Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B7. 2.0 ALT


Anelson

Rekomendowane odpowiedzi

Raport Audi: http://www.autotesto.pl/dev/?id=819081202&key=dd20428f9775bb112857c7fcfdd80657 kod  CleUcKZ6  . Nie mogłem uwierzyć ,że po przeglądaniu czasem po 60 ogłoszeń dziennie w końcu w Polsce świeżo ściągniete audi udało mi się znaleźć w takim stanie jakim chciałem :) .  Ale stało się to faktem.  Jednak do końca nie ufałem temu przebiegowi, wiec zlecilem sprawdzenie + sprawdzilem vin. Do tego nawet wlepka (zmiana rozrzadu w 2014 przy 90tyś.), w 2015 Autohaus 101Tyś, 2016 sciagniety do polski 114500, Potem ja kupiłem 3 dnia 2017 roku z przebiegiem 116099. :)

Od zakupu - rozrząd do wymiany (pompa wody) - wymieniłem na HEPU z kompletnym rozrzadem (rozrzad byl wymieniany przy 90tys,ale w niemczech nie wymienia sie pompy wody) + przewód odmy olejowej + uszczelka zaworow + obejma układu. Auto zawsze będzie serwisowanie tylko i wyłącznie na filtrach Knechta + Motul 8100Xcess 5w40. :D Autko stoi już na nowych oponkach letnich ;) .Hankook :)

2016122121015622685400.jpg

2016122121025210509100.jpg

2016122121034403731900.jpg

2016122121040005882800.jpg

2016122121045901702300.jpg

2016122120412646807400.jpg

2016122120500059992700.jpg

2016122121023327569800.jpg

 

 

*Auto przedstawione, ale user się nie przywitał w odpowiednim dziale. ->Nowicjusz

Edytowane przez Anelson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Graty zakupu. Jako pierwszy samochód nie jest źle :P  

Napisz coś o wyposażeniu, jakieś plany i trochę wiecej zdjęć wnętrza :) 

Bezawaryjności :hi: 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto w wyposażeniu ma grzane fotele, xenony, światła do jazdy dziennej, kolorowy fis,navi.

Modyfikacje:

Kierownica wielofunkcyjna

Zderzak jest lekko porysowany, chce znaleźć dobrego lakiernika by to ogarnął. W przyszłości jakieś kosmetyczne rzeczy. Będę pisał jak będę miał jakiś plan. W tym raporcie autotesto jest mnóstwo zdjęć wnętrza,  ale wrzucę i na forum :) 

EDIT. Zdjęcia - wyciek z pokrywy zaworów, ale to jedyne zdjęcia, już od dawnaaa kompletnie suchy(pierwszy zabieg po zakupie) :) + przewód odmy :) .Nowej kiery też nie widać. Zrobię nowe zdjęcia jak wreszcie będzie wiosna ;) .

2016122120375389449900.jpg

2016122120392269010100.jpg

2016122120381976523500.jpg

2016122120401789561600.jpg

2016122120404532811200.jpg

2016122120423164860800.jpg

2016122120432954868700.jpg

2016122120442512647200.jpg

2016122120460800223400.jpg

2016122120472245018400.jpg

2016122120465784475500.jpg

2016122120440435560600.jpg

2016122120473645886600.jpg

2016122120503033537200.jpg

2016122120491200898200.jpg

2016122120571053421800.jpg

2016122120510759422700.jpg

2016122120555550101100.jpg

2016122120562672974800.jpg

2016122120574885332400.jpg

2016122120573134749500.jpg

Edytowane przez Anelson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak, wymieniona kierownica na wielofunkcyjną :) - Moduł z końcówką L nie działa(także uważajcie na tą końcówkę u mnie nie zadziałała) :( . Ale z Q zadziałał , z pomocą mega zaufanego fanatyka i świetnego, a także zaufanego elektromechanika udało nam się w końcu wszystko wymienić i działa :) . Już długo z nią jeżdżę ale będę informował o zmianach :) . Wrzucam trochę nowych zdjęć :) . Już robionych moją ręką ;) . Trafiła się kiera z audi a6 c6 allroad ;) - bardzo ładny stan :) . Podobno wyjęta z samochodu z małym przebiegiem 70-80tyś(poprzednia sprzedana komuś za około 70zł, bo też nie miała żadnych oznak zużycia :) - lecz chciałem mieć multifunkcję :) .

