________________________________

Już wszystko sprawdzone i działa jak należy. Żadnych problemów nie ma, obroty też są prawidłowe. To delikatne drżenie podobno może przy tych silnikach występować. Pozostaje mi ew. sprawdzanie wszystkich poduch i dwumasa.

dokładnie jak nie poduszki to najpewniej dwumas powoduje drgania auta :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...