Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1,8T AMB quattro Analiza LOGOW VCDS A4 B6 2003r


Kiki28

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem amatorem i dopiero zaczynam swoją przygodę z Vagiem. Jakiś czas temu miałem przygodę ze awarią automatu w trasie. Po kapitalnej regeneracji skrzyni auto zachowuje się zupełnie inaczej...

Dźwięk pracy zimnego silnika się zmienił, po odpaleniu auta słychać jakby coś w ruchu wirowym obcierało - skoków obrotów silnika czy innych wizualnych oznak brak. Mechanik twierdzi, że problem odgłosu pochodzi ze skrzyni natomiast gość od automatu twierdzi, że wszystko z nim jest ok. Po rozgrzaniu silnika dźwięk ten ustaje i auto pracuje normalnie. Dodam, że podczas dodawania gazu częstotliwość tego obcierania wzrasta proporcjonalnie do obrotów, przy czym po przeskoczeniu na wyższy bieg kompletnie zanika do momentu powrotu na luz.

W aucie wyskakują po pewnym czasie dwa błędy - z katalizatora ale był on też przed awarią skrzyni, i drugi od niedawana coś o powtórnym obiegu powietrza. Świeżo po odebraniu auta od mechanika był problem z wypadającymi zapłonami ale po wykasowaniu do tej pory nic ponownego się nie pojawiło.

Ponadto auto straciło znacznie moc, niby przyspiesza jedzie szybko lecz to nie jest taka moc jak przed awarią. Wcześniej auto się zbierało znacznie szybciej i gwałtowniej, teraz nawet jak wciskam do dechy to obroty liniowo idą w góre i analogicznie auto w przyspiesza. Awarii uległa tylko skrzynia cała reszta nie była robiona. Filtry paliwa powietrza olej były wymieniane z 3 tyg wcześniej i wszystko smigało jak trzeba.

Poniżej umieszczam logi jakie zrobiłem, bardzo proszę o weryfikację. Irytuje mnie jak jestem odsyłany od zakładu do zakładu, " może to to... może to tamto..", "wszystko jest ok". Nie nie jest ok, coś z tym samochodem jest nie tak!

Logi robione na 2 - automat pomiar 1500 - 4500 obrotów.

Dynamiczne:

Grupy 002, 011, 018: http://vaglog.com/log-018_002_011_mktvuP.html
Grupy 030, 031: http://vaglog.com/log-030_031_V525d9V.html
Grupa 032: http://vaglog.com/log-032_2u3xm3.html
Grupy 002, 033: http://vaglog.com/log-002_033_5o6FzAv.html
Grupy 002, 033: http://vaglog.com/log-002_033_b0hBl.html

 

Statyczne:

Grupa 032: http://vaglog.com/log-032_zp9uw.html
Grupy 115, 118: http://vaglog.com/log-115_118_ZkE1E2.html
Grupy 001, 002: http://vaglog.com/log-002_001_dO999T.html
Grupy 003, 004: http://vaglog.com/log-003_004_lXIN3.html

Bardzo proszę o wskazówki.

 

Dodam jeszcze Statyczne LPG:

Grupy 003, 004: http://www.vaglog.com/log-003_004_vj29tn.html
Grupy 002, 032: http://www.vaglog.com/log-032_002_WwmjT5.html
Grupa 032: http://www.vaglog.com/log-032_BeJ58.html
Grupa 001: http://www.vaglog.com/log-001_gcJ5O8.html

 

Edit: Dziś zrobie 115-118. Czy mam robić je również na LPG czy tylko na PB ?

 

   
   
   
   

 

Edytowane przez Kiki28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po logach niby wszystko wygląda dobrze...  ale mozesz jeszcze zrobic 115 118

Edytowane przez Michałzxc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, nowe logi zrobione na 3 w przedziale 1500 - 6000. Proszę o sprawdzenie i weryfikację.

 

Grupy 002, 033: http://vaglog.com/log-002_033_f979h.html
Grupy 003, 020: http://vaglog.com/log-003_020_py3Xi.html
Grupy 115, 118: http://vaglog.com/log-115_118_OHLWP.html

 

Dodatkowo dwa błędy, które wyskakują po około parunastu KM. Przed awarią od katalizatora się pojawiał. Ten drugi nieznany.

 

2 Faults Found:

16804 -  Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold

        P0420 - 002 -  Lower Limit Exceeded

16795 -  Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected

        P0411 - 002 -  Lower Limit Exceeded

Edytowane przez Kiki28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kiki28 napisał:

16795 -  Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected

Błąd od pompy SAI, zapewne jest gdzieś nieszczelność w jej orurowaniu i stąd masz ten dziwny dźwięk na zimnym silniku, bo wtedy się załącza ta suszara, ewentualnie za to obcieranie winę może ponosić napinacz łańcuszka, bo obroty pompy SAI raczej się nie zwiększają z obrotami silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ma to 170km to przeplywka dobrze wskazuje a mimo to sonda mówi ze uboga mieszanka. Sprawdź szczelność przede wszystkim SAI i wydechu. Potem dolotu. No chyba ze lpg był na log to do regulacji lpg. Tylko najpierw ogarnij błędy 

Turbo trochę przeladowuje na początku a potem jest ok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje, co do logoów wszystkie 3 z drugiego posta są na PB. Z wydechem ostatnio walczyłem i udało się ogarnąć, ale może znów coś wywaliło.

Posprawdzam resztę o czym wspomniałeś. A co do tego wirowego obcierania wraz z obrotami na zimny silniku jakieś uwagi ?

Edytowane przez Kiki28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej dwa nagrania tego samego, dźwięk nieraz jest głośniejszy innym razem objawia się znacznie ciszej.

Nowe nagr.amr

Nowe nagr(1).amr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi to brzmi jak samolot który niedaleko właśnie ląduje :D

musialbys nagrac dokladny filmik z lepszej jakosci dzwiękiem

ale mi to brzmi jak zużyty któryś z pasków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te drugie nagranie jest lepszej jakości, dźwięk dobiega z dołu na łączeniu skrzyni i silnika. Jak tylko zacznie terkotać to nagram i wrzucę. Natomiast pierwsze nagranie jest z podniesionej maski i zgadzam się jak lądowanie samolotu.

Dodam, że ten dźwięk całkowicie zanika gdy tylko auto wrzuci wyższe obroty.

Niżej nowe nagranie - chodzi mi o to pstrykanie w tle. Tam nie ma obcych dzwięków, tylko odgłos silnika.

Nowe nagr(3).amr

Edytowane przez Kiki28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...