 

DSC_0060.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg

DSC_0069.JPG

DSC_0070.JPG

DSC_0071.JPG

DSC_0072.JPG

DSC_0073.JPG

DSC_0075.JPG

DSC_0076.JPG

DSC_0077.JPG

DSC_0078.JPG

DSC_0079.JPG

DSC_0080 (1).JPG

DSC_0080.JPG

DSC_0081.JPG

DSC_0082.JPG

DSC_0083.JPG

DSC_0085.JPG

DSC_0068.JPG

DSC_0061.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W b8 jest prawie identyczna ;) . Ta pochodzi z a6 c6 z 2008 roku . :) . S-line to dla mnie tylko znaczek. Zależało mi na przyciskach :P . W każdym razie, może pomyślę nad tempomatem, a do tego manetke kupię, bo moduł już tempomat obsługuje :) . Nie chciałem wydawać mnóstwa kasy na kierę, ta kosztowała 140 zł, starą sprzedałem za 70zł, a do tego musiałem dokupić moduł+tasme+wiązkę :) . Moją pierwszą miłością była taka sama kierownica z audi a6 c6 i od początku chciałem taką już w swojej audi :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż Moje Autko ma już prawie 209 tyś km. Do tej pory mam z tyłu oryginalne tarcze. Niestety jakiś kretyn zarysował mi drzwi jakimś ostrym narzędziem tuż przed świętami wielkiej nocy ;( . W efekcie zgłosiłem szkody z AC (zachaczył tylny zderzak nawet kawałek), ale zgłosiłem też małą jedną szkodę swoją, bo stwierdziłem, że jak robić to robić tak jak powinno być. Mówi się trudno, będą zwyżki na AC, ale auto mam w Leasingu - podatek VAT płaci PKO Leasing. Więc jeszcze nie ma tragedii. Robota pięknie zrobiona :) . ASO Carsed VW/Skoda się popisała. Pamiętam, że jak zobaczylem rysę przez całe drzwi to aż oniemiałem, sprawcy nie znaleziono. Zgłoszę ,że szkoda jaką zrobił kosztowała 3400zł. Dostałem pismo z policji ,że sprawcy nie znaleziono. 

Ale przejdźmy do Audi. Pisałem o problemach z kontrolką Oil min. Zmienilem olej z Motula na LM. Nie wziął go raczej wcale przez 2100km i nie ma kontrolki. Więc narazie LM jest okej. Czujnik został przeczyszczony benzyną i kabelki i sprawdzone wszystko. Do tego nowy Helli na reklamacji u Dziqa(pozdrawiam Cię serdecznie Marcinie :) ) . Czekam na rozwój sytuacji i chciałbym wszystko zrobić jak wróci z reklamacji - sprawdzić instalację (kabelki w ASO i wtyczka ok. 50 zł) .Elektronika płata figle i może jak mi się uda wygrać na zawsze z kontrolką, a nie na kilka wymian oleju jak przed rokiem to powinno być okej. 

W aucie już mam Tempomat oprócz kiery wielofunkcyjnej od dawna i powiem jedno - nie wyobrażam sobie życia bez tego cuda. Na początku autem jezdzilem prawie do odcięcia :) . Lubiłem czasami mu depnąć, ale mi przeszło i wiem ,że szkoda paliwa - 140km/h na tempomacie i świat. Jechał na liczniku 240km/h nawet trochę wiecej i wydaje mi się ,że jakbym się postarał to bym osiągnął jeszcze lepszy wynik, ale szkoda samochodu :)

Do audi planuje kupić felgi gdy Audi będzie już całkowicie moje. :) . A to kwestia może z 2-3 Miesięcy zanim je wykupię - dlatego zdecydowałem się na naprawę z AC, bo konsekwencje nie są jakieś opłakane ,bo kolejne ubezpieczenie od nowego roku będzie na mnie :)

DSC_0242.JPG

DSC_0243.JPG

DSC_0244.JPG

DSC_0245.JPG

DSC_0246.JPG

DSC_0247.JPG

DSC_0248.JPG

DSC_0249.JPG

DSC_0250.JPG

DSC_0251.JPG

DSC_0252.JPG

DSC_0253.JPG

DSC_0254.JPG

DSC_0255.JPG

DSC_0256.JPG

DSC_0257.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka mała aktualizacja wyglądu Audika :D - takie chciałem mieć felgi i udało się w dobrym stanie nabyć Ori Ronale Made in Germany Audi w takim stylu jaki mi się podoba. :D 

Co do przebiegu jest to już 321 tyś km - zużycie oleju to ok. 300ml/1000km - mniej więcej. Jest spoko

Ostatnio drugi raz wymieniony termostat na Behra po raz drugi od Dziqa

Od kilkunastu wymian olej Meguin 5w40 - i przy takim zostanę

Ostatnio wpadł nowy Rozrząd made in italy SNR/NTN plus pompa Hepu - stary nie nosił jakichś oznak zużycia a miał ok. 70-80 tyś km - był okej i był Made In Romania - a ten sam zestaw. Wygląda to solidnie 

