Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[VW ALH] Stukanie w silniku


buliking

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, New Beetle 2002r, silnik alh 90KM, 100tys przebiegu, cos stuka cyklicznie w silniku, ze wzrostem predkosci obrotowej czestotliwosc stukania sie zwieksza, mialem AFN i wiem jak chodzi TDI i stwierdzam ze to nie jest normalna praca tego silnika, dodatkowo to stukanie przenosi wibracje na auto, czyli nie sam dzwiek, dynamika auta jest ok, spalanie w normie, czy cieply czy zimny to samo, pomocy :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąt wtrysku, wtryskiwacze, popychacze hydraulczne, panewki, sworzeń korbowodu, koło dwumasowe, koło pasowe z przodu silnika - to może stukać tak jak piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodem "stukania" poza przyczynami wymienionymi przez jaro4444 może być też pęknięcie kolektora wydechowego, lub wydmuchanie uszczelki pod nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panewka na korbowodzie lub sworzeń tłokowy, zależy jeszcze skąd dochodzi dźwięk z góry czy z dołu :mysli:czaem takie stukanie powoduje poluzowane koło pasowe na wale no ale jak piszesz,że rozrząd był robiony to przy wymianie byś to wyłapał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciezko stwierdzic czy dzwiek dochodzi z dolu czy z gory, ale po odkreceniu korka wlewu oleju nie jest glosniej, no i chyba wazna informacja jest taka, ze jak silnik sie nagrzeje do 80-85 stopni stukanie cichnie. Czy w przypadku panewki lub sworznia

bylaby roznica na zimnym i cieplym silniku? Jutro sprawdzam po raz drugi popychacze, tym razem sam bo przestalem wierzyc w fachowosc mechanika, ktory niby je sprawdzal. Dodam jeszcze, ze osoba, ktora zmieniala mi wtryski stwierdzila ze to popychacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popychacze sprawdzone metoda z ksiazki obslugi, nic nie wskazuje ze to one stukaja, nie ma zadnych luzow ani ruchu jalowego, wszystko niby ok ale tak naprawde nie ma sposobu zeby sprawdzic popychacze bez ich wymontowania, luz czy ruch jalowy to tylko jedne z objawow zuzycia popychacza, zastanawiam sie czy to nie wina zbyt niskiego cisnienia oleju, ale nie wiem jak je sprawdzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciezko stwierdzic czy dzwiek dochodzi z dolu czy z gory, ale po odkreceniu korka wlewu oleju nie jest glosniej, no i chyba wazna informacja jest taka, ze jak silnik sie nagrzeje do 80-85 stopni stukanie cichnie. Czy w przypadku panewki lub sworznia

bylaby roznica na zimnym i cieplym silniku? Jutro sprawdzam po raz drugi popychacze, tym razem sam bo przestalem wierzyc w fachowosc mechanika, ktory niby je sprawdzal. Dodam jeszcze, ze osoba, ktora zmieniala mi wtryski stwierdzila ze to popychacz.

Jeśli dzieje się tak jak piszesz to raczej nie popychacze. Olej rozgrzany do ok 80oC ma już małą lepkość i właśnie wtedy stukają uszkodzone popychacze bo spada ciśnienie gorącego oleju. A u ciebie wówczas stukanie cichnie.

Jeśli jest tak jak piszesz to ja obstawiam luźny tłok albo sworzeń tłokowy - aluminium nagrzewając się rozszerza się trzy razy więcej od stali i kasuje luzy. Kiedyś identycznie miałem w Peugeocie 406 2.0 16V 135KM. Stukał sworzeń w tłoku. Uszkodzony był po pęknięciu rozrządu. Też zmieniałem popychacze i g... to dało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ze po odpaleniu po nocy to stukanie jest glosne przez kilka sekund po czym cichnie na chwile ale nadal jest wyraznie slyszalne i po kilku sek znowu stuka jak po odpaleniu, i tak do rozgrznia oleju ale nawet wtedy jest to wyraznie slyszalne, najlepsze jest to ze czasami stukanie ustaje i np. wczoraj przejechalem 100km i tego nie bylo, ale godzina postoju odpalam i znowu stuka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleś sprowadza od dawna auta i jak Polska weszła do UE ,to zaczął przywozić wszystkie igieliny co stały w krzakach i prawie każdy tak klepał nawet benzyniak,a po rozgrzaniu oleju wszystko wracało do normy, po wymianie oleju silnik cykał jak nowy.Moim zdaniem to popychacze po prostu słychać któryś.Jedno jest pewne nie rozbierzesz się nie dowiesz ,bo to ewidentnie usterka mechaniczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro cyklicznie zmienia się stukanie to zaryzykuj i zalej preparat do czyszczenia silnika Motul Enige Cleaner zgodnie z instrukcją. Po tym bardzo dokładnie odessać trzeba olej z chłodnicu i odessać albo spuścić z miski. Następnie zalej silnik Motulem 8100 X-Cess albo Specyfic 505.01 5W40. Zobacz co wózczas będzie się działo. Daj dobry wkład filtra oleju - z ASO albo Mann.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro cyklicznie zmienia się stukanie to zaryzykuj i zalej preparat do czyszczenia silnika Motul Enige Cleaner zgodnie z instrukcją. Po tym bardzo dokładnie odessać trzeba olej z chłodnicu i odessać albo spuścić z miski. Następnie zalej silnik Motulem 8100 X-Cess albo Specyfic 505.01 5W40. Zobacz co wózczas będzie się działo. Daj dobry wkład filtra oleju - z ASO albo Mann.

wymienialem olej niedawno na shell 5w40 i filtr mana, do silnika wchodzi 4,5l a mi weszlo dokladnie 4l czyli pol litra starego oleju nie zlecialo, do wymiany mam jakies 8tys km wiec ze 3 miesiace to zaleje motulem, a to stukanie moge jeszcze opisac w ten sposob:

zimny silnik, odpalam stuka bardzo glosno kilka sek, stukanie cichnie i po chwili znowu prawie tak jak po odpaleniu, olej sie zagrzeje to znowu jest troche ciszej, i teraz jak go zgasze i zapale od razu to zdarza sie ze juz wogole nie stuka, ale to sporadycznie. Dodatkowo jak podmienialem weze od n75 z n18 i olej byl zimny - zapalam i stukania nie ma. Jednak n18 mial mala dziurke na tej dolnej rurce i silnik po ruszeniu sie dlawil i gasl, trzeba bylo duzo gazu zeby jechal a i tak prawie nie przyspieszal. No i po wykreceniu jeszcze raz n18 i n75 dopiero zobaczylem ze jest ta dziurka i zamienilem tak jak bylo na poczatku i tak jezdze. Nagralem wtedy prace silnika, silnik odpalony po 3 godzinach (czyli zimny) i stukania nie ma. Nie wiem czy to moze miec jakis zwiazek.

Tutaj jest to nagranie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...