Przy 321 tys km wymieniłem pierwszą rzecz w zawieszeniu i był to drążek kierowniczy prawy - za namową kolegi Dziqa wymieniłem na RTS i w zasadzie nie mam zastrzeżeń to już chyba 2 albo 3 element tej firmy który założyłem - podobno tam jest najgorsza śruba jaką Niemcy w Audi wymyślili. Lewa strona wciąż oryginał. Wachacze i całość zawieszenia stan BDB - zero zastrzeżeń. Niedługo jadę na przegląd. Wciąż nie rozwiązałem problemu ESP czujnika oraz teraz mam zagwozdkę z niedziałającym silniczkiem od wskazówki temperatury (termostat oraz czujnik nowy temperatury - Behr oraz ORI zielony) - na ECU brak błędów - temperatura szybciutko w normie 85-110C :)

Mam nadzieję na jakieś rekordy i zrobienie remontu silnika za te pare lat . Ciągle nie zmieniam auta od 7 lat :) . Jest naprawdę super maszyna i mimo szukania kolegom B8 - naprawdę nawet za kwoty ok. 40 tyś zł ciężko jest wyhaczyć auto w tak cudnym stanie jak moja księżniczka :D - chyba kwestia dbałości o egzemplarz który mechanicznie chodzi bez zarzutu. Egzemplarze które oglądałem nawet do mojej nie miały pod względem stanu technicznego podejścia. No ale cóż - taki rynek aut używanych w Polsce... Pozdrawiam wszystkich użytkowników A4 Klub Polska :) 

 

PS. Ostatnio reklamowałem też firmy Bosch przepływomierz który pokazywał gorsze parametry niż mój stary 18-letni oryginalny i po długiej walce oraz zdobyciu kontaktów w firmie Bosch Polska udało się to po odwołaniu od reklamacji uznać przez producenta - przepływomierz przekłamywał po 3 miesiącach użytkowania parametry powietrza o bodajże 1kg masy powietrza na godzinę względem sprawnego. I paliło to więcej niż na starym - został stary i jest okej. Aczkolwiek daje to do myślenia o jakości nowych części zamiennych do samochodów osobowych.    

324068064_1161665181131377_9057911006885844031_n.thumb.jpg.c82c3fec7e700fab4b86d70ff884be9a.jpgaaaaaudi.thumb.jpg.2512d27c831b6b1c8f2492b0b34f8748.jpg

Edytowane przez Anelson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

You update your theme only five years lather : D  , its a nice car , with  oil consuming angine m i have mine in b6 from 2009 when i purchase a car .

 

Did you see this video ,  ( translate it with add on google translate for browsers , or just YouTube language settings ) it claims that pistons rings are to thin from the factory and if you change them to a ticker one it will stops to consume oil , of course if everything else is ok  , like valve little rubbers , straight pistons , ect .

 

 

you can see below my comment and their answer . Sonner or lather i will do this change , just to see if its stops oil burn out.

 

Countless happy kilometers with your car , enyoj driving it.

 

 

Edytowane przez MarioR34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.08.2023 o 18:21, MarioR34 napisał(a):

You update your theme only five years lather : D  , its a nice car , with  oil consuming angine m i have mine in b6 from 2009 when i purchase a car .

 

Did you see this video ,  ( translate it with add on google translate for browsers , or just YouTube language settings ) it claims that pistons rings are to thin from the factory and if you change them to a ticker one it will stops to consume oil , of course if everything else is ok  , like valve rulers , straight pistons , ect .

 

 

you can see below my comment and their answer . Sonner or lather i will do this change , just to see if its stops oil burn out.

 

Countless happy kilometers with your car , enyoj driving it.

 

 

I watched that video :) . It explain a lot of things even if it's russian. I'm absolutely sure that there are differences between the B6 and B7 2.0 alt engine - me and many other people didn't expierience the problem of burning too much oil in B7 - on the other hand pretty much everyone in B6 have or had a problem with it. Even the repair didnt go well - for example the most viewed repair of this engine on this forum cut the burning oil only to the parameter of 300 ml/1000 km so - there is absolutely something wrong with this engine that nobody know. My car is free of problems - only little details I have to change or develop. I refresh the photos of the car and write a big message to all of the owners of this cars as a prevention or  help on many terms. I hope that my experience will help other people solve their problems. I believe that's why we are all here. We love Audi, we love the design, experience and happiness coming from driving those incredible cars - but mostly we are here to solve our problems which will hopefully make our experience even better all the way down. Audi is connecting people - i'm blessed to reach all of the good people here on the forum and out in the world. My mechanics - they are the best professionals that I know and we meet because i'm the Audi owner. Its great about Audi that it's connecting people because you are meeting people that love Audi as much as you do and it makes life better. Be happy with your car - hope you will find solutions to your problems.  And if you do - tell us here what you did to solve them (we didn't mind english here) . Greetings! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yes , Audi connects people , everybody is willing  to help  , i love that .  Maybe or probably there is some upgrade on  B7 ALT  because is a newer model , but do anyone knows what ? .  Can you send  me on pm the link of that topic , i like to read it , because long time a go i speak to lots of German , Polish people , ect  some of them  had warranty because they buy the car brand new , other just replace i gouges worn out parts but the same , and problem stayed , of course it stayed because the parts are the same only new . It is clear that Audi did it on purpose , is it build from left over parts from other projects , is it in that time old technology or new technology for that time big 2.0 Liter for let's say family car and they try to keep less fuel consumption , keep it running cooler , something like that ,  of course I'm guessing because i m not expert .

 

So we can ask ourselves is it that this   , the people who try to fix it , just put the same but new parts , did anybody put ticker pistons rings , or not  , did they find out something more to stop or reduce a oil consumption  , except standard , valve seals etc .

 

My car all his life is on 5w 40 Catrlol , one year was on shell , then i tried castrol 10w 60 , and no reduce , now liquid molly 5 w 40 the and it consume it less the 10 w 60  . It costumes  0.5 L ON 1000 km i  like to one day open it up end completely  and try to do what the dude in Russian YouTube says ,( he gave me a little hope that is possible) ,  i think that  with cost of mechanics labor renew hed , change every seals , gaskets , ect except camshaft and pistons if they are strait not curved  its around 1000  euros   , or if some did everything like that and it still consumes oil , then this  engine is unfixable and maybe the best idea is to buy second hand renew engine , some who doesn't consume  oil , maybe who'll second hand car like 1.8 T crashed  , or some other engine , with same power ol little more  but without oil burrning ,  only need  contract that you buy the car to A test it to be legal  on the road at least in Croatia.

 

So your ALT not costumes oil or its consumes ?

If consumes,  how much on how many kilometers ?

 

I do like  your car ,  and i will keep following the topic  , i can see it's loved .

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.08.2023 o 17:36, MarioR34 napisał(a):

Yes , Audi connects people , everybody is willing  to help  , i love that .  Maybe or probably there is some upgrade on  B7 ALT  because is a newer model , but do anyone knows what ? .  Can you send  me on pm the link of that topic , i like to read it , because long time a go i speak to lots of German , Polish people , ect  some of them  had warranty because they buy the car brand new , other just replace i gouges worn out parts but the same , and problem stayed , of course it stayed because the parts are the same only new . It is clear that Audi did it on purpose , is it build from left over parts from other projects , is it in that time old technology or new technology for that time big 2.0 Liter for let's say family car and they try to keep less fuel consumption , keep it running cooler , something like that ,  of course I'm guessing because i m not expert .

 

So we can ask ourselves is it that this   , the people who try to fix it , just put the same but new parts , did anybody put ticker pistons rings , or not  , did they find out something more to stop or reduce a oil consumption  , except standard , valve seals etc .

 

My car all his life is on 5w 40 Catrlol , one year was on shell , then i tried castrol 10w 60 , and no reduce , now liquid molly 5 w 40 the and it consume it less the 10 w 60  . It costumes  0.5 L ON 1000 km i  like to one day open it up end completely  and try to do what the dude in Russian YouTube says ,( he gave me a little hope that is possible) ,  i think that  with cost of mechanics labor renew hed , change every seals , gaskets , ect except camshaft and pistons if they are strait not curved  its around 1000  euros   , or if some did everything like that and it still consumes oil , then this  engine is unfixable and maybe the best idea is to buy second hand renew engine , some who doesn't consume  oil , maybe who'll second hand car like 1.8 T crashed  , or some other engine , with same power ol little more  but without oil burrning ,  only need  contract that you buy the car to A test it to be legal  on the road at least in Croatia.

 

So your ALT not costumes oil or its consumes ?

If consumes,  how much on how many kilometers ?

 

I do like  your car ,  and i will keep following the topic  , i can see it's loved .

 

 

 

 

 

Well! Sorry for so much time without answering your message - I wasn't online on forum and I didn't see you reply. 

My Audi didnt consume any oil when I bought it when my Audi have 116099 kilometers of mileage - it didnt consume any oil until 200 thousand kilometers. Now My audi have 320 thousand kilometers and it consume 3 litres per 10000km - more or less. But its normal - long mileage, the engine have 18 years - normal thing. I'm about to do a repair of engine, a full repair, maybe do a topic on forum how it goes.. I dont think this car have any problem - it doesnt break. Incredible car. The engine runs good , all parameters are like factory. So I dont care about oil that much. I know my car and Im sure that B7 have totally different engine than B6 in 2.0 ALT. The problem is that nobody did a full repair of both engines - we didnt have any informations about true differences between the engine made in hungary 2001-2003 and germany 2004-2007. Maybe better parts, maybe the problems were solved and that's it. Volkswagen do it all the time - they fucked up the engine and then repair it to make it the best engine(2.0 TDi for example before Common Rail) . In terms of burning oil everything matters so very small details could be the reason why B7 have the 2.0 alt fixed without the problems that we talk about in B6 . You talk about the improvements people are doing to this engine - yeah on our forum there were few guys who did the repair but without trully solving the problem of burning oil - after the whole repair of engine with all new parts - pistons and everything - it still consume 250-300 ml/1000 at least . But it was always b6. What if the b7 engine without the problem will be repaired to make it like new ;) . That's the question that could make the difference. I didn't see anyone with B7 2.0 alt having full engine repair - its b6 always with so much problems inside . Greetings! 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

That is  res noble to  start to  have some miner issues  200 , 250 thousand kilometers , staff is heated and cooled so many times and i dint thing there is no engine that  doesn't have an issue who will show sooner or latter and that is normal , stuff wer rout .

 

Even a 3 liter on  10 k is ok  , and you should do a full Diy or something of engine rebuild on the forum , with full data of number parts and brand ect. I think it will help people alot .

 

I think is not about a better brand of a parts  , think its a bad fitment of some part in factory and Europe doesn't have manufacture protection like the USA , if they f*ck up product they get letter , please fix  this and pay for if it missed at check in the protocol to enter USA market , or it will band from USA ,  and pay money back to customer .

 

But i  em with you its 100% that is something different between this two ALT engines , and i thin like you said its maybe something very small , maybe piston rings like in video .

 

Like i sad before ,  who knows when someone's  fixing their ALT B6 , get new parts , even OEM parts , but the same size so , eliminated worn  and torn true the engine life but in the end very soon problem will be back .

 

I hope some one will eventually solve the problem .

 

Greetings to you to and keep us updated even on smallest happening on your car  , i do like it , i think  b6 and b7 are simply beautiful and it will last forever  , timeless if you get right combination bumpers and rims :D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.09.2023 o 19:12, MarioR34 napisał(a):

That is  res noble to  start to  have some miner issues  200 , 250 thousand kilometers , staff is heated and cooled so many times and i dint thing there is no engine that  doesn't have an issue who will show sooner or latter and that is normal , stuff wer rout .

 

Even a 3 liter on  10 k is ok  , and you should do a full Diy or something of engine rebuild on the forum , with full data of number parts and brand ect. I think it will help people alot .

 

I think is not about a better brand of a parts  , think its a bad fitment of some part in factory and Europe doesn't have manufacture protection like the USA , if they f*ck up product they get letter , please fix  this and pay for if it missed at check in the protocol to enter USA market , or it will band from USA ,  and pay money back to customer .

 

But i  em with you its 100% that is something different between this two ALT engines , and i thin like you said its maybe something very small , maybe piston rings like in video .

 

Like i sad before ,  who knows when someone's  fixing their ALT B6 , get new parts , even OEM parts , but the same size so , eliminated worn  and torn true the engine life but in the end very soon problem will be back .

 

I hope some one will eventually solve the problem .

 

Greetings to you to and keep us updated even on smallest happening on your car  , i do like it , i think  b6 and b7 are simply beautiful and it will last forever  , timeless if you get right combination bumpers and rims :D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

100% right. Well - now I solve the problem with temperature sensor . Can you imagine that 2 new Original VW sensors doesnt work on the dashboard? They both show bad temperature all the time. I buy Borsehung sensor and everything is fine..the problem was that in the ECU the temperature was fine and on the dashboard it wasnt . WTF... I was thinking that the dashboard sensor of the cooling temperature was broken or something in the dashboard itself. But it's not. I recommend Borsehung now to everyone - its propably better than OE. It is made in Germany, Magdeburg. The same thing with their Oil filter. I am now.thinking about changing it from Knecht/mann to Borsehung... why? Mann and knecht are manufactured in china and Borsehung is in Germany still. Its better made, better package, look more professional and look like the original oil filter I have some time ago :